Mindblown: a blog about philosophy.

  • Profesori și roboți. Cum și cât ajută agenții cu inteligență artificială?

    Profesori și roboți. Cum și cât ajută agenții cu inteligență artificială?

    Într-o lume în care ChatGPT scrie eseuri și rezolvă probleme de matematică în câteva secunde, o întrebare importantă își caută răspunsul: cine va modela caracterul și valorile generației viitoare – algoritmii reci și preciși sau profesorii care înțeleg nevoile, potențialul și sensibilitatea ființei umane? Evoluția tehnologiilor digitale și emergența inteligenței artificiale (IA) au generat transformări…

  • Inovare în educație cu ajutorul inteligenței artificiale

    Inovare în educație cu ajutorul inteligenței artificiale

    Emergența inteligenței artificiale generative marchează un moment important în evoluția educației, redefinind practicile pedagogice tradiționale și deschizând noi orizonturi în procesul de predare-învățare. În contextul actual, caracterizat de o digitalizare accelerată și nevoi educaționale din ce în ce mai complexe, această tehnologie revoluționară depășește treptat barierele scepticismului inițial și ale rezistenței la schimbare, demonstrându-și valoarea…

  • Programul de formare în pedagogie digitală EDIS PED, gratuit pentru cadre didactice din preuniversitar

    Programul de formare în pedagogie digitală EDIS PED, gratuit pentru cadre didactice din preuniversitar

    În anul școlar 2024-2025, Universitatea din București desfășoară proiectul de pedagogie digitală „EDIS – PED: Ecosistem digital pentru învățare sustenabilă cu resurse și practici educaționale deschise”, în parteneriat cu CCD București, CCD Dâmbovița, CCD Prahova și Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța. În cadrul proiectului EDIS PED: Vor fi formate 3100 de cadre didactice…

  • Instrumente avansate pentru o pedagogie digitală

    Instrumente avansate pentru o pedagogie digitală

    În contextul dezvoltării proiectelor de pedagogie digitală, câteva aplicații și instrumente românești se evidențiază prin potențialul pentru a susține o educație relevantă, autentică, eficientă.   Ariadna.app Ariadna.app este o aplicație inovatoare, special dezvoltată pentru a simplifica procesul de creare, utilizare și distribuire a resurselor educaționale deschise. Are funcționalități avansate precum editare colaborativă, export SCORM și…

  • D-ChallengHE suite: The International Conference on Digital Pedagogy 2024

    D-ChallengHE suite: The International Conference on Digital Pedagogy 2024

    The International Conference on Digital Pedagogy was jointly organized by the partners and associated partners of the D-Challenge Project, as extension of the concerns for exploring and setting-up a responsible and meaningful use of digital technology in higher education, with a focus on teacher training.  The significant changes in education brought by the new, disruptive…

  • Profesorii se întâlnesc online, pe platforma iTeach

    Profesorii se întâlnesc online, pe platforma iTeach

    Platforma iTeach este o construcție temeinică de sprijin pentru cariera didactică, o alegere bună pentru 30.000 de profesori – un număr în creștere accelerată. Este coloana vertebrală a unui complex ecosistem educațional digital în sprijinul cadrelor didactice, dezvoltat de fundația Institutul pentru Educație și Social IT în parteneriat cu alte instituții. Este un model pentru…

  • Cursuri de dezvoltare a competențelor digitale cu prima de carieră didactică pentru profesori

    Cursuri de dezvoltare a competențelor digitale cu prima de carieră didactică pentru profesori

    Primele de carieră didactică sunt o oportunitate pentru profesori să-și actualizeze informațiile privind integrarea noilor tehnologii în educație și să-și dezvolte abilități de utilizare a resurselor și instrumentelor digitale, conform Cadrului european de competențe digitale ale cadrelor didactice – DigCompEdu. De prima de carieră didactică beneficiază următoarele categorii de personal: cadrele didactice și didactice auxiliare…

  • A Framework to Approach Digital Education and CPD in Higher Education

    A Framework to Approach Digital Education and CPD in Higher Education

    As long foreseen, digital technologies are bringing significant changes in education. Two recent extraordinary events have brought a new perspective on the potential of new technologies, accelerating the education practices, the thinking about the necessary innovation, also bringing more pressure from society, beneficiaries, education decision makers – the pandemics and the expansion of artificial intelligence.…

  • Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Proliferarea resurselor educaționale deschise aduce în prim-plan nevoia unei structurări mai bune a bazelor de date cu RED, pe criterii utilitariste, care țin în primul rând de modul în care resursele pot fi utilizate în clasă, pentru învățare. Rolul și valoarea resurselor educaționale deschise le căutăm astăzi în potențialul lor de transformare autentică a educației…

  • Interview: Contribution of AI to the Education Sciences

    Background info: The interview is following up the investigation on the AI potential contribution to the education sciences, described in the article „Ariadna Experiment”, issued in December 2022*. Our interviewee was Dr. Olimpius Istrate, the lead scientist of the research team undertaking the Ariadna experiment. He is associate professor at the University of Bucharest, Faculty of…

Ai vreo recomandare de carte?