digital competences

  • Flash Report (May 2025) on the Digital Competences of Teachers in Romania Based on DigCompEdu Framework

    Flash Report (May 2025) on the Digital Competences of Teachers in Romania Based on DigCompEdu Framework

    This report presents a detailed assessment of digital competences among Romanian educators based on the European Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu). The analysis reveals that Romanian teachers currently demonstrate an intermediate level of digital proficiency (average score: 53.6%), with notable strengths in professional development and reflective practices. However, significant gaps exist in collaborative learning…

  • D-ChallengHE suite: The International Conference on Digital Pedagogy 2024

    D-ChallengHE suite: The International Conference on Digital Pedagogy 2024

    The International Conference on Digital Pedagogy was jointly organized by the partners and associated partners of the D-Challenge Project, as extension of the concerns for exploring and setting-up a responsible and meaningful use of digital technology in higher education, with a focus on teacher training.  The significant changes in education brought by the new, disruptive…

  • Cursuri online gratuite pentru cadre didactice: platforma iTeach

    Cursuri online gratuite pentru cadre didactice: platforma iTeach

    Cursurile online iTeach constituie o oportunitate de formare pentru cadrele didactice înscrise pe platforma de dezvoltare profesională continuă iteach.ro (sau suntprofesor.ro). Participarea la cursuri este voluntară, iar rezultatul aşteptat vizează în primul rând dezvoltarea competenţelor şi viziunii moderne ale cadrelor didactice, necesare pentru a face faţă cu succes provocărilor actuale ale profesiei de educator. Toate cursurile online de…

  • Digital Competences for Teachers (Ariadna Experiment)

    In the digital age, teachers are increasingly expected to possess digital competences in order to effectively support their students’ learning. Digital competence refers to the ability of individuals to use and manage digital technologies for everyday tasks, such as communication, information management, problem solving and collaboration. The proliferation of technology has changed the way people learn…

  • Departamentul pentru Formarea Profesorilor a UB oferă cursuri online gratuite pentru profesori

    Departamentul pentru Formarea Profesorilor a UB oferă cursuri online gratuite pentru profesori

    Universitatea din București, prin Departamentul pentru Formarea Profesorilor din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației oferă gratuit cadrelor didactice din învățământul preuniversitar cursul online intitulat „Proiectarea și desfășurarea activităților de învățare cu suport digital”. Realizat după modelul platformelor MOOC (massive open online courses), cursul este dedicat dezvoltării profesionale continue a cadrelor didactice din învățământul…