RED
Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise
Proliferarea resurselor educaționale deschise aduce în prim-plan nevoia unei structurări mai bune a bazelor de date cu RED, pe criterii utilitariste, care țin în primul rând de modul în care resursele pot fi utilizate în clasă, pentru învățare. Rolul și valoarea resurselor educaționale deschise le căutăm astăzi în potențialul lor de transformare autentică a educației…
Previziuni pentru ecosistemul european al resurselor educaționale deschise în 2030
În iulie 2022, în cadrul proiectului european ENCORE dedicat dezvoltării resurselor educaționale deschise, a fost realizată o cercetare de tip Delphi, cu opinii expert, referitoare la viitorul implementării RED și ecosistemul educațional. Itemii din survey oferă o perspectivă comprehensivă, interesantă și utilă pentru profesioniștii educației (t.n. și notele noastre): În 2030, RED vor fi…
Resurse educaționale deschise (RED): utilitate și utilizare (Experimentul Ariadna)
Beneficiul principal al utilizării resurselor educaționale deschise constă în economiile de costuri pentru cursanți. Prin accesarea materialelor gratuite sau la preț redus dintr-o varietate de surse online sau prin biblioteci, studenții pot economisi bani pe manuale și alte materiale de învățare tradiționale. În plus, profesorii pot încorpora resurse educaționale deschise existente în clasele lor în…