tehnologii digitale în educație

  • Profesori și roboți. Cum și cât ajută agenții cu inteligență artificială?

    Profesori și roboți. Cum și cât ajută agenții cu inteligență artificială?

    Într-o lume în care ChatGPT scrie eseuri și rezolvă probleme de matematică în câteva secunde, o întrebare importantă își caută răspunsul: cine va modela caracterul și valorile generației viitoare – algoritmii reci și preciși sau profesorii care înțeleg nevoile, potențialul și sensibilitatea ființei umane? Evoluția tehnologiilor digitale și emergența inteligenței artificiale (IA) au generat transformări…

  • O viziune pentru educație: platforma Caperton-Papert

    O viziune pentru educație: platforma Caperton-Papert

    Autori: Seymour Papert și Gaston Caperton Traducere în limba română de Olimpius Istrate   I. Nevoia   Abordarea secolului XXI afirmă că „societatea informațională” cere și face posibile noi forme de educație. Suntem total de acord. Dar nu suntem de acord că întârzierea în traducerea acestor declarații în realitate poate fi atribuită, așa cum se…

  • În Romania, 7 profesori din 10 preferă ajutorul calculatorului

    Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,…