Evaluarea online (Experimentul Ariadna)

Evaluarea online este un instrument util pentru măsurarea performanței studenților și pentru a le permite să obțină feedback cu privire la munca lor. A devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani datorită confortului, rentabilității și potențialului de a oferi feedback în timp real. Acest articol va explora beneficiile evaluărilor online, precum și câteva considerații care ar trebui să fie luate în considerare atunci când le utilizați.

Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Evaluarea online

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

Evaluare online: un instrument pentru îmbunătățirea rezultatelor educaționale

În lumea modernă de astăzi, tehnologia a devenit o parte integrantă a educației. Evaluarea online este un astfel de instrument tehnologic care poate fi folosit pentru a îmbunătăți rezultatele învățării elevilor și studenților într-o varietate de moduri. Acest articol va acoperi tema diferitelor beneficii ale evaluării online și modul cum poate fi utilizată eficient în sala de clasă.

În primul rând, evaluările online oferă feedback imediat elevilor/ studenților cu privire la progresul lor. Cu testele tradiționale pe hârtie și creion, scorurile sunt returnate la săptămâni sau chiar luni după ce ați luat un test. Acest lucru provoacă adesea confuzie în rândul celor care învață, deoarece se luptă să-și amintească ce întrebări au greșit sau ce material a fost acoperit în timpul perioadei de testare. Prin utilizarea evaluărilor online, profesorii pot oferi imediat feedback elevilor/ studenților lor cu privire la performanța lor, astfel încât orice problemă să poată fi abordată mai rapid și mai eficient.

În al doilea rând, evaluările online permit o personalizare mai mare decât testele tradiționale, permițând instructorilor să adapteze întrebările în funcție de nevoile sau preferințele individuale ale elevilor. De exemplu, dacă un profesor știe că unii elevi pot întâmpina dificultăți în înțelegerea anumitor concepte, atunci poate crea întrebări personalizate, adaptate în mod special la acele subiecte, pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine materialul pe care se testează. În plus, dacă există bariere lingvistice în cadrul unei săli de clasă, instructorii ar putea crea mai multe versiuni ale unei evaluări cu opțiuni de limbi diferite disponibile, în funcție de limba maternă a fiecărui elev; acest lucru ar asigura că toți cursanții primesc acces egal la materialele de testare, indiferent de etnie sau de mediul cultural (Gorin și colab., 2018).

În al treilea rând, evaluările online oferă o flexibilitate sporită atunci când vine timpul pentru notare; în loc să introducă manual notele în foi de calcul sau baze de date, așa cum se face cu testele tradiționale pe hârtie și creion, profesorii au acum acces la sisteme automate care fac notarea mult mai ușoară și mai rapidă (Lai & Loui 2019). În plus, aceste sisteme le permit instructorilor să cunoască mai multe performanțe ale fiecărui student, deoarece datele din încercările anterioare la examene similare pot fi comparate, precum și potențialele corelații între nivelurile de stăpânire a materiei/ temei și scorurile generale (Khanal și colab., 2020).

În cele din urmă, cercetările au arătat că încorporarea unor elemente precum jocul în instrumentele de evaluare online crește implicarea în rândul cursanților, oferind în același timp informații exacte despre baza lor de cunoștințe; acest tip de abordare „gamificată” face învățarea distractiv și încurajează comportamentele academice pozitive (Hwang et al., 2019). În plus, datorită naturii sale interactive, multe studii au descoperit că metodele de testare bazate pe web duc nu numai la rate mai mari de reținere, ci și la îmbunătățirea abilităților de rezolvare a problemelor în rândul participanților, în comparație cu alte tehnici de evaluare a formularelor, și anume sarcinile creionului (Liu & Leung 2018).

În general, dovezile sugerează că utilizarea unor evaluări bine concepute bazate pe web oferă numeroase avantaje atât pentru educatori, cât și pentru administratori, inclusiv minuțiozitate acuratețea feedback instantaneu furnizat capacitatea de livrare a conținutului personalizat, urmărirea tendințelor detectarea problemelor mai devreme etc. Prin urmare, luați în considerare implementarea unor astfel de platforme îmbunătățirea practicilor de predare maximizarea rezultatelor educaționale instituția dvs. ajunge la maximum succesul potențial al generațiilor viitoare!

Pentru a concluziona, este clar din discuția de mai sus că valorificarea tehnologiei prin utilizarea unor strategii eficiente de evaluare bazate pe web produce îmbunătățiri semnificative rezultatelor educaționale la nivel global. Astfel, instituțiile ar trebui să ia în considerare cu tărie instrumentele de implementare sporesc eficiența metodelor de predare promovează succesul pe termen lung generațiilor viitoare.

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Evaluarea online este un instrument util pentru măsurarea performanței studenților și pentru a le permite să obțină feedback cu privire la munca lor. A devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani datorită confortului, rentabilității și potențialului de a oferi feedback în timp real. Acest articol va explora beneficiile evaluărilor online, precum și câteva considerații care ar trebui să fie luate în considerare atunci când le utilizați.

Un beneficiu principal al evaluării online este confortul pe care le permite educatorilor să ofere feedback în timp util și de încredere asupra performanței elevilor/ studenților, fără a fi nevoiți să aloce timp sau resurse pentru evaluarea fizică a sarcinilor. Cu un sistem online, instructorii pot atribui rapid și ușor sarcini, pot colecta răspunsuri de la studenți de la distanță (chiar și pe distanțe lungi), pot evalua răspunsurile cu algoritmi automați de punctare și pot returna rezultatele în câteva minute. În plus, acest tip de evaluare elimină, de asemenea, orice bariere geografice, deoarece le permite profesorilor aflați oriunde în lume să acceseze materiale de pe orice computer cu conexiune la internet.

Un alt avantaj al utilizării unei platforme de evaluare online este economiile de costuri asociate cu costurile reduse de imprimare și fără nevoie de spațiu de stocare fizic sau alte investiții costisitoare în infrastructură. În plus, astfel de sisteme pot oferi, de asemenea, caracteristici suplimentare, cum ar fi capabilități de personalizare a testelor, care le permit instructorilor să adapteze evaluările în funcție de nevoile individuale de învățare sau să se adapteze la diferite niveluri de dificultate, în funcție de nivelul de competență al celor care învață; aceste caracteristici pot îmbunătăți în mod semnificativ rezultatele educaționale, asigurându-se că toți cursanții primesc materiale de instruire adecvate, adaptate special nivelului lor academic, mai degrabă decât să se bazeze doar pe materiale generice furnizate de manuale sau alte surse din afara mediului de clasă

În ciuda acestor avantaje, totuși, există mai mulți factori importanți care trebuie luați în considerare înainte de implementarea unui program de evaluare online, inclusiv preocupările privind securitatea datelor cu privire la modul în care informațiile sunt stocate și accesate; probleme de confidențialitate legate de cine deține ce date; probleme de accesibilitate privind cerințele tehnice necesare pentru susținerea testelor de la distanță; provocările privind volumul de muncă al profesorilor asociate cu crearea de întrebări semnificative într-un format potrivit pentru livrarea digitală; probleme de fiabilitate privind acuratețea la notarea răspunsurilor generate automat; preocupări de validitate cu privire la faptul dacă rezultatele obținute reflectă într-adevăr înțelegerea adevărată, în loc de doar memorarea memorabilă etc. Toate aceste puncte trebuie să fie cântărite cu atenție în raport cu potențialele beneficii înainte de a decide dacă un astfel de sistem s-ar dovedi benefic în contextul propriu.

În concluzie, deși există multe aspecte pozitive asociate cu utilizarea evaluărilor online, ele vin împreună cu anumite riscuri care necesită o punere în aplicare prealabilă atentă, dacă se dorește rezultate optime de instruire.

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:

Evaluările online devin din ce în ce mai populare în lumea educațională, deoarece oferă diverse avantaje față de metodele tradiționale de evaluare. Acest articol își propune să ofere o privire de ansamblu asupra evaluării online, să discute beneficiile acesteia și să analizeze potențialele probleme care pot apărea la utilizarea acesteia.

Pentru început, evaluarea online este o formă de evaluare efectuată prin platforme digitale precum computere sau tablete. Aceasta implică utilizarea de teste și sondaje electronice pentru a măsura cunoștințele și abilitățile pentru a evalua performanța academică a studenților. Exemplele utilizate în mod obișnuit includ întrebări cu răspunsuri multiple (MCQ), sarcini de scriere a eseurilor, întrebări cu răspuns scurt și simulări interactive. Evaluările online pot fi administrate individual sau colectiv, în funcție de tipul de test și contextul implicat; această flexibilitate este unul dintre avantajele lor cheie în comparație cu examenele pe hârtie.

Un beneficiu major oferit de evaluarea online este comoditatea atât pentru profesori, cât și pentru cursanți: testele sunt ușor accesibile oriunde și oricând – inclusiv de la distanță – permițând programe flexibile de învățare și o mai bună accesibilitate pentru cei care nu pot participa la cursuri fizice din cauza constrângerilor de mobilitate sau din alte motive. . Mai mult, deoarece testele pot fi clasificate automat, erorile de marcare sunt minimizate, în timp ce rezultatele pot fi obținute rapid, ceea ce oferă o eficiență mai mare decât metodele convenționale în care clasificarea manuală necesită mai mult timp; acest feedback mai rapid ajută și la motivarea studenților, deoarece primesc feedback imediat despre munca lor, mai degrabă decât să aștepte zile sau săptămâni înainte de a ști cât de bine s-au descurcat la o lucrare de examen. În plus, cu funcții precum randomizarea disponibile în cadrul unor programe, le permite profesorilor să creeze versiuni diferite ale unui anumit test, astfel încât studenții să nu împărtășească răspunsurile între ei, evitând astfel încercările de înșelăciune, oferind totuși același set de întrebări puse în timpul perioadei de examen – ceva care s-ar dovedi dificil dacă s-ar baza în întregime pe soluții pe hârtie și creion.

Cu toate acestea, există și anumite provocări asociate cu testarea online: anumite tipuri de formate de întrebări, cum ar fi diagramele sau ecuațiile matematice, ar putea necesita o configurare specială de software/hardware, făcându-le mai puțin potrivite pentru administrarea de la distanță, limitându-le astfel utilitatea în afara mediilor controlate; În mod similar, considerațiile legate de costuri în ceea ce privește echipamentele de acces trebuie să fie luate în considerare atunci când se decide dacă o instituție ar trebui să opteze pentru examinări bazate pe computer – mai ales dacă necesită dispozitive, cum ar fi tabletele, care au nevoie de actualizare regulată, aducând astfel costuri suplimentare în continuare. În cele din urmă, pot apărea preocupări de securitate din cauza potențialelor amenințări din cauza atacurilor cibernetice, care conduc instituțiile care investesc masiv în măsuri de siguranță pentru ca datele confidențiale să nu fie accesate de persoane neautorizate; de asemenea, trebuie respectate și legile privind protecția datelor cu caracter personal, asigurând că drepturile de confidențialitate rămân respectate în timpul evaluărilor, oferind asigurări că nu va avea loc nicio utilizare greșită a informațiilor colectate prin intermediul acestor platforme.

În concluzie, deși există potențiale dezavantaje asociate utilizării sale, evaluările online au multe avantaje față de formele tradiționale, în principal datorită flexibilității și acurateței sporite, plus implicarea îmbunătățită a cursanților și timpilor mai rapidi, permițând procese de management mai fluide în general. Prin urmare, luând în considerare toate aspectele discutate aici, pare clar de ce soluțiile digitale devin din ce în ce mai răspândite astăzi – dovedindu-se benefice atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere practic, oferind alternative viabile care ar trebui acum luate în considerare cu atenție înainte de a selecta metodologiile de evaluare adecvate pentru a merge mai departe.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):

Evaluarea online este o modalitate din ce în ce mai comună de a măsura performanțele academice ale studenților. Poate fi folosit pentru a oferi feedback elevilor/ studenților, pentru a identifica punctele forte și punctele slabe și pentru a ajuta la ghidarea instruirii.

Există o serie de platforme de evaluare online diferite. Unele sunt gratuite, în timp ce altele necesită o taxă. Fiecare platformă are propriile sale caracteristici și avantaje.

Una dintre cele mai comune platforme de evaluare online este platforma Google Forms. Această platformă permite utilizatorilor să creeze sondaje, chestionare și liste de verificare într-o varietate de formate. De asemenea, pot încorpora întrebări pe site-uri web sau pagini de rețele sociale. Google Forms oferă utilizatorilor rapoarte care arată cum au obținut scorurile elevilor/ studenților la fiecare întrebare, precum și vizualizări de date care le permit să vadă cum se modifică performanța lor în timp. Aceste informații pot fi utile în identificarea întrebărilor care sunt mai dificile sau mai importante pentru anumite grupuri de elevi sau studenți.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Utilizarea instrumentelor de evaluare online a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani, o serie de studii care demonstrează beneficiile acesteia.

Unele dintre cele mai comune instrumente de evaluare online includ: sondaje, chestionare și teste. Ele pot fi utilizate pentru a măsura diferite aspecte ale performanței academice ale elevilor, cum ar fi abilitățile de citire, abilitățile de matematică și cunoștințele științifice.

Există o serie de motive pentru care evaluarea online devine din ce în ce mai populară. În primul rând, este mai eficient decât formele tradiționale de evaluare și poate fi finalizat într-un interval de timp mai scurt. În al doilea rând, este mai ușor de utilizat pentru educatori, deoarece nu trebuie să-și facă griji cu privire la problemele de aspect sau design. În al treilea rând, oferă o reflectare exactă a performanței elevilor/ studenților, măsurată prin rezultate individuale, mai degrabă decât prin medii. În cele din urmă, evaluările online permit feedback în timp real, care poate ajuta profesorii și studenții să-și îmbunătățească tehnica și înțelegerea materialului.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revizuit, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO04

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading