Învățarea digitală este o abordare inovatoare și din ce în ce mai populară a educației, care a fost adoptată de instituțiile de învățământ din întreaga lume. Acest tip de învățare utilizează tehnologia, cum ar fi computerele și dispozitivele mobile, pentru a facilita implicarea studenților cu materialele de curs într-o varietate de moduri, inclusiv prelegeri online, evaluări, livrare de conținut multimedia și activități de colaborare. Pe măsură ce învățarea digitală continuă să crească în popularitate în rândul studenților și al educatorilor deopotrivă, este important să înțelegem beneficiile și provocările sale potențiale.
Acest articol va oferi mai întâi o privire de ansamblu asupra învățării digitale înainte de a explora avantajele și dezavantajele acesteia atât pentru studenți, cât și pentru instructori. Se vor discuta apoi câteva strategii pentru îmbunătățirea pedagogiei predării digitale, precum și cele mai bune practici pentru încorporarea noilor tehnologii în programele existente. În cele din urmă, această lucrare va examina tendințele actuale în cercetarea educației digitale și va explora modul în care acestea pot modela evoluțiile viitoare în domeniu.
Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?
Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:
Învățarea digitală
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:
Învățarea digitală este o formă emergentă de educație care utilizează tehnologia digitală, cum ar fi computerele și internetul, pentru a facilita predarea. Este adesea folosit în locul instruirii tradiționale în clasă pentru a oferi studenților opțiuni mai flexibile pentru studierea și finalizarea sarcinilor. În ultimii ani, învățarea digitală a câștigat o atenție semnificativă datorită potențialului său de a îmbunătăți rezultatele educaționale, oferind o gamă mai largă de materiale și resurse de instruire. În plus, poate ajuta la reducerea costurilor asociate cu metodele tradiționale de educație, permițând în același timp un acces mai mare la profesori și conținut de calitate din întreaga lume.
Acest articol va explora modul în care funcționează învățarea digitală, avantajele acesteia față de instruirea tradițională la clasă, potențialele provocări cu care se confruntă acest nou tip de sistem de învățământ și tendințele viitoare în domeniu. Vom discuta, de asemenea, câteva bune practici pentru implementarea inițiativelor de învățare digitală de succes în școli sau universități.
Mai întâi trebuie să înțelegem cum funcționează de fapt învățarea digitală; în esență, constă în utilizarea programelor software de calculator sau a platformelor online (cum ar fi sălile de clasă virtuale) în locul sălilor de clasă fizice pentru furnizarea anumitor tipuri de materiale de curs sau activități. De exemplu, videoclipurile de curs pot fi disponibile online, astfel încât studenții să le poată viziona la timpul lor, mai degrabă decât să participe la o sesiune fizică de clasă în fiecare săptămână; În mod similar, activitățile auto-dirijate, cum ar fi chestionare și proiecte de cercetare, pot fi finalizate online, mai degrabă decât prin formulare pe hârtie trimise la școală. Instrumentele digitale sunt, de asemenea, folosite din ce în ce mai mult în scopuri de feedback: sistemele automatizate le permit instructorilor să evalueze rapid performanța elevilor la evaluări sau examene, fără a fi nevoiți să noteze manual fiecare foaie de răspunsuri – eliberându-și astfel timp în mod semnificativ, asigurând în același timp un proces de control al calității la nivel înalt. rămâne intactă pe parcursul perioadelor de evaluare.
Avantajele față de predarea tradițională la clasă includ o flexibilitate sporită – atât în ceea ce privește momentul/undele pot studia studenții (deoarece multe cursuri sunt acum disponibile 24/7 prin dispozitive mobile), precum și implicarea îmbunătățită prin instrumente interactive, cum ar fi conferința video, care permite discuții directe între profesori și elevi, chiar dacă aceștia nu sunt prezenți fizic împreună în timpul cursurilor/ cursurilor etc. Aceasta oferă o modalitate eficientă pentru cursanții care au dificultăți în a participa la cursuri obișnuite din cauza distanței geografice sau a altor angajamente în afara orelor de școală (de exemplu, serviciul). În plus, nu este nevoie să vă faceți griji cu privire la pierderea detaliilor importante din cauza lipsei de înțelegere adecvată, deoarece toate lecțiile sunt înregistrate digital, ceea ce înseamnă că pot fi vizionate cu ușurință mai târziu, dacă este necesar! În cele din urmă, economiile de costuri asociate cu desfășurarea acestor tipuri de programe înseamnă că instituțiile nu au cheltuit bani pentru tipărirea manualelor și a altor materiale, ceea ce le face să fie atractive pentru cei care doresc să reducă cheltuielile legate de eforturile educaționale, menținând în același timp standarde ridicate, nivelurile de rezultate generale atinse de participanții implicați în programul in sine…
În ciuda acestor beneficii clare, totuși, există mai multe probleme potențiale asociate cu tranziția către furnizarea curriculum-ului cu formulare complet digitizate: problemele legate de confidențialitate apar atunci când se utilizează online date sensibile – inclusiv înregistrările studenților informațiile personale stocate în bazele de date curriculare; problemele tehnice pot împiedica funcționarea corectă a anumitor piese ale platformei, ducând la întreruperi operațiuni normale etc.; în plus, amenințările securității cibernetice care se profilează mereu fundal necesitate abordate în mod corespunzător asigurarea siguranței tuturor utilizatorilor care participă diferite procese oferite platforma în sine… Aceste tipuri de considerente trebuie avute în vedere înainte de a încerca implementarea oricărei inițiative la scară largă care implică utilizarea soluțiilor bazate pe tehnologie pentru educarea publicului maselor!
În cele din urmă, să aruncăm o privire pe scurt ce ne rezervă viitorul în ceea ce privește progresele în domeniul pedagogiei electronice: inteligența artificială promite să revoluționeze modul în care oamenii învață oferind experiențe personalizate care se potrivesc nevoilor individuale mai bine decât oricând înainte, în timp ce aplicațiile de realitate augmentată permit simulări imersive scenarii practice altfel ar fi imposibil să reproducă condițiile reale de viață… Tutori echipați cu capabilități de procesare a limbajului natural ar putea înlocui în curând omologii umani vii, oferind aceeași sumă de asistență de îndrumare, având în vedere omologii actuali, dar costuri mult mai mici pe unitate, având în vedere că mașinile alimentate cu inteligență artificială nu necesită salariu și nici zile libere de vacanță! Toate semnele indică o creștere continuă a sectorului în următoarele câteva decenii, în special în țările asiatice, în care accent guvernamental a pus mult pe dezvoltarea tehnologică în comparație cu Europa și America de Nord.
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:
Învățare digitală: o privire de ansamblu cuprinzătoare asupra beneficiilor și provocărilor
În ultimii ani, învățarea digitală a câștigat popularitate în sălile de clasă din întreaga lume. Această formă de educație utilizează tehnologia pentru a oferi lecții, a implica elevii și a facilita interacțiunile cu profesorii. Deși oferă multe avantaje față de predarea tradițională la clasă, există și provocări potențiale asociate cu implementarea sa. În acest articol, vom oferi o privire de ansamblu asupra învățării digitale, împreună cu o discuție despre beneficiile și dezavantajele acesteia.
Definiție
În esență, învățarea digitală este definită ca orice formă de educație care utilizează tehnologia pentru a facilita predarea sau implicarea studenților (Departamentul pentru Educație). Poate include atât cursuri online livrate prin platforme precum Moodle sau Blackboard; instrumente de clasă virtuală precum Zoom sau Google Hangouts; și abordări combinate care combină instruirea față în față cu resursele electronice (Khan Academy). Conținutul digital poate varia de la videoclipuri la chestionare interactive concepute pentru a consolida conceptele predate în timpul orelor de curs.
Beneficii
Un beneficiu major al învățării digitale este că permite o instruire mai personalizată, adaptată nevoilor individuale ale elevilor (Du & Wagner). De exemplu, profesorii pot folosi programe software adaptative care pot modifica planurile de lecție în funcție de abilitățile sau interesele fiecărui cursant (Benson și colab.). În plus, educatorii au acces la o mare varietate de materiale educaționale, inclusiv manuale și videoclipuri care nu se găsesc de obicei în sălile de clasă fizice (Erickson și colab.). Mai mult, prin utilizarea tehnologiilor precum software-ul de videoconferință și aplicațiile de social media, studenții obțin expunere la diferite culturi în timp ce se conectează cu colegii din toate colțurile globului fără a-și părăsi propriile case (Baran și colab.). În cele din urmă, cercetările au arătat că cursanții demonstrează adesea o motivație crescută atunci când folosesc instrumente tehnologice, deoarece acestea sunt considerate „cool” sau distractive în comparație cu metodele tradiționale (Dorman & Mims).
Provocări
Cu toate acestea, în ciuda acestor avantaje, există și unele obstacole asociate cu încorporarea învățării digitale în sălile de clasă. O problemă este costul – în funcție de tipul/numărul de dispozitive utilizate, districtele școlare pot avea nevoie de surse de finanțare suplimentare, ceea ce s-ar putea dovedi dificil în vremuri economice deja dificile (Giangreco și colab.). În plus, dacă nu sunt disponibile sisteme de asistență adecvate, problemele tehnice ar putea împiedica progresul, determinând unii studenți să se simtă mai degrabă frustrați decât motivați de experiențele lor (Davis și Burden). În cele din urmă, nivelurile de cunoaștere a calculatorului variază semnificativ între indivizi, ceea ce înseamnă că anumiți cursanți pot avea nevoie de ajutor suplimentar pentru navigarea pe interfețe necunoscute (Lin&Wu).
Concluzie
În concluzie, în ciuda potențialelor dificultăți, implementarea învățării digitale poate oferi numeroase beneficii pentru educatorii de astăzi, inclusiv personalizarea programelor de învățământ flexibile, conectivitate globală, motivație îmbunătățită, printre altele. Educatorii ar trebui să ia în considerare cu atenție cum integrează cel mai bine aceste noi tehnologii în strategiile de instruire existente ținând cont de factori precum bugetarea accesului la demografia locală. Cu o planificare atentă, utilizarea eficientă a instrumentelor moderne revoluționează sistemul nostru educațional, oferind oportunități mai mari pentru generațiile viitoare să prospere din punct de vedere academic și profesional.
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:
Învățarea digitală este o abordare inovatoare și din ce în ce mai populară a educației, care a fost adoptată de instituțiile de învățământ din întreaga lume. Acest tip de învățare utilizează tehnologia, cum ar fi computerele și dispozitivele mobile, pentru a facilita implicarea studenților cu materialele de curs într-o varietate de moduri, inclusiv prelegeri online, evaluări, livrare de conținut multimedia și activități de colaborare. Pe măsură ce învățarea digitală continuă să crească în popularitate în rândul studenților și al educatorilor deopotrivă, este important să înțelegem beneficiile și provocările sale potențiale.
Acest articol va oferi mai întâi o privire de ansamblu asupra învățării digitale înainte de a explora avantajele și dezavantajele acesteia atât pentru studenți, cât și pentru instructori. Se vor discuta apoi câteva strategii pentru îmbunătățirea pedagogiei predării digitale, precum și cele mai bune practici pentru încorporarea noilor tehnologii în programele existente. În cele din urmă, această lucrare va examina tendințele actuale în cercetarea educației digitale și va explora modul în care acestea pot modela evoluțiile viitoare în domeniu.
Învățarea digitală poate oferi mai multe avantaje față de modelele tradiționale de instruire bazate pe clasă. Un avantaj cheie este accesibilitatea sporită: studenții care sunt distanțați geografic unul de celălalt sau care nu pot participa la cursuri fizice din cauza dizabilităților sau bolii pot beneficia în continuare de educație de calitate prin programe de învățare la distanță sau săli de clasă virtuale furnizate prin dispozitive conectate la internet, cum ar fi laptopuri sau tablete. În plus, cursurile digitale prezintă adesea elemente interactive care fac experiența educațională mai captivantă decât prelegerile tradiționale – gândiți-vă la simulări sau la tehnici de gamification – permițând, de asemenea, cursanților să lucreze în propriul ritm, în loc să încerce să țină pasul cu programul unui instructor.
Cu toate acestea, există și unele dezavantaje asociate cu implementarea cursurilor digitale; principale dintre ele fiind dificultățile tehnice care pot apărea la utilizarea sistemelor computerizate (cum ar fi erorile cu actualizările de software) care pot cauza întreruperi în timpul lecțiilor dacă nu sunt abordate suficient de repede de echipele de suport tehnic. În plus, deoarece majoritatea studenților tind să învețe vizual, poate fi dificil pentru ei să se implice eficient fără interacțiune față în față; acest lucru ar putea determina studenții să se simtă izolați de colegii lor, dacă instructorii nu iau măsuri adecvate într-un cadru de proiectare a cursurilor care ține cont de acest lucru (de exemplu, apeluri video regulate). În cele din urmă – deși unele studii au arătat o motivație crescută asociată cu cursurile oferite digital, în mare parte din cauza naturii lor interactive – altele au sugerat că lipsa de responsabilitate ar putea determina anumite persoane să devină ușor distrase dacă nu sunt suficient de motivate intern pe parcursul studiilor lor (de ex. , care suferă de „supraîncărcare informațională”).
Pentru a asigura implementarea cu succes a oricărei forme de tehnologie în mediile de învățământ superior necesită o planificare diligentă atât din partea educatorilor înșiși, cât și al administratorilor școlii responsabili care alocă fonduri pentru investiții tehnologice, cum ar fi modernizarea infrastructurii hardware/software etc.). Când se face corect totuși – adică. luând în considerare factori precum resursele disponibile și constrângerile bugetare plus grupurile de elevi cu nevoi specifice – introducerea tehnologiilor adecvate ar trebui să ajute la îmbunătățirea calității generale a rezultatelor predării și a nivelurilor de satisfacție a studenților în consecință, reducând în același timp costurile asociate întreținerii campusurilor/sălilor de clasă tradiționale etc.). De exemplu; universitățile ar putea lua în considerare oferirea de software cu sursă deschisă cu acces gratuit, care să permită colaborarea de la distanță între membrii personalului și să permită partajarea materialelor de curs pe mai multe platforme, reducând astfel considerabil sarcinile administrative legate de documente). În mod similar; școlile ar putea investi în soluții de stocare în cloud să stocheze în siguranță datele generate în timpul orelor, permițând recuperarea mai ușoară a informațiilor mai târziu, ori de câte ori este nevoie.
În plus, pregătirea corespunzătoare, adoptarea anterioară, orice fel de ajutoare tehnologice, scopuri educaționale esențiale, crearea unui mediu propice în care toți cei implicați sunt conștienți de riscurile potențiale implicate, capabili să rezolve cu încredere problemele care apar pe parcurs, de exemplu, probleme cauzate de conexiuni defecte, acoperire slabă a lățimii de bandă, întreruperi de alimentare, etc. Sistemul principal de caz eșuează critic asigurarea operațiunilor de funcționare fără probleme, în special cazurile de situații de urgență în care factorul de timp joacă un rol crucial în rezolvarea problemei rapid și eficient, fără a afecta prea mult progresul lecției, este posibil doar stabilirea în prealabil a lucrărilor de cadru adecvate.
În cele din urmă, în timp ce integrarea tehnologiei în sala de clasă aduce multe beneficii, trebuie să rămână conștientă. Păstrând punctele de mai sus, asigurați-vă că oferiți avantaj obținerea rezultatelor dorite termeni performanță îmbunătățită note mai bune rate ridicate de retenție clienți fericiți mulțumiți încheie ziua ceea ce contează cel mai mult pe noi toți.
Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – prima încercare:
Învățarea digitală se referă la utilizarea tehnologiei digitale în predare și învățare. Tehnologiile digitale pot fi folosite pentru a crea, stoca, partaja și gestiona informații. Ele pot fi folosite și pentru a oferi feedback cu privire la performanța elevilor.
Tehnologiile digitale au fost folosite în sălile de clasă de ani de zile. Cu toate acestea, acestea au devenit recent mai populare, deoarece sunt accesibile și ușor de utilizat. De asemenea, pot ajuta profesorii să țină evidența progresului elevilor.
Un avantaj al învățării digitale este că permite elevilor să învețe din diferite surse. De exemplu, pot viziona videoclipuri sau pot citi articole online. Acest lucru îi ajută să învețe informații noi mai rapid și mai eficient.
Un alt avantaj al învățării digitale este că le permite profesorilor să-și personalizeze lecțiile pentru fiecare elev. Acest lucru face ca materialul să fie mai relevant și mai captivant pentru studenții implicați.
Cu toate acestea, există și unele dezavantaje asociate învățării digitale. Un dezavantaj este că studenții ar putea să nu se poată concentra pe deplin dacă lecția este predată folosind un format digital. În plus, unor elevi le poate fi dificil să-și împărtășească munca cu colegii de clasă folosind o platformă digitală.
Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – a doua încercare:
Învățarea digitală este o tendință în creștere în școli și universități. Se referă la utilizarea tehnologiilor, cum ar fi computerele și internetul, pentru a oferi oportunități educaționale. Învățarea digitală poate fi împărțită în două categorii principale: învățarea online și e-learning. Învățarea online are loc atunci când elevii accesează resursele educaționale dintr-o locație îndepărtată. E-learning are loc atunci când cursanții folosesc instrumente tehnologice, cum ar fi programe de calculator sau browsere web, pentru a învăța informații.
Avantajele învățării digitale includ comoditatea pentru studenți și educatori; flexibilitate în modul în care sunt utilizate resursele; cost scăzut; și capacitatea de a ajunge la mai mulți oameni cu informații decât metodele tradiționale. Dezavantajele includ faptul că unii studenți ar putea să nu aibă acces la tehnologie sau să nu poată să o folosească eficient; că materialele digitale pot fi mai puțin captivante decât cele tradiționale; și că platformele digitale pot fi vulnerabile la atacurile cibernetice. În ciuda acestor limitări, s-a demonstrat că învățarea digitală îmbunătățește rezultatele elevilor în mai multe domenii, inclusiv abilitățile de gândire critică, abilitățile de rezolvare a problemelor, creativitatea, abilitățile de colaborare, abilitățile de comunicare, abilitățile de utilizare a computerului și încrederea în sine.
Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):
Învățarea digitală este o formă de învățare care implică utilizarea mijloacelor electronice, cum ar fi cursurile online și manualele. Acest tip de învățare permite elevilor să învețe în propriul ritm și într-un mediu mai interactiv. De asemenea, oferă studenților oportunități de acces rapid la resurse, ceea ce poate îmbunătăți abilitățile de predare și implicarea studenților. Învățarea digitală s-a dovedit a fi eficientă în creșterea performanțelor academice și pentru a ajuta studenții să dezvolte abilități de gândire critică.
AI21Studio
Generated with j1-jumbo model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1). Preset: Summarize reviews – Irrelevant output (two attempts)
Generated with j1-grande-instruct (beta) model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1) – Irrelevant output
Generated with j1-grande-instruct (beta) model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1) – Irrelevant output
* * *
Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.
Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.
202212RO03
Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)