experimentul Ariadna

  • Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Proliferarea resurselor educaționale deschise aduce în prim-plan nevoia unei structurări mai bune a bazelor de date cu RED, pe criterii utilitariste, care țin în primul rând de modul în care resursele pot fi utilizate în clasă, pentru învățare. Rolul și valoarea resurselor educaționale deschise le căutăm astăzi în potențialul lor de transformare autentică a educației…

  • Metavers pentru educație – utilizare și potențial (Experimentul Ariadna)

    Așa se poate rezuma această temă. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații? Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când…

  • Inteligența artificială (IA) în educație (Experimentul Ariadna)

    Inteligența artificială (IA) este o tehnologie în curs de dezvoltare cu un mare potențial de a revoluționa sistemul educațional. Platformele compatibile cu inteligența artificială pot oferi instruire personalizată, notare automată și luare a deciziilor bazate pe date, toate acestea putând duce la o implicare îmbunătățită a studenților, un acces sporit la instruire personalizată și un…

  • Realitatea virtuală (VR) în educație (Experimentul Ariadna)

    Tehnologia realității virtuale (VR) a fost folosită în educație de câțiva ani, oferind studenților un mediu captivant care le permite să experimenteze diferite scenarii sau medii. VR poate ajuta elevii să învețe despre diverse subiecte într-un mod mai semnificativ, precum și să-și îmbunătățească abilitățile de rezolvare a problemelor. Într-un studiu, participanții au putut învăța mai…

  • Realitatea augmentată (AR) in educație (Experimentul Ariadna)

    Realitatea Augmentată (Augmented Reality – AR) este o tehnologie în evoluție rapidă care are potențialul de a revoluționa predarea și învățarea. AR permite utilizatorilor să interacționeze cu obiecte virtuale în medii din lumea reală, creând un mediu de învățare captivant care le poate permite elevilor să obțină noi perspective și cunoștințe. De la manuale interactive…

  • Resurse educaționale deschise (RED): utilitate și utilizare (Experimentul Ariadna)

    Beneficiul principal al utilizării resurselor educaționale deschise constă în economiile de costuri pentru cursanți. Prin accesarea materialelor gratuite sau la preț redus dintr-o varietate de surse online sau prin biblioteci, studenții pot economisi bani pe manuale și alte materiale de învățare tradiționale. În plus, profesorii pot încorpora resurse educaționale deschise existente în clasele lor în…

  • Utilizarea Powerpoint în educație (Experimentul Ariadna)

    Powerpoint-ul a devenit o parte integrantă a sistemului de învățământ, iar utilizarea lui în sălile de clasă este larg răspândită. Deși există unele dezavantaje în utilizarea Powerpoint, există și multe avantaje care îl fac un instrument valoros pentru educatori. În acest articol, vom explora diferitele utilizări ale Powerpoint-ului în educație, precum și potențialele probleme și…

  • Video interactiv: TED-Ed în predare și învățare (Experimentul Ariadna)

    În ciuda noutății sale relative în comparație cu alte metode de furnizare a instrucțiunilor disponibile astăzi, credem că utilizarea videoclipurilor interactive prin platforme precum TED-Ed reprezintă o oportunitate excelentă atât pentru profesori, cât și pentru cursanți – una care poate revitaliza strategiile învechite, oferind în același timp semnificative. rezultate daca sunt facute corect! Prin urmare,…

  • Platforma Edpuzzle pentru lecții video interactive (Experimentul Ariadna)

    Edpuzzle este o platformă online care permite profesorilor să transforme orice videoclip existent într-o lecție interactivă. Profesorul poate încărca un videoclip de pe YouTube sau din diverse alte surse, apoi poate adăuga întrebări și adnotări pe toată durata clipului. Aceste întrebări pot fi cu răspunsuri multiple, de completare a spațiilor libere sau deschise; sunt concepute…

  • Utilizarea Voki în educație (Experimentul Ariadna)

    Voki este o platformă inovatoare care a revoluționat modul în care educatorii formează abilitățile lingvistice și de comunicare. Platforma oferă profesorilor o varietate de instrumente pentru a crea lecții interactive și captivante pentru elevi, permițându-le să învețe într-un mediu captivant. Voki permite, de asemenea, educatorilor să-și împărtășească creațiile cu alți instructori, ceea ce încurajează colaborarea…