Realitatea virtuală (VR) în educație (Experimentul Ariadna)

Tehnologia realității virtuale (VR) a fost folosită în educație de câțiva ani, oferind studenților un mediu captivant care le permite să experimenteze diferite scenarii sau medii. VR poate ajuta elevii să învețe despre diverse subiecte într-un mod mai semnificativ, precum și să-și îmbunătățească abilitățile de rezolvare a problemelor. Într-un studiu, participanții au putut învăța mai bine despre procedurile chirurgicale după ce le-au experimentat prin VR. În plus, VR poate fi folosită și ca instrument pentru instruirea personalului în domenii precum medicina și aplicarea legii.

Așa se poate rezuma această temă. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Realitatea virtuală (VR) în educație

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000):

Introducere

Odată cu apariția tehnologiei realității virtuale (VR), a existat un interes crescut pentru potențialele sale aplicații în sectorul educațional. Tehnologia VR are capacitatea de a crea medii captivante, permițând cursanților să experimenteze lucruri care nu sunt posibile în lumea fizică. Acest articol va oferi o privire de ansamblu asupra stării actuale a VR în educație, explorând aplicațiile și beneficiile sale potențiale, precum și provocările și limitările.

Starea actuală a VR în educație

Tehnologia VR a câștigat acțiune în sectorul educațional în ultimii ani, fiind explorată o gamă largă de aplicații. Aceste aplicații se concentrează în mare parte pe oferirea cursanților cu experiențe captivante care altfel ar fi imposibile în lumea fizică. De exemplu, VR poate fi folosită pentru a explora anatomia și fiziologia, permițând cursanților să vizualizeze și să interacționeze cu organele și sistemele într-un mod care nu este posibil într-o clasă tradițională. VR poate fi folosit și pentru a simula medii, cum ar fi setările istorice sau geografice, oferind cursanților o experiență de învățare mai captivantă.

Beneficiile potențiale ale VR în educație

Beneficiile potențiale ale VR în educație sunt numeroase. Un beneficiu cheie este capacitatea de a oferi cursanților o experiență captivantă și interactivă. Acest lucru poate ajuta la implicarea cursanților într-un mod în care setările tradiționale de clasă nu pot, permițându-le să înțeleagă mai bine conceptele și să rețină informațiile. În plus, VR poate fi folosită pentru a crea simulări virtuale, permițând cursanților să practice sarcini într-un mediu sigur, fără riscul de eșec sau rănire.

Provocări și limitări

În ciuda potențialelor beneficii ale VR în educație, există și o serie de provocări și limitări. O provocare cheie este costul echipamentului VR, care poate fi prohibitiv de costisitor pentru unele instituții de învățământ. În plus, există o serie de probleme tehnice care pot apărea, cum ar fi problemele de latență și compatibilitate. În cele din urmă, există o lipsă de conținut educațional pentru VR, necesitând dezvoltarea de conținut și aplicații noi.

Concluzie

În concluzie, tehnologia VR are potențialul de a revoluționa sectorul educațional, oferind cursanților experiențe captivante și interactive. Cu toate acestea, există, de asemenea, o serie de provocări și limitări care trebuie abordate înainte de a putea fi acceptată pe deplin de sectorul educațional. Ca atare, sunt necesare cercetări și dezvoltări suplimentare pentru a realiza pe deplin potențialul VR în educație.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 256, freq. penalty 0):

Tehnologia realității virtuale (VR) câștigă rapid popularitate atât în sectorul educațional, cât și în cel al afacerilor. VR are potențialul de a oferi modalități noi și inovatoare de a învăța și de a interacționa cu informații. În plus, VR poate ajuta companiile să înțeleagă mai bine comportamentul clienților, să evalueze riscurile și să creeze noi campanii de marketing.

Prima utilizare a VR în educație a fost la începutul anilor 1990 ca o modalitate de a ajuta studenții cu tulburare din spectrul autist (ASD) să învețe abilități sociale. De atunci, VR a fost utilizată pe scară largă într-o varietate de setări educaționale, inclusiv pregătire medicală, inginerie, arhitectură și chiar istorie. VR s-a dovedit a fi un instrument eficient pentru învățarea unei varietăți de materii, inclusiv matematică, știință, geografie și inginerie.

VR poate fi folosit și pentru a ajuta studenții să învețe cum să interacționeze cu alți oameni. De exemplu, VR poate fi folosit pentru a-i învăța pe studenți cum să facă prezentări sau cum să interacționeze cu alte persoane la locul de muncă. VR poate fi, de asemenea, folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să gestioneze stresul sau cum să facă față situațiilor dificile.

Utilizarea VR în educație a crescut rapid în ultimii ani. Există multe aplicații potențiale pentru VR în educație și afaceri, iar tehnologia are potențialul de a revoluționa modul în care învață studenții și angajații.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, freq. penalty 2):

Tehnologia realității virtuale (VR) a fost folosită în educație de câțiva ani, oferind studenților un mediu captivant care le permite să experimenteze diferite scenarii sau medii. VR poate ajuta elevii să învețe despre diverse subiecte într-un mod mai semnificativ, precum și să-și îmbunătățească abilitățile de rezolvare a problemelor. Într-un studiu, participanții au putut învăța mai bine despre procedurile chirurgicale după ce le-au experimentat prin VR. În plus, VR poate fi folosită și ca instrument pentru instruirea personalului în domenii precum medicina și aplicarea legii.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, freq. penalty 0):

Realitatea virtuală (VR) a fost folosită în educație de mulți ani, dar potențialul său ca instrument de învățare a fost recunoscut abia recent. VR poate fi folosit pentru a crea un mediu simulat care poate fi folosit pentru a afla despre un subiect.

Una dintre cele mai comune utilizări ale VR în educație este pentru formare și educație. VR poate fi folosit pentru a simula un mediu din lumea reală sau poate fi folosit pentru a crea un mediu nou. VR poate fi folosit și pentru a preda abilități sau concepte specifice.

Una dintre cele mai comune aplicații ale VR în educație este pentru formare și educație. VR poate fi folosit pentru a simula un mediu din lumea reală sau poate fi folosit pentru a crea un mediu nou. VR poate fi folosit și pentru a preda abilități sau concepte specifice.

VR poate fi folosit atât pentru instruire, cât și pentru educație într-o serie de moduri diferite. O modalitate este de a folosi VR ca instrument pentru a afla despre un subiect nou. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale subiectului, cum ar fi cum să folosești echipamentul sau cum să realizezi o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele părți ale subiectului. De exemplu, VR poate fi folosit pentru a afla despre istoria unui anumit subiect.

VR poate fi folosit și pentru a afla despre un subiect nou. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale subiectului, cum ar fi cum să folosești echipamentul sau cum să realizezi o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele părți ale subiectului. De exemplu, VR poate fi folosit pentru a afla despre istoria unui anumit subiect.

Un alt mod în care VR poate fi folosit în educație este de a ajuta elevii să învețe diferite abilități. VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să folosească echipamentul sau cum să îndeplinească o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe cum să se gândească la o sarcină. VR poate ajuta elevii să învețe cum să rezolve problemele.

VR poate fi, de asemenea, folosit pentru a ajuta elevii să învețe despre diferite concepte. VR poate fi folosit pentru a afla despre diferite aspecte ale unui concept, cum ar fi istoria unui concept sau cum să folosești un concept. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un concept.

VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe despre diferite subiecte. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale unui subiect, cum ar fi istoria unui subiect sau cum să folosești un subiect. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un subiect.

VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe diferite abilități. VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să folosească echipamentul sau cum să îndeplinească o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe cum să se gândească la o sarcină. VR poate ajuta elevii să învețe cum să rezolve problemele.

VR poate fi, de asemenea, folosit pentru a ajuta elevii să învețe despre diferite concepte. VR poate fi folosit pentru a afla despre diferite aspecte ale unui concept, cum ar fi istoria unui concept sau cum să folosești un concept. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un concept.

VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe diferite materii. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale unui subiect, cum ar fi istoria unui subiect sau cum să folosești un subiect. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un subiect.

VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe diferite abilități. VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să folosească echipamentul sau cum să îndeplinească o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe cum să se gândească la o sarcină. VR poate ajuta elevii să învețe cum să rezolve problemele.

VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe despre diferite concepte. VR poate fi folosit pentru a afla despre diferite aspecte ale unui concept, cum ar fi istoria unui concept sau cum să folosești un concept. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un concept.

VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe despre diferite subiecte. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale unui subiect, cum ar fi istoria unui subiect sau cum să folosești un subiect. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un subiect.

VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe diferite abilități. VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să folosească echipamentul sau cum să îndeplinească o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe cum să se gândească la o sarcină. VR poate ajuta elevii să învețe cum să rezolve problemele.

VR are multe beneficii pentru studenții din învățământ. VR poate ajuta elevii să învețe despre diferite subiecte. VR poate fi folosit pentru a învăța despre diferite aspecte ale unui subiect, cum ar fi istoria unui subiect sau cum să folosești un subiect. VR poate fi folosit și pentru a afla despre diferitele moduri de a folosi un subiect. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe diferite abilități. VR poate fi folosit pentru a ajuta elevii să învețe cum să folosească echipamentul sau cum să îndeplinească o sarcină. VR poate fi folosit și pentru a ajuta elevii să învețe cum să se gândească la o sarcină. VR poate ajuta elevii să învețe cum să rezolve problemele.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO25

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading