Realitatea Augmentată (Augmented Reality – AR) este o tehnologie în evoluție rapidă care are potențialul de a revoluționa predarea și învățarea. AR permite utilizatorilor să interacționeze cu obiecte virtuale în medii din lumea reală, creând un mediu de învățare captivant care le poate permite elevilor să obțină noi perspective și cunoștințe. De la manuale interactive la simulări 3D, tehnologia AR oferă o varietate de beneficii atât pentru educatori, cât și pentru studenți.
Așa se poate rezuma această temă. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?
Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:
Realitatea augmentată (AR) in educație
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:
Realitatea Augmentată (Augmented Reality – AR) este o tehnologie în evoluție rapidă care are potențialul de a revoluționa predarea și învățarea. AR permite utilizatorilor să interacționeze cu obiecte virtuale în medii din lumea reală, creând un mediu de învățare captivant care le poate permite elevilor să obțină noi perspective și cunoștințe. De la manuale interactive la simulări 3D, tehnologia AR oferă o varietate de beneficii atât pentru educatori, cât și pentru studenți.
Utilizarea AR în educație a devenit din ce în ce mai populară de la introducerea sa în sălile de clasă în urmă cu câțiva ani. Pe lângă materialele educaționale tradiționale, cum ar fi cărți și videoclipuri, elevii au acum acces la modele 3D interactive, simulări, hărți, imagini, clipuri audio și multe altele. Acest lucru le permite să exploreze subiecte din diferite unghiuri, întărindu-și în același timp înțelegerea materialului prin implicarea lor atât la nivel fizic, cât și cognitiv.
Un beneficiu al realității augmentate este implicarea sporită în rândul cursanților. Oferind o experiență interactivă cu efecte vizuale sau sonore care completează conținutul existent, concentrarea elevului rămâne intactă pe tot parcursul lecției, mai degrabă decât să scadă din cauza plictiselii sau oboselii din cauza metodelor de prezentare a materialelor statice, cum ar fi citirea textului de pe o pagină sau vizualizarea diapozitivelor în cursurile de clasă. În plus, profesorii sunt capabili să personalizeze instruirea pentru studenți individuali în funcție de interesele sau nevoile lor, deoarece pot personaliza elementele digitale direct legate de ceea ce fiecare elev consideră că stimulează, sporind astfel motivația și nivelul de înțelegere a cursanților printr-o implicare mai profundă cu subiectul în cauză în timpul lecțiilor predate folosind acest tip de tehnologie a comparat cei fără ea.
În plus, Realitatea Augmentată ajută, de asemenea, la promovarea colaborării între colegi, permițând simultan mai mulți utilizatori care poartă display-uri montate pe cap (HMD) să interacționeze între ei în același spațiu virtual. De exemplu, în loc să aibă două echipe separate care lucrează independent la diferite proiecte, instructorii ar putea atribui sarcini, astfel încât toți membrii să lucreze împreună pentru a atinge obiective comune, care ar îmbunătăți abilitățile de formare a echipelor, precum și să le ofere indivizilor oportunități de a practica tehnici de comunicare, cum ar fi verbalizarea ideilor articulate clar. gândurile în mod concis înainte de a le prezenta public, crescând astfel și productivitatea generală.
În cele din urmă, implementarea Realității Augmentate în programele de școală va ajuta la pregătirea generațiilor viitoare pentru locuri de muncă care implică tehnologii emergente, cum ar fi robotica de învățare automată a inteligenței artificiale și altele, deoarece acestea ar fi deja familiarizate cu aceste concepte datorită expunerii timpurii oferite prin intermediul aplicațiilor AR utilizate în timpul studiilor la nivel de școală primară/ secundară, făcându-le. mai bine echipat se ocupă de roluri care necesită cunoștințe tehnologice atunci când trecerea la viața universitară la colegiu după aceea.
Luând în considerare toate lucrurile, pare clar că există multe avantaje potențiale asociate utilizării setărilor educaționale cu Realitatea Augmentată, de aceea tendința de creștere observată în ultimul timp, în special districtele școlare, care investesc resurse pentru integrarea acestei tehnologii în ofertele lor curriculare, ar trebui să continue creșterea popularității în următorii ani, având în vedere capacitatea sa. spori angajarea motivează colaborarea între elevi pregătindu-i simultan pe piața muncii extrem de competitivă după absolvire într-o zi în curând.
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:
Recent, realitatea augmentată (AR) a devenit din ce în ce mai populară în educație. AR este o tehnologie care suprapune conținut digital pe lumea fizică, permițând utilizatorilor să interacționeze cu obiecte virtuale într-un mediu imersiv. Acest tip de tehnologie poate fi utilizat în diverse contexte educaționale pentru a îmbunătăți experiențele de învățare și pentru a crea activități captivante și interactive pentru elevi.
Un mod în care AR poate fi folosit în educație este prin gamification. Aplicațiile gamificate oferă cursanților o modalitate distractivă și captivantă de a învăța, sporind în același timp nivelul de motivație, oferind recompense sau realizări pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor sau provocărilor. De exemplu, Augmently oferă jocuri 3D care le permit copiilor să exploreze concepte științifice precum anatomia sau botanica folosind personaje și medii virtuale. În mod similar, Quiver oferă pagini educaționale de colorat în care utilizatorii pot vedea animațiile 3D prind viață atunci când le colorează pe hârtie – acest lucru crește nivelul de implicare, făcând activitatea mai interesantă decât ar face-o doar paginile de colorat tradiționale.
Un alt mod în care AR poate fi utilizat în educație este prin intermediul foilor de lucru augmentate. Aceste fișe de lucru sunt concepute pentru a completa materialele tradiționale prin încorporarea elementelor vizuale, cum ar fi imagini sau videoclipuri, în lecții, astfel încât elevii să aibă acces la resurse suplimentare care îi pot ajuta să înțeleagă mai bine conceptele dificile sau subiectele discutate în timpul orei. În plus, aceste fișe de lucru ar putea conține elemente interactive, cum ar fi chestionare, care implică în continuare cursanții atât în interiorul, cât și în afara sălii de clasă – acest lucru le permite profesorilor să evalueze înțelegerea materialului de către elevi fără a-i face apoi să finalizeze teste lungi acasă; în schimb, ar putea primi feedback imediat cu privire la cât de bine au înțeles ceea ce a fost predat în timpul lecției prin utilizarea acestor elemente interactive încorporate în fiecare pagină a fișei de lucru.
În cele din urmă, educatorii pot folosi, de asemenea, instrumente bazate pe AR în scopuri de predare la distanță – aceste instrumente le permit profesorilor și studenților să se conecteze virtual din diferite locații din lume, oferind în același timp experiențe similare în comparație cu dacă ar fi prezenți fizic împreună într-o singură locație, doar datorită inovației sale. caracteristici precum capabilitățile de partajare a ecranului, printre altele. Acest lucru nu numai că permite școlilor care nu dispun de fonduri suficiente pentru upgrade-uri hardware din cauza bugetelor limitate să beneficieze foarte mult de utilizarea unor astfel de servicii, dar le permite și instituțiilor situate departe unele de altele – cum ar fi cele situate peste granițele internaționale – să aibă acces mai ușor la canale de comunicare între ele. indiferent de distanțele geografice implicate, deoarece acum toate părțile implicate nu trebuie să parcurgă lungimi mari doar pentru ca toată lumea să se mai poată întâlni față în față.
În general, realitatea augmentată a deschis noi posibilități pentru educatorii care doresc mai multe moduri prin care metodele de predare pot fi îmbunătățite atunci când caută modernizarea sălilor de clasă din întreaga lume. Prin valorificarea numeroaselor sale avantaje care se găsesc în interior, școlile de pretutindeni au acum mijloace fără precedent pentru a crea medii de învățare de mare impact, capabile să profite de fiecare resursă disponibilă, indiferent de unde provine; deschizând astfel calea către viitoruri și mai strălucitoare în față pline de cunoaștere și înțelegere așteptând descoperite din nou în fiecare zi, zi după zi, până când infinitul se termină…
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:
Introducere
Realitatea augmentată (AR) este o tehnologie emergentă care a câștigat acțiune în ultimii ani. AR poate fi folosit pentru a îmbunătăți experiența de învățare, oferind studenților un mod mai captivant și mai interactiv de a se implica cu conținutul educațional. Tehnologia are potențiale aplicații în numeroase domenii, de la învățarea limbilor străine până la laboratoare virtuale și simulări, precum și jocuri și divertisment. Acest articol va explora modul în care realitatea augmentată poate fi utilizată pentru educație, avantajele și dezavantajele sale și câteva exemple actuale de utilizare a acesteia în sălile de clasă din întreaga lume.
Avantaje
Unul dintre principalele avantaje ale utilizării realității augmentate pentru educație este că permite elevilor să interacționeze direct cu obiecte digitale sau informații suprapuse pe mediul lor fizic. Acest lucru le oferă o abordare mai practică, care îi poate ajuta să înțeleagă mai bine concepte decât metodele tradiționale, cum ar fi citirea textelor sau vizionarea videoclipurilor. În plus, AR permite un nivel mai profund de implicare datorită naturii sale imersive – utilizatorii se pot mișca liber în timp ce interacționează cu elemente virtuale, așa cum ar face dacă ar fi prezenți într-adevăr într-un mediu sau locație studiată. În cele din urmă, deoarece o mare parte a interacțiunii are loc în mediul propriu al elevului, nu este nevoie de echipamente scumpe, cum ar fi articole sau materiale de laborator; acest lucru facilitează implementarea școlilor fără a avea cheltuieli mari asociate cu amenajarea de noi spații de predare sau cumpărarea de echipamente specifice fiecărei teme ale planului de lecție.
Dezavantaje
Deși există multe beneficii asociate cu utilizarea realității augmentate pentru educație, există și unele dezavantaje care trebuie luate în considerare înainte de implementarea acestui tip de tehnologie în sălile de clasă. O preocupare majoră este siguranța: deoarece AR impune utilizatorilor să poarte căști care blochează zgomotul extern, acest lucru îi poate pune în pericol din cauza faptului că nu pot acorda atenție mediului înconjurător atunci când merg afară după orele de curs sau în timpul activităților școlare (mai ales dacă poartă căști). În plus, probleme precum rău de mișcare au fost raportate de unii utilizatori atunci când au petrecut perioade îndelungate scufundate în aceste tipuri de medii; deși majoritatea oamenilor nu suferă niciun efect negativ, totuși trebuie monitorizat îndeaproape, mai ales dacă sunt implicați copii mai mici care ar putea să nu știe cât de departe ar trebui să se forțeze înainte de a lua pauze. În cele din urmă, costul poate fi, de asemenea, o problemă în funcție de tipul de configurare hardware/ software pe care îl doriți – cu toate acestea, modelele mai noi oferă acum o valoare bună în comparație cu generațiile mai vechi, așa că nici acest lucru nu mai este întotdeauna adevărat!
Exemple
Realitatea Augmentată a cunoscut diverse implementări de succes în multe sectoare diferite, inclusiv programe de formare în domeniul sănătății în care profesioniștii medicali au acces la vizualizări în timp real care arată organele anatomice etc., studii de inginerie care permit echipelor să lucreze împreună, construind modele 3D în colaborare, chiar dacă sunt situate fizic unul de celălalt; dar poate mai ales în instituțiile de învățământ în care profesorii dau viață lecțiilor prin experiențe captivante, ghidate, instrucțiuni pas cu pas, oferite prin comenzi audio și imagini vizuale afișate pe pereții din jur, etc. Cel mai recent, am văzut inițiative precum Google Expeditions care promovează cazuri de utilizare variind geografie tururi ale orașului explorarea istoriei antice; prezentând oportunități potențiale de impact instituții de învățământ deschise, folosirea tehnologiilor ca acestea, comandă oferi studenților înțelegere experiențială context subiecte predate setările de clasă… împrumutându-se sporirea angajamentului elevilor obiective curriculare susținute format de prelegere în prealabil numai excursii în străinătate atinse!
Concluzie
În concluzie, AR oferă o oportunitate grozavă, educatorii să implice studenții în moduri care nu s-au crezut niciodată posibile în urmă cu câțiva ani, deschizând posibilități neexplorate până acum, ambii termeni, stiluri de livrare, instrumente de implementare disponibile pe piața de astăzi! În ciuda preocupărilor inițiale cu privire la problemele de siguranță a costurilor subliniate mai sus, progresele au făcut să atenueze preocupările majorității, oferind în același timp oportunități valoroase de învățare, cei care doresc să se arunce, îmbrățișează tehnologia care revoluționează astăzi sălile de clasă de mâine!
Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):
Realitatea augmentată (Augmented Reality – AR) este o tehnologie care permite utilizatorilor să vadă conținut digital în lumea reală. A fost folosit pentru jocuri, marketing și alte aplicații, dar potențialul său pentru educație nu a fost pe deplin explorat. AR ar putea fi o modalitate eficientă de a implica studenții în învățare prin îmbunătățirea interacțiunilor acestora cu conținutul educațional.
Un mod în care AR poate ajuta studenții să învețe este prin creșterea prelegerilor de la clasă cu modele sau simulări 3D interactive. Acest lucru le permite elevilor să exploreze conceptele predate mai detaliat decât ar fi capabili dacă ar fi disponibile doar informații scrise. De exemplu, un student care studiază anatomie ar putea să vadă imagini detaliate ale organelor umane în timp ce ascultă o prelegere pe acest subiect; alternativ, ar putea folosi software-ul AR pentru a-și crea propriul model 3D al unui organ și apoi să-l studieze îndeaproape în clasă.
O altă aplicație pentru AR în educație este predarea conceptelor matematice. Afișând formule sau diagrame matematice în medii virtuale, elevii le pot vedea în acțiune fără a fi nevoiți să le citească cu voce tare sau să le copieze de pe hârtie. De asemenea, ei pot încerca diferite probleme înainte de a le rezolva pentru a înțelege mai bine cum funcționează principiile.
În general, există multe moduri prin care AR ar putea fi utilizată eficient în educație; cu toate acestea, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a determina care metode sunt cele mai eficiente și mai atractive pentru studenți.
Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):
AR este folosit din ce în ce mai mult în educație pentru a îmbunătăți învățarea. Unele dintre beneficiile utilizării AR în educație sunt că poate crea o experiență captivantă pentru elevi, le permite să interacționeze cu conținutul mai ușor, să facă învățarea mai ușoară și mai rapidă, să ofere oportunități de concentrare și relaxare, să susțină creativitatea și implicarea elevilor, să crească motivația și interes pentru învățare și ajută elevii să învețe diferit.
Există o serie de moduri prin care AR poate fi folosit în educație. O modalitate este utilizarea tehnologiei AR ca instrument de predare. De exemplu, puteți utiliza software-ul AR pentru a crea modele 3D sau videoclipuri cu subiecte selectate, astfel încât elevii să poată vedea cum arată informațiile pe diferite dispozitive. De asemenea, puteți utiliza tehnologia AR pentru a oferi experiențe interactive, cum ar fi jocuri sau tururi virtuale. De asemenea, puteți folosi tehnologia AR pentru a preda despre istorie sau alte subiecte legate de cultură.
Un alt mod în care AR poate fi folosit în educație este prin cursuri online. Cu suficient efort, puteți crea cursuri personalizate care sunt special concepute pentru a fi utilizate cu tehnologia AR. De asemenea, puteți colabora cu academii sau universități care au personal cu experiență în utilizarea tehnologiilor de realitate augmentată în educație. Acest lucru vă va oferi acces la cele mai bune resurse disponibile atunci când vine timpul să vă proiectați materialele de curs.
* * *
Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.
Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.
202212RO24
Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)