cadre didactice
Profesorii se întâlnesc online, pe platforma iTeach
Platforma iTeach este o construcție temeinică de sprijin pentru cariera didactică, o alegere bună pentru 30.000 de profesori – un număr în creștere accelerată. Este coloana vertebrală a unui complex ecosistem educațional digital în sprijinul cadrelor didactice, dezvoltat de fundația Institutul pentru Educație și Social IT în parteneriat cu alte instituții. Este un model pentru…
Competențe digitale pentru cadre didactice (Experimentul Ariadna)
În era digitală, se așteaptă din ce în ce mai mult ca profesorii să posede competențe digitale pentru a sprijini eficient învățarea elevilor. Competența digitală se referă la capacitatea indivizilor de a utiliza și gestiona tehnologiile digitale pentru sarcini de zi cu zi, cum ar fi comunicarea, gestionarea informațiilor, rezolvarea problemelor și colaborarea. În această…
Platforma iTeach, avangarda dezvoltării profesionale a cadrelor didactice
La adresa iTeach.ro este acum disponibilă o platformă online de comunicare şi colaborare pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, o reţea socio-profesională care integrează cele mai moderne instrumente web dedicate colaborării, schimbului de idei, formării continue şi informării. Platforma iTeach integrează metode şi instrumente avansate pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: o comunitate profesională a…
Utilizarea noilor tehnologii în școlile românești
Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele…
În Romania, 7 profesori din 10 preferă ajutorul calculatorului
Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,…
Importanța tehnologiilor digitale în formarea cadrelor didactice
Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare la nivel european. În acest context favorabil modernizării, formarea cadrelor didactice în ce priveşte utilizarea…