echipamente TIC pentru educație

  • Ce se întâmplă când manualele sunt (doar) în format digital?

    Acum câțiva ani, un studiu al Băncii Mondiale a subliniat faptul că pur și simplu nu sunt suficiente manuale pentru majoritatea elevilor din Africa, și ceea ce este disponibil este prea scump. Ca răspuns la această realitate, Banca Mondială a explorat diferite opțiuni pentru abordarea \”decalajul în privința manualelor\”, inclusiv inițiativele care investighează potențialul e-book-urilor…

  • Tehnologii viitoare cu impact asupra educației

    Tehnologii viitoare cu impact asupra educației

    O serie de noi tehnologii, care acum câțiva ani păreau departe, încep să-și facă loc în laboratoarele cercetătorilor și în practica educatorilor, alimentate de entuziaști, dar și de persoane obișnuite care caută modalități mai eficiente de a-și desfășura activitățile curente profesionale sau personale. Matematica, tehnologiile, ştiinţele şi ingineria (așa-numitul compozit STEM- sciences, technologies, engineering, math)…

  • Platforma iTeach, avangarda dezvoltării profesionale a cadrelor didactice

    La adresa iTeach.ro este acum disponibilă o platformă online de comunicare şi colaborare pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, o reţea socio-profesională care integrează cele mai moderne instrumente web dedicate colaborării, schimbului de idei, formării continue şi informării. Platforma iTeach integrează metode şi instrumente avansate pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: o comunitate profesională a…

  • Modalități de utilizare a TIC pentru evaluarea studenților

    Tehnologiile moderne oferă câteva oportunităţi pentru evaluarea performanţei în învăţare. Există nenumărate proiecte la nivel european care vizează utilizarea noilor tehnologii în învăţământul superior, iar câteva dintre acestea vizează şi îmbunătăţirea sau eficientizarea practicilor de evaluare a studenţilor. Întotdeauna trebuie pus în balanţă ceea ce este posibil şi este facilitat prin tehnologie, pe de o…

  • În Romania, 7 profesori din 10 preferă ajutorul calculatorului

    Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,…