pedagogie digitală

  • Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Pedagogie digitală: O abordare pragmatică pentru taxonomia pedagogică a resurselor educaționale deschise

    Proliferarea resurselor educaționale deschise aduce în prim-plan nevoia unei structurări mai bune a bazelor de date cu RED, pe criterii utilitariste, care țin în primul rând de modul în care resursele pot fi utilizate în clasă, pentru învățare. Rolul și valoarea resurselor educaționale deschise le căutăm astăzi în potențialul lor de transformare autentică a educației…

  • Pedagogia digitală: Definiție și arie conceptuală

    Pedagogia digitală: Definiție și arie conceptuală

    Există o pedagogie digitală, ca domeniu distinct, diferit de pedagogia generală și de oricare altă pedagogie? Dacă da, care sunt finalitățile, obiectul de studiu, metodele specifice și principiile pedagogiei digitale? Ce este pedagogia digitală și cum se articulează cu științele educației? Acestea sunt întrebările etapei de debut a unei arii emergente în cadrul științelor educației,…

  • Starea de bine a elevilor și studenților în medii virtuale de învățare (Experimentul Ariadna)

    Studiile sugerează că studenții se confruntă adesea cu stări de disconfort atunci când fac tranziția într-un mediu de învățare virtual (VLE). Factorii care contribuie la aceasta includ provocările tehnologice, lipsa de sprijin din partea colegilor, accesul redus la interacțiunea socială cu profesorii și alți studenți, timpul de ecran și volumul de muncă crescut (Bishop et…

  • Educația digitală (Experimentul Ariadna)

    Educația digitală (Experimentul Ariadna)

    Educația digitală, sau e-learning, este un domeniu în creștere rapidă al tehnologiei educaționale, care a revoluționat modul în care predăm și învățăm. Oferă numeroase avantaje față de metodele tradiționale de predare față în față și poate fi folosit pentru a ajunge la cursanți din întreaga lume. Cu educația digitală, elevii au acces sporit la conținut…

  • Pedagogie digitală (Experimentul Ariadna)

    Pedagogia digitală este un domeniu emergent de cercetare care are potențialul de a revoluționa educația. Este o formă de predare și învățare care combină instrumente digitale, cum ar fi computere, tablete, dispozitive mobile și alte tehnologii cu metode tradiționale de instruire. Pedagogia digitală poate oferi elevilor feedback în timp real cu privire la progresul lor,…

  • Experimentul Ariadna. Rolul inteligenței artificiale în științele educației

    Experimentul Ariadna. Rolul inteligenței artificiale în științele educației

    Pe scurt: Experimentul Ariadna încearcă să scoată în evidență contribuția inteligenței artificiale (IA) la dezvoltarea științelor sociale. (1) O aplicație de IA pentru chat a fost folosită pentru o conversație ghidată, cu scopul de a estima capacitatea IA de a produce conținut științific inovator. (2) Un număr de 27 de texte pe teme din științele…

  • Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning

    Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoașterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în același timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educației „virtuale” are deja semnificative acumulări proprii. Totuși, o serie de probleme rămân pe agenda preocupărilor curente…

  • Utilizarea noilor tehnologii în școlile românești

    Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele…

  • Importanța tehnologiilor digitale în formarea cadrelor didactice

    Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare la nivel european. În acest context favorabil modernizării, formarea cadrelor didactice în ce priveşte utilizarea…