Scopul acestui ghid este de a arăta care sunt paşii necesari pentru succesul iniţiativelor de introducere a tehnologiei în şcolile primare şi de a evidenţia trăsăturile distincte ale acestor şcoli inovative. Ghidul se adresează autorităţilor, inspectorilor şcolari, directorilor de instituţii educaţionale şi cadrelor didactice care doresc să valorifice potenţialul de transformare a şcolilor primare şi a paradigmelor învăţării. Lansat de Intel Romania in 2010, materialul este disponibil integral la adresa: elearning.ro/resurse/Intel_2010_Ghid_TIC_invatamantul_primar.pdf
Ghidul oferă recomandări specifice şi detaliate pentru şapte aspecte care sunt esenţiale pentru programele TIC în educaţie, şi anume:
- Managementul schimbării – pentru toţi factorii interesaţi şi, în particular, pentru cadrele didactice
- Înţelegerea costului total al programului
- Evaluarea alternativelor financiare
- Conţinuturile digitale
- Orientarea şi formarea
- Modelele de acţiuni
- Susţinerea operaţiunilor
Susţinute de rezultate ale programelor de implementare a noilor tehnologii din diverse ţări, propunerile autorilor pleacă de la un cadru conceptual bine definit, construit pe repere pedagogice, şi ating toate elementele necesare pentru integrarea eficientă a TIC la nivelul învăţământului primar, de la evaluarea oportunităţii, pregătire, achiziţii şi până la dezvoltarea programului şi modalităţi de asigurare în continuare a fondurilor necesare.
„Ghidul pentru implementarea şi susţinerea TIC în şcolile primare” este disponibil în format electronic la adresa:
www.elearning.ro/resurse/Intel_2010_Ghid_TIC_invatamantul_primar.pdf
* * *
Acest articol este o reproducere exactă a textului publicat în revista Elearning.România, pe 19 ianuarie 2010, de același autor.