Ministerul Educației

  • Ce se întâmplă când manualele sunt (doar) în format digital?

    Acum câțiva ani, un studiu al Băncii Mondiale a subliniat faptul că pur și simplu nu sunt suficiente manuale pentru majoritatea elevilor din Africa, și ceea ce este disponibil este prea scump. Ca răspuns la această realitate, Banca Mondială a explorat diferite opțiuni pentru abordarea \”decalajul în privința manualelor\”, inclusiv inițiativele care investighează potențialul e-book-urilor…

  • Platforma iTeach, avangarda dezvoltării profesionale a cadrelor didactice

    La adresa iTeach.ro este acum disponibilă o platformă online de comunicare şi colaborare pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, o reţea socio-profesională care integrează cele mai moderne instrumente web dedicate colaborării, schimbului de idei, formării continue şi informării. Platforma iTeach integrează metode şi instrumente avansate pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: o comunitate profesională a…

  • Ghid pentru implementarea TIC în școlile primare

    Scopul acestui ghid este de a arăta care sunt paşii necesari pentru succesul iniţiativelor de introducere a tehnologiei în şcolile primare şi de a evidenţia trăsăturile distincte ale acestor şcoli inovative. Ghidul se adresează autorităţilor, inspectorilor şcolari, directorilor de instituţii educaţionale şi cadrelor didactice care doresc să valorifice potenţialul de transformare a şcolilor primare şi…

  • Utilizarea noilor tehnologii în școlile românești

    Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele…

  • În Romania, 7 profesori din 10 preferă ajutorul calculatorului

    Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,…

  • Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizați în societatea de mâine

    Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor fi marginalizaţi în societatea de mâine. În privinţa informatizării sistemului de educaţie, statele avansate tehnologic…