Voki este o platformă inovatoare care a revoluționat modul în care educatorii formează abilitățile lingvistice și de comunicare. Platforma oferă profesorilor o varietate de instrumente pentru a crea lecții interactive și captivante pentru elevi, permițându-le să învețe într-un mediu captivant. Voki permite, de asemenea, educatorilor să-și împărtășească creațiile cu alți instructori, ceea ce încurajează colaborarea și creativitatea. Este clar de ce Voki devine rapid parte din practicile educaționale moderne: capacitatea sa de a oferi atât experiențe de învățare distractive, cât și practice a făcut din acesta un atu valoros atunci când vine vorba de echiparea sălilor de clasă de astăzi cu competențele secolului 21 necesare acum mai mult ca niciodată!
Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?
Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:
Utilizarea Voki în educație
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:
Voki este un instrument educațional online care permite profesorilor și studenților să creeze avatare digitale cunoscute sub numele de Vokis. Aceste avatare interactive pot fi folosite în atât de multe moduri, inclusiv săli de clasă virtuale, prezentări, evaluări și multe altele. Cu Voki, educatorii au posibilitatea de a folosi tehnologia pentru a implica elevii într-un mod nou.
Platforma Voki este disponibilă din 2007 și a fost creată de Oddcast Inc., o companie specializată în crearea de avatare 3D în scopuri de marketing. Ideea de a utiliza aceste avatare în scopuri educaționale a venit de la unul dintre clienții lor – se pare că un profesor – care dorea să-și mențină tinerii elevi implicați cu lecțiile ei în timpul orelor de curs. De atunci, platforma a devenit rapid unul dintre cele mai populare instrumente în rândul educatorilor din întreaga lume.
Deci, ce face din Voki o opțiune atât de atractivă? În primul rând, este incredibil de ușor de utilizat: utilizatorii trebuie pur și simplu să trage și să plaseze diferite părți (cum ar fi ochii sau trăsăturile feței) pe fața avatarului lor înainte de a-și înregistra mesajul sau de a încărca fișiere audio direct în sistem dacă preferă să nu facă. se înregistrează în direct. Odată finalizat, utilizatorii pot personaliza în continuare fiecare avatar cu imagini de fundal sau bule de text folosind opțiunile sale de editare înainte de a le partaja prin e-mail sau platforme de socializare precum Twitter și Facebook.
Dar există și o mulțime de alte beneficii; permițând instructorilor cu resurse limitate accesul la conținut multimedia captivant, care poate atrage chiar mai mult decât metodele tradiționale de predare; introducerea copiilor în tehnologiile de ultimă oră la o vârstă fragedă; oferirea de feedback cu privire la performanța elevilor, care este atât pozitiv, dar constructiv; permițând elevilor timizi să se exprime fără teama de ridicol din partea colegilor… lista poate continua! Prin această soluție tehnologică inovatoare, profesorii au devenit împuterniciți să-și transforme modul în care își oferă curriculum-ul, inspirând în același timp elevii din toate disciplinele – indiferent dacă experimentele științifice au mers prost sau temele de scriere creativă sunt prezentate prin intermediul unui formular video!
Este clar de ce Voki devine rapid parte din practicile educaționale moderne: capacitatea sa de a oferi atât experiențe de învățare distractive, cât și practice a făcut din acesta un atu valoros atunci când vine vorba de echiparea sălilor de clasă de astăzi cu competențele secolului 21 necesare acum mai mult ca niciodată!
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:
Voki este o platformă inovatoare care a revoluționat modul în care educatorii formează abilitățile lingvistice și de comunicare. Platforma oferă profesorilor o varietate de instrumente pentru a crea lecții interactive și captivante pentru elevi, permițându-le să învețe într-un mediu captivant. Voki permite, de asemenea, educatorilor să-și împărtășească creațiile cu alți instructori, ceea ce încurajează colaborarea și creativitatea.
Creat de Oddcast Media Technologies, Voki este o aplicație web care permite utilizatorilor să creeze personaje 3D personalizate numite „Vokis”. Aceste personaje pot fi folosite ca avatare sau ca actori virtuali în cadrul unor proiecte multimedia precum prezentări, videoclipuri sau chiar jocuri educaționale. Prin aceste activități, elevii pot interacționa cu avatarul lor în timp ce învață concepte de artă lingvistică, cum ar fi vocabularul și pronunția în mai multe limbi, inclusiv engleza și spaniola.
Voki oferă, de asemenea, funcții suplimentare, cum ar fi tehnologia text-to-speech (TTS), care permite utilizatorilor să personalizeze vocea personajului lor, tastând cuvinte direct în caseta TTS. Această funcție ajută la asigurarea faptului că toți elevii au acces la conținut, indiferent de orice dizabilități pe care le-ar putea avea legate de abilitățile de citire sau vorbire; ușurând toți cei implicați în planul de lecție.
În plus, Voki oferă, de asemenea, acces la șabloane prefabricate create special pentru utilizare în setările educaționale; ușurând profesorii care nu au timp sau experiență în crearea de conținut digital de la zero. Educatorii pot alege dintr-o gamă de subiecte diferite, de la experimente științifice la cursuri de muzică – oferind o mulțime de opțiuni atunci când proiectează lecții adaptate obiectivelor sau intereselor clasei, printre altele!
Prin valorificarea puterii imaginilor alături de înregistrările audio – ambele create de utilizator – Voki creează o experiență de învățare interactivă care implică copiii pe mai multe niveluri; ajutându-i să rețină mai multe informații decât metodele tradiționale singure ar putea vreodată! Ce este mai mult? Părinții pot participa și ei, accesând temele partajate prin notificări prin e-mail trimise odată ce au terminat – oferindu-le o perspectivă asupra cât de bine se descurcă copilul lor la școală fără a fi mers ei înșiși acolo!
În general, Voki este un instrument excelent pentru educatorii care caută modalități unice de a-și implica elevii în mediile de clasă – ajutând la creșterea experiențelor de predare, în timp ce dezvoltă abilități lingvistice valoroase pe parcurs!
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:
Voki este un instrument educațional interactiv care oferă profesorilor și studenților un mod distractiv și creativ de a învăța. Voki permite utilizatorilor să creeze avatare personalizate care pot fi folosite în activități educaționale sau prezentări. Cu ajutorul Voki, profesorii pot comunica cu ușurință concepte și idei, își pot implica elevii în procesul de învățare și pot evalua înțelegerea subiectelor cheie.
Voki a devenit din ce în ce mai popular în sălile de clasă datorită încorporării sale efective în planurile de lecție și a tehnologiei sale ușor de utilizat. Profesorii pot personaliza caracteristicile fiecărui avatar – inclusiv inflexia vocii, expresiile faciale și limbajul corpului – permițându-le să aducă la viață personaje unice în timpul instruirii. În plus, Voki oferă o gamă largă de posibilități pentru interacțiunea elevilor: aceștia pot înregistra mesaje ca parte a unei sarcini; adăugați fotografii sau alte elemente vizuale; încorporați videoclipuri; link-uri site-uri web; încorporează mostre de muzică; partajați documente prin integrarea Dropbox; încărcați fonturi și culori pentru mai multe opțiuni de personalizare; urmăriți datele de utilizare cu instrumente de analiză; exportați proiectele finalizate în fișiere PDF sau în prezentări de diapozitive PowerPoint.
Pe lângă furnizarea de ajutoare vizuale captivante în timpul lecțiilor, Voki îi ajută și pe educatori atunci când vine vorba de scopuri de evaluare. Ei au chestionare integrate, astfel încât profesorii să poată determina cât de bine înțeleg elevii un anumit subiect sau concept, punându-i să răspundă la întrebări cu variante multiple legate direct de materialul prezentat prin platforma Vokis. În plus, oferă capabilități de notare automată care facilitează ca instructorii care predau clase mari să țină pasul cu nivelurile individuale de performanță ale elevilor.
În general, utilizarea Voki în educație a fost extrem de benefică. Le permite educatorilor să exploreze diferite moduri de predare a conceptelor, în timp ce învățarea este mai plăcută atât pentru cursanți, cât și pentru instructori. În plus, suita sa cuprinzătoare de funcții ajută la simplificarea sarcinilor administrative, cum ar fi evaluările de notare, urmărirea rapoartelor de progres și monitorizarea nivelului general de implicare a clasei. În cele din urmă, acest lucru face viața mai ușoară tuturor celor implicați!
Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):
Nu există nicio îndoială că Voki are potențialul de a revoluționa învățarea la clasă. Cu interfața sa unică și adaptabilă, oferă o modalitate mai captivantă și mai interactivă pentru studenți de a învăța. În plus, Voki poate fi folosit atât în medii formale, cât și informale, ceea ce îl face un instrument ideal pentru instituțiile de învățământ de toate tipurile.
Unul dintre avantajele utilizării Voki în educație este că poate ajuta elevii cu dizabilități să acceseze eficient materialele de învățare. De exemplu, cei care sunt surzi sau au dificultăți de auz pot folosi funcția de traducere în limbajul semnelor de la Voki pentru a interacționa cu videoclipurile și întrebările puse de instructori. Acest tip de accesibilitate nu numai că ajută persoanele care au nevoie de asistență, dar oferă și oportunități pentru alți studenți care altfel nu ar putea participa la sălile de clasă tradiționale.
Voki oferă, de asemenea, o varietate de alte caracteristici care îl fac un instrument ideal pentru educatori. De exemplu, capacitatea sa de a urmări progresul elevilor și de a oferi feedback le permite educatorilor să evalueze mai bine abilitățile individuale și dobândirea de cunoștințe. În plus, elementele sale de gamification le permit cursanților să se bucure de învățare în timp ce își construiesc abilități cognitive, cum ar fi rezolvarea problemelor și gândirea critică.
În general, există multe motive pentru care Voki ar trebui să fie adoptat mai pe scară largă în sistemele de învățământ din întreaga lume. Interfața sa unică facilitează interacțiunea cu materialele, indiferent de nivelul său de experiență sau abilități; capacitatea sa de a urmări progresul elevilor asigură că fiecare progresează în propriul ritm; iar elementele sale de gamification încurajează cursanții să continue să studieze chiar și atunci când nu au chef (ceva care poate fi adesea dificil pentru adolescenți). Prin integrarea Voki în programele existente, educatorii pot crea lecții captivante care îi vor ajuta pe elevi să-și atingă obiectivele atât din punct de vedere academic, cât și profesional.
Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare (irelevantă pentru temă):
În primele ore ale dimineții zilei de 17 septembrie 2018, Voki s-a trezit și a constatat că alarma ei fusese setată la 7 dimineața. S-a împins din pat și s-a îmbrăcat rapid într-o ținută pe care obișnuia să o poarte când studia pentru finală. Era o zi fierbinte și știa că trebuie să fie afară pentru a face mișcare.
Același lucru se întâmpla în fiecare zi; când Voki încerca să iasă afară, temperatura deveni prea mare sau prea rece și îi reseta alarma. Ea a început să caute online soluții, dar nu a găsit nimic care să funcționeze în mod constant.
Ea a decis să caute pe Google și să vadă dacă cineva are recomandări despre cum să-și rezolve problema ceasului cu alarmă. După ce a citit multe articole diferite, Voki a dat peste un videoclip numit „Cum să repari ceasul cu alarmă dacă nu funcționează”.
După ce a vizionat videoclipul, Voki a reușit să-și rezolve problema ceasului cu alarmă! Nu mai trebuie să-și reseteze alarma de fiecare dată când dorește să o folosească; poate doar să vizioneze videoclipul și va funcționa ca întotdeauna!
Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:
Nu există un răspuns unic la întrebarea ce este exact Voki, dar poate fi caracterizat în general ca o platformă de învățare concepută pentru studenți. În special, Voki oferă o varietate de instrumente și servicii care permit utilizatorilor să învețe mai eficient și mai rapid.
Unul dintre cele mai importante aspecte ale utilizării Voki este a avea o interfață eficientă pentru elev. Aceasta înseamnă că utilizatorii pot găsi ceea ce au nevoie rapid și ușor, fără a fi nevoiți să caute prin zeci de file sau meniuri diferite. În plus, navigarea intuitivă a lui Voki le permite studenților să își urmărească progresul pe diferite subiecte.
* * *
Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.
Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.
202212RO19
Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)