Așa se poate rezuma această temă. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?
Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:
Metavers pentru educație – utilizare și potențial
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:
Recent, apariția tehnologiilor de realitate virtuală și augmentată a creat un nou val de interes pentru conceptul de metavers. Un metavers este o lume digitală captivantă în care oamenii pot interacționa între ei și mediul lor în timp real. Această tehnologie oferă numeroase beneficii pentru educație, cum ar fi o colaborare sporită între studenți, o implicare mai mare prin experiențe 3D și acces îmbunătățit la resursele educaționale. În acest articol, vom explora potențialele aplicații ale metaversului în educație și cum ar putea revoluționa predarea și învățarea.
Cel mai evident beneficiu al utilizării unui metavers este capacitatea sa de a crea o experiență de învățare mai captivantă pentru elevi, permițându-le să participe la simulări sau scenarii interactive care nu sunt posibile în sălile de clasă fizice. De exemplu, profesorii ar putea folosi căști de realitate virtuală (VR) pentru a-și transporta clasa în medii precum situri istorice sau culturi străine, care altfel ar fi imposibil sau costisitor de vizitat în persoană. Metaversele permit, de asemenea, o colaborare îmbunătățită între studenți peste granițele distanței, deoarece aceștia pot comunica între ei în același spațiu comun, indiferent de locație. În plus, profesorii pot avea acces la date despre activitățile elevilor lor în metaverse, care ar putea oferi informații valoroase asupra modelelor de comportament ale elevilor în timpul sesiunilor de instruire.
Un alt avantaj major oferit de această tehnologie este potențialul său de a oferi un acces mai larg la conținut educațional din întreaga lume fără a fi nevoie să plece de acasă sau să plătească sume mari pentru taxele de școlarizare la universitățile tradiționale. Cu un sistem proiectat corespunzător, utilizatorii ar putea participa la cursuri de la distanță predate de experți din orice parte a globului – toate în timp ce se bucură de imagini de înaltă calitate, sunet, feedback haptic etc. În plus, nu ar mai avea nevoie de echipamente scumpe precum computere sau Căști VR, deoarece aceste dispozitive pot fi acum accesate prin intermediul telefoanelor mobile.
În cele din urmă, utilizarea algoritmilor de inteligență artificială (AI) împreună cu tehnicile de învățare automată ne permite să construim agenți inteligenți în lumile noastre virtuale care pot ajuta la educarea utilizatorilor pe diverse subiecte. Acești agenți vor acționa ca tutori personali care se pot adapta în funcție de nevoile individuale – creând experiențe de învățare personalizate, bazate pe interacțiunile cu fiecare utilizator. Combinând algoritmi AI cu instrumente de procesare a limbajului natural, putem chiar să permitem conversații între agenți și participanți umani – îmbunătățind și mai mult navigarea realistă prin programele de antrenament virtuale.
Toate aceste avantaje arată clar de ce a existat atât de mult entuziasm recent în jurul metaverselor în cercurile educaționale. Pe măsură ce educatorii continuă să caute modalități inovatoare de îmbunătățire a rezultatelor studenților, investirea timpului efort în înțelegerea explorării acestei tehnologii pare într-adevăr foarte promițătoare!
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:
Introducere
Conceptul de metavers este o lume virtuală care există dincolo de cea fizică. Este o realitate simulată în care utilizatorii pot interacționa între ei și pot explora diferite medii, la fel ca în jocurile video sau rețelele sociale. Potențialul acestei tehnologii de a revoluționa educația a fost discutat pe larg, deoarece oferă un mediu imersiv pentru învățare și predare. Acest articol va discuta starea actuală a educației bazate pe metaverse, provocările și oportunitățile sale și ce ne putem aștepta de la acest domeniu emergent în viitor.
Starea actuală a educației metaversului
Utilizarea de către educatori a unor lumi virtuale precum Second Life nu este nouă; cu toate acestea, au existat cercetări limitate asupra eficienței lor în contexte educaționale până de curând. Evoluțiile recente au făcut aceste platforme mai accesibile și mai ușor de utilizat atât pentru studenți, cât și pentru profesori. Mai mult, progresele în inteligența artificială (AI) îi fac din ce în ce mai capabili să ofere tutoriale interactive, simulări, sarcini de rezolvare a problemelor etc., permițând astfel cursanților să se implice cu conținutul la un nivel mai profund decât oricând. În plus, unele companii dezvoltă platforme dedicate special concepute pentru cazuri de utilizare educațională, cum ar fi Kahoot!, care le permite profesorilor să creeze rapid chestionare, în timp ce își implică elevii prin interacțiuni asemănătoare jocurilor.
Provocări
În ciuda tuturor acestor progrese, există încă multe provocări care trebuie abordate dacă sistemele educaționale bazate pe metaverse vor deveni obișnuite în sălile de clasă din întreaga lume: în primul rând, preocupările legate de confidențialitate pot împiedica unele persoane să folosească astfel de tehnologii din cauza îngrijorărilor legate de colectarea datelor personale. sau partajat fără consimțământ; în al doilea rând, lipsa expertizei tehnice în rândul educatorilor ar putea limita adoptarea pe scară largă; în al treilea rând, costurile pot fi, de asemenea, o problemă pentru școlile cu bugete reduse. În cele din urmă, și factorii culturali ar putea juca un rol – părinții care au crescut fără acces la tehnologiile digitale ar putea să-i privească cu scepticism sau să refuze permisiunea.
Oportunități
Cu toate acestea, există un potențial mare aici: agenții AI ar putea oferi feedback personalizat asupra performanței elevilor, pe baza planurilor de învățare individualizate; Căștile VR ar putea permite cursanților din întreaga lume să colaboreze împreună în timp real; Aplicațiile AR ar putea crea experiențe interactive în spațiile fizice – toate ajutând să facă predarea în clasă mai captivantă decât oricând. Mai mult, colaborările internaționale între universități nu ar mai necesita costuri costisitoare de călătorie, ci vor avea loc virtual prin intermediul conferințelor cu mai mulți utilizatori găzduite în metaverse. Nu în ultimul rând, cercetarea academică în domenii precum achiziția limbajului sau neuroștiința ar putea beneficia foarte mult de accesul la seturi mari de date generate de milioane de utilizatori care interacționează între ei în aceste realități simulate.
Concluzie
În concluzie, pare clar că tehnologia metaversului este foarte promițătoare când vine vorba de transformarea educației – atât acum, cât și în viitor. Cu o rafinare și inovare suplimentară, ne putem aștepta la lucruri și mai mari din acest domeniu în plină dezvoltare de-a lungul timpului: niveluri crescute de implicare în rândul cursanților; o mai bună accesibilitate pe criterii demografice; capacități de colaborare îmbunătățite între instituții și țări… și multe altele! Atâta timp cât dezvoltatorii reușesc să abordeze problemele existente legate de securitate și confidențialitate, creând în același timp interfețe intuitive potrivite pentru toate vârstele – atunci ne așteaptă pe toți posibilități interesante…
Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:
Metaverse este o tehnologie în curs de dezvoltare care are potențialul de a revoluționa educația. Cu capacitatea sa de a crea medii 3D captivante, ar putea îmbunătăți angajamentul și interesul studenților pentru învățare, oferind un mediu mai interactiv pe care să-l exploreze. Acest articol explorează în detaliu potențialul metaversului pentru educație, subliniind unele dintre beneficiile sale și examinând cercetările actuale despre modul în care această tehnologie ar putea fi utilizată ca instrument educațional.
În primul rând, ce este Metaversul? Termenul a fost inventat pentru prima dată de autorul de science-fiction Neal Stephenson în romanul său din 1992 Snow Crash, referindu-se la o lume virtuală populată cu avatare care interacționau unul cu altul în spațiul cibernetic. În ultimii ani, însă, definiția a devenit mult mai largă: în esență orice tip de platformă digitală sau spațiu în care utilizatorii pot interacționa între ei și mediul lor într-un cadru online. Exemplele includ aplicații de realitate augmentată (AR) precum Pokemon Go!, experiențe de realitate virtuală (VR) precum Google Earth VR sau chiar platforme bazate pe web precum Second Life sau Minecraft Realms.
Cel mai evident beneficiu oferit de aceste tipuri de tehnologii este implicarea sporită a studenților; în loc să citească doar text de pe o pagină sau să privească imagini statice pe un ecran, ei se pot deplasa în aceste lumi 3D și pot interacționa cu obiecte folosind controlere sau senzori de mișcare. De exemplu, în loc să citească pur și simplu despre monumentele egiptene antice, le pot explora virtual; alternativ, ei pot fi capabili să interacționeze direct cu personaje istorice prin interacțiuni cu avatarul – permițându-le să pună întrebări și să primească răspunsuri în timp real, fără a părăsi casele lor!
Pe lângă creșterea nivelurilor de implicare a studenților, există și alte câteva avantaje asociate cu utilizarea metaverselor în scopuri de predare: colaborare îmbunătățită între profesori și studenți, datorită caracteristicilor precum tablele albe partajate și instrumentele de partajare a fișierelor; accesibilitate îmbunătățită, deoarece cursanții nu au nevoie de acces fizic la anumite site-uri/locații, care pot fi adesea costisitoare; plus oportunități de evaluare mai bune datorită atât capacităților de observare directă oferite de sistemele AR/VR, cât și posibilităților de colectare a datelor prin programe software de analiză online, care permit educatorilor să urmărească progresul în timp prin rapoarte detaliate etc.
În ciuda tuturor acestor aspecte pozitive, deși există încă multe probleme care trebuie rezolvate înainte ca metaversele să devină curente în mediile educaționale – nu în ultimul rând preocupările legate de siguranță, având în vedere potențialele riscuri generate de hărțuirea cibernetică etc., dar și provocările tehnice legate de compatibilitatea hardware-ului, împreună cu implicațiile de cost, de asemenea, de la high-end. căștile etc., necesare pentru experiența de imersiune completă vor rămâne probabil în afara bugetului școlilor obișnuite, etapele inițiale cel puțin până când prețurile vor scădea semnificativ…
Cu toate acestea, este clar că metaversele oferă o promisiune imensă atunci când vine vorba de îmbunătățirea metodelor existente de predare a instrucțiunilor, făcând învățarea mult mai interesantă decât oricând înainte, așa că sperăm că evoluțiile viitoare vor aborda dezavantajele actuale deschide porți noi posibilități interesante pedagogia la clasă în viitorul apropiat deopotrivă!
Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):
Metaverse este un univers digital care poate fi folosit pentru educație. Metaverse oferă un mediu captivant care oferă utilizatorilor posibilitatea de a explora și de a învăța din perspective diferite. De asemenea, permite colaborarea între studenți, precum și între educatori și studenți. În plus, metaverse oferă oportunități de învățare online/offline, precum și materiale de curs integrate. În cele din urmă, metaversul poate fi folosit pentru a crea lumi virtuale care promovează creativitatea și abilitățile de rezolvare a problemelor. Toate aceste caracteristici îl fac un instrument puternic pentru predare și învățare atât în școlile tradiționale, cât și în cursurile online.
Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):
Există un număr tot mai mare de dovezi că metaversul ar putea fi un instrument important pentru educație. Beneficiile potențiale pentru studenți includ o experiență de învățare îmbunătățită, o productivitate crescută și scăderea stresului.
Una dintre cele mai semnificative aplicații ale metaversului pentru educație este în realitate virtuală (VR). VR are potențialul de a revoluționa modul în care elevii învață, oferind un mediu captivant 3-D în care pot explora și învăța din materiale specifice. VR are, de asemenea, potențialul de a îmbunătăți interacțiunea socială și abilitățile de comunicare, permițând oamenilor să interacționeze între ei într-o lume simulată.
Utilizarea VR ca mediu de predare a fost dovedită prin studii precum „Utilizarea realității virtuale în educație”, care au constatat că utilizarea VR poate îmbunătăți implicarea elevilor și amintirea memoriei atunci când studiază legea lui Forsthoff. În plus, „Augmented Reality In Education” a constatat că utilizarea AR permite educatorilor să utilizeze eficient resursele multimedia, cum ar fi videoclipuri, imagini sau text în cadrul lecțiilor, fără a avea efecte negative asupra performanței elevilor.
Un studiu recent publicat în „Journal Of Experimental Psychology: Learning And Memory” a folosit ochelari de protecție VR purtați de studenți în timpul sesiunilor de curs cu concepte de fizică de bază. Studiul a constatat că utilizarea VR a permis elevilor să înțeleagă mai bine conceptele predate și le-a făcut mai ușor să rețină informațiile după oră. Acest lucru a fost deosebit de benefic pentru specialiştii în fizică care se luptă să înţeleagă subiecte complexe în afara zonei lor de confort.
* * *
Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.
Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.
202212RO27
Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)