Mindblown: a blog about philosophy.
Flash Report: Competențele digitale ale profesorilor din România (mai 2025)
Acest raport indică nivelul competențelor digitale în rândul cadrelor didactice din România, pe baza Cadrului European de Competențe Digitale pentru Educatori (DigCompEdu). Analiza relevă faptul că profesorii români demonstrează în prezent un nivel intermediar de competență digitală (scor mediu: 53,6%), cu puncte forte notabile în dezvoltarea profesională și practicile reflexive. Cu toate acestea, există lacune…
Flash Report (May 2025) on the Digital Competences of Teachers in Romania Based on DigCompEdu Framework
This report presents a detailed assessment of digital competences among Romanian educators based on the European Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu). The analysis reveals that Romanian teachers currently demonstrate an intermediate level of digital proficiency (average score: 53.6%), with notable strengths in professional development and reflective practices. However, significant gaps exist in collaborative learning…
Omologarea resurselor educaționale deschise
Cadrele didactice care au creat resurse educaționale în format digital pot solicita inspectoratului școlar omologarea acestora, indiferent dacă le-au înscris sau nu și pe platforma națională digitaledu.ro, secțiunea Resurse educaționale deschise. Acestea se supun procesului de evaluare, verificare, control al calității și, după caz, publicare, la nivelul inspectoratelor școlare județene/ Inspectoratului Școlar al Municipiului București,…
Profesori și roboți. Cum și cât ajută agenții cu inteligență artificială?
Într-o lume în care ChatGPT scrie eseuri și rezolvă probleme de matematică în câteva secunde, o întrebare importantă își caută răspunsul: cine va modela caracterul și valorile generației viitoare – algoritmii reci și preciși sau profesorii care înțeleg nevoile, potențialul și sensibilitatea ființei umane? Evoluția tehnologiilor digitale și emergența inteligenței artificiale (IA) au generat transformări…
Inovare în educație cu ajutorul inteligenței artificiale
Emergența inteligenței artificiale generative marchează un moment important în evoluția educației, redefinind practicile pedagogice tradiționale și deschizând noi orizonturi în procesul de predare-învățare. În contextul actual, caracterizat de o digitalizare accelerată și nevoi educaționale din ce în ce mai complexe, această tehnologie revoluționară depășește treptat barierele scepticismului inițial și ale rezistenței la schimbare, demonstrându-și valoarea…
Programul de formare în pedagogie digitală EDIS PED, gratuit pentru cadre didactice din preuniversitar
În anul școlar 2024-2025, Universitatea din București desfășoară proiectul de pedagogie digitală „EDIS – PED: Ecosistem digital pentru învățare sustenabilă cu resurse și practici educaționale deschise”, în parteneriat cu CCD București, CCD Dâmbovița, CCD Prahova și Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța. În cadrul proiectului EDIS PED: Vor fi formate 3100 de cadre didactice…
Instrumente avansate pentru o pedagogie digitală
În contextul dezvoltării proiectelor de pedagogie digitală, câteva aplicații și instrumente românești se evidențiază prin potențialul pentru a susține o educație relevantă, autentică, eficientă. Ariadna.app Ariadna.app este o aplicație inovatoare, special dezvoltată pentru a simplifica procesul de creare, utilizare și distribuire a resurselor educaționale deschise. Are funcționalități avansate precum editare colaborativă, export SCORM și…
D-ChallengHE suite: The International Conference on Digital Pedagogy 2024
The International Conference on Digital Pedagogy was jointly organized by the partners and associated partners of the D-Challenge Project, as extension of the concerns for exploring and setting-up a responsible and meaningful use of digital technology in higher education, with a focus on teacher training. The significant changes in education brought by the new, disruptive…
Profesorii se întâlnesc online, pe platforma iTeach
Platforma iTeach este o construcție temeinică de sprijin pentru cariera didactică, o alegere bună pentru 30.000 de profesori – un număr în creștere accelerată. Este coloana vertebrală a unui complex ecosistem educațional digital în sprijinul cadrelor didactice, dezvoltat de fundația Institutul pentru Educație și Social IT în parteneriat cu alte instituții. Este un model pentru…
Cursuri de dezvoltare a competențelor digitale cu prima de carieră didactică pentru profesori
Primele de carieră didactică sunt o oportunitate pentru profesori să-și actualizeze informațiile privind integrarea noilor tehnologii în educație și să-și dezvolte abilități de utilizare a resurselor și instrumentelor digitale, conform Cadrului european de competențe digitale ale cadrelor didactice – DigCompEdu. De prima de carieră didactică beneficiază următoarele categorii de personal: cadrele didactice și didactice auxiliare…
Ai vreo recomandare de carte?