educație digitală

  • Aplicații, instrumente și platforme educaționale

    Aplicații, instrumente și platforme educaționale

    Aplicațiile, instrumentele sau platformele educaționale sunt o modalitate excelentă de a completa învățarea tradițională la clasă, oferind atât resurse și conținut digital pentru elevi și studenți, cât și spații virtuale pentru realizarea de activități educative diverse. Aceste aplicații, instrumente și platforme includ adesea caracteristici precum conținut interactiv, chestionare și jocuri, îndrumare și mentorat virtual și…

  • Pedagogia digitală: Definiție și arie conceptuală

    Pedagogia digitală: Definiție și arie conceptuală

    Există o pedagogie digitală, ca domeniu distinct, diferit de pedagogia generală și de oricare altă pedagogie? Dacă da, care sunt finalitățile, obiectul de studiu, metodele specifice și principiile pedagogiei digitale? Ce este pedagogia digitală și cum se articulează cu științele educației? Acestea sunt întrebările etapei de debut a unei arii emergente în cadrul științelor educației,…

  • Starea de bine a elevilor și studenților în medii virtuale de învățare (Experimentul Ariadna)

    Studiile sugerează că studenții se confruntă adesea cu stări de disconfort atunci când fac tranziția într-un mediu de învățare virtual (VLE). Factorii care contribuie la aceasta includ provocările tehnologice, lipsa de sprijin din partea colegilor, accesul redus la interacțiunea socială cu profesorii și alți studenți, timpul de ecran și volumul de muncă crescut (Bishop et…

  • Educația digitală în România (Experimentul Ariadna)

    Educația digitală în România (Experimentul Ariadna)

    Educația digitală a avut un impact pozitiv asupra multor aspecte ale școlii românești, oferind copiilor acces la resurse de calitate decât mai mult oricând, îmbunătățind nivelurile generale de performanță academică în rândul tinerilor din toată țara… Cu investiții continue, autoritățile arată un angajament puternic ; fără îndoială, mediile virtuale de învățare vor continua să domine…

  • Cercetare: „Un an de școală online. Elemente pentru inovarea educației”

    Cercetare: „Un an de școală online. Elemente pentru inovarea educației”

    Peste 10.000 de profesori din învățământul preuniversitar au participat la cercetarea evaluativă privind desfășurarea activităților cu elevii în perioada de suspendare a activității față-în-față, martie 2020 – februarie 2021. 70% dintre aceștia semnalează că profesorul lucrează mai mult decât de obicei, însă în aceeași măsură sunt de acord că abilitățile digitale dobândite în această perioadă…