20221217_fotor_robot_in_the_classroom_teaching_to_young_pupils_02

Educația digitală în România (Experimentul Ariadna)

Educația digitală a avut un impact pozitiv asupra multor aspecte ale școlii românești, oferind copiilor acces la resurse de calitate decât mai mult oricând, îmbunătățind nivelurile generale de performanță academică în rândul tinerilor din toată țara… Cu investiții continue, autoritățile arată un angajament puternic ; fără îndoială, mediile virtuale de învățare vor continua să domine peisajul educației, modelând oferta generației de mâine […]

Așa se poate rezuma această temă. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Educația digitală în România

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Educația digitală a crescut în popularitate în România datorită implementării cu succes a platformelor și inițiativelor de învățare digitală. Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a condus drumul prin dezvoltarea mai multor sisteme educaționale digitale care au îmbunătățit accesul la educație pentru toți cetățenii români.

MEC a lansat o platformă online numită EduRo în 2015, care oferă acces gratuit la conținut educațional, inclusiv programe, manuale, materiale multimedia și alte resurse. Platforma oferă, de asemenea, o serie de activități interactive, cum ar fi simulări, chestionare și jocuri concepute pentru a îmbunătăți înțelegerea elevilor. În plus, le permite profesorilor să-și creeze propriile planuri de lecții adaptate special pentru studenții lor. Acest sistem este folosit zilnic de peste un milion de studenți din România.

În plus, școlile sunt acum capabile să utilizeze sisteme electronice de examinare în loc de teste pe hârtie, datorită inițiativei MEC Digital Exams, care a fost introdusă în 2017. Aceste examene oferă rezultate mai precise decât examenele tradiționale, eliminând totodată erorile umane din schemele de notare care pot conduce deciziile incorecte de notare luate de profesori sau examinatori.

Mai mult, România este în fruntea când vine vorba de utilizarea tehnologiei în scopuri didactice datorită gamei sale largi de săli de clasă digitale care permit profesorilor să acceseze diverse instrumente interactive, cum ar fi table albe sau căști de realitate virtuală, în timp ce susțin prelegeri de la distanță folosind software-ul de videoconferință precum Skype sau Zoom. Profesorii sunt, de asemenea, sprijiniți de tutori de e-learning, care îi ajută să integreze noile tehnologii în practica lor de predare, ajutându-i să pregătească lecții mai captivante pentru studenții lor, asigurându-se în același timp că respectă procedurile bune de gestionare a clasei pe parcursul fiecărei sesiuni de livrare a cursurilor.

EduRo continuă să facă progrese în direcția digitalizării învățământului românesc prin cel mai recent proiect: „Smart Classroom”, care urmărește să aducă progrese tehnologice direct în sălile de clasă, permițând elevilor să profite din plin de inovațiile moderne în fiecare perioadă de lecție. Funcționează prin conectarea obiectelor fizice dintr-o sală de clasă cu computere, astfel încât acestea să poată fi controlate prin intermediul dispozitivelor de la distanță, oferind educatorilor o flexibilitate mai mare atunci când proiectează cursuri conform standardelor electronice stabilite de ghidurile MEC. În general, Smart Classroom se dovedește un instrument foarte util atât studenților, cât și educatorilor deopotrivă, oferind potențiale mari progrese viitoare care promovează progresele deja înregistrate de la introducerea inițială EduRo în 2015.

Educația digitală a avut un impact pozitiv asupra multor aspecte ale școlii românești, oferind copiilor acces la resurse de calitate mai mult decât oricând înainte, îmbunătățind nivelurile generale de performanță academică în rândul tinerilor din toată țara… În plus, inițiativele descrise mai sus nu servesc decât la o suprafață în privința schimbărilor aduse. ultimii ani promovarea metodelor inovatoare care îmbunătățesc experiențele de învățare cei care caută calificări superioare trebuie să îndeplinească ambițiile să urmeze căi de carieră la niveluri superioare mediul academic… Cu investiții continue, autoritățile guvernamentale angajament puternic din partea instituțiilor implicate, fără îndoială, mediul îmbunătățit digital va continua să domine modelarea peisajului, modelarea ofertei generației de mâine viitor mai strălucit întreaga națiune va veni.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):

Educația digitală este una dintre cele mai importante tendințe educaționale din România. În 2013, au fost peste 1 milion de studenți înscriși la cursuri de învățare digitală, iar acest număr este estimat să crească cu 30% până în 2020. Ca urmare a cererii crescute pentru educația digitală, a existat o creștere corespunzătoare a numărului de educație online. școli și universități care funcționează în România.

Unul dintre motivele pentru care educația digitală este atât de populară în România este că oferă studenților oportunități de a învăța în propriul ritm. Cursurile de învățare digitală sunt disponibile atât în formate tradiționale, cât și în cele netradiționale, ceea ce înseamnă că studenții pot alege ceea ce funcționează cel mai bine pentru ei. În plus, metodele de predare online permit instructorilor să ofere feedback imediat, ceea ce îi ajută pe elevi să-și îmbunătățească rapid abilitățile.

Manualele digitale devin tot mai populare și în România. Aceste cărți sunt concepute exclusiv pentru utilizarea cu dispozitive digitale precum tablete și smartphone-uri, ceea ce le face mult mai ușor de utilizat decât manualele tradiționale. În plus, manualele digitale oferă de obicei funcții interactive care le permit studenților să exploreze mai departe conținutul pe cont propriu.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Educația digitală în România este o tendință în creștere, cu un interes crescând pentru utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăți oportunitățile de instruire și învățare pentru elevi. Există mai multe motive pentru aceasta. În primul rând, instrumentele digitale au devenit mai versatile și mai ușor de utilizat decât oricând, făcându-le o alegere ideală pentru a preda subiecte complexe și a oferi experiențe interactive. În al doilea rând, utilizarea computerelor în școli a făcut posibilă conectarea elevilor cu experți din medii diferite care îi pot ajuta să învețe mai eficient. În al treilea rând, există o conștientizare tot mai mare a beneficiilor tehnologiilor digitale atât în rândul educatorilor, cât și al părinților, ceea ce a condus la creșterea investițiilor în acest domeniu de către autoritățile locale și companiile private. În plus, instituțiile de învățământ din România au putut să-și dezvolte propriile cursuri și resurse online care pot fi accesate de școlari din întreaga lume. În general, acești factori ajută la crearea unui mediu în care studenții pot învăța în propriul ritm – fără a fi nevoiți să-și părăsească sălile de clasă sau casele – în același timp, obținând acces la resurse de calitate care le vor sprijini viitoarele eforturi academice.

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

Imaginea este generată cu Fotor: 20221217_fotor_robot_in_the_classroom_teaching_to_young_pupils_02.jpg

 

202212RO07

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading