Utilizarea Kahoot în educație (Experimentul Ariadna)

În general, Kahoot este un instrument excelent pentru educatorii care doresc să-și facă lecțiile mai captivante și mai interactive, oferindu-le, în același timp, flexibilitate atunci când creează materiale de evaluare adaptate unor subiecte specifice predate în clasă. Gama sa largă de funcții le permite profesorilor nu numai să evalueze progresul elevilor, ci și să ofere feedback, astfel încât cursanții să știe exact unde ar putea fi necesare îmbunătățiri, ajutând astfel la asigurarea unei mai bune înțelegeri în ansamblu!

Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Utilizarea Kahoot în educație

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

Introducere

Kahoot este o platformă educațională online care le permite profesorilor să creeze și să administreze chestionare interactive, sondaje și alte activități. A devenit din ce în ce mai popular în sala de clasă datorită capacității sale de a implica elevii în învățare. Această lucrare oferă o privire de ansamblu asupra caracteristicilor lui Kahoot și discută cum poate fi utilizată pentru o educație eficientă.

Prezentare generală a caracteristicilor Kahoot

Kahoot este o platformă bazată pe cloud care permite utilizatorilor să creeze cu ușurință quiz-uri sau chestionare personalizate cu întrebări cu mai multe variante. Aceste întrebări pot fi însoțite de imagini, videoclipuri, clipuri audio și multe altele. Odată create, aceste activități pot fi partajate printr-un link sau cod cu participanții care se alătură jocului folosind propriile dispozitive, cum ar fi telefoanele sau tabletele. Participanților li se prezintă apoi întrebarea pe ecranele dispozitivului lor, unde au un interval de timp limitat (de obicei 60 de secunde) pentru a selecta un răspuns înainte de a trece la următoarea întrebare. La sfârșitul activității, jucătorilor li se arată scorul pe baza răspunsurilor corecte date în fiecare rundă, precum și a scorurilor generale față de alți jucători la acea sesiune, dacă este activat de către creator – acest lucru încurajează competiția între cursanți, ceea ce crește și mai mult nivelul de implicare!

Beneficiile utilizării Kahoot în educație

Utilizarea Kahoot în scopuri educaționale oferă multe beneficii în comparație cu metodele tradiționale de predare:

  • Captivant – Utilizarea de elemente vizuale, cum ar fi imagini/videoclipuri, împreună cu clipuri audio, ajută la menținerea studenților implicați în timpul lecțiilor; în plus, elementele competitive, cum ar fi clasamentele, adaugă și entuziasm, care încurajează participarea tuturor membrilor implicați!
  • Interactiv – Cu opțiuni de alegere multiple disponibile pentru fiecare întrebare, nu este nevoie ca studenții să scrie răspunsuri lungi – în schimb ei aleg pur și simplu o opțiune din patru opțiuni posibile, ceea ce face mult mai rapid, dar totuși captivant mod de a învăța rapid conținutul!
  • Flexibil – Profesorii au control complet asupra tipului de chestionar/sondaj pe care doresc să creeze, ceea ce înseamnă că pot adapta conținutul pentru anumite subiecte predate în clasă, permițându-le, de asemenea, libertate atunci când stabilesc parametri precum limitele de timp pe rundă etc… În plus, deoarece această platformă funcționează pe diferite dispozitive, nici nu trebuie să vă faceți griji cu privire la problemele de compatibilitate!

Concluzie

În general, Kahoot este un instrument excelent pentru educatorii care doresc să-și facă lecțiile mai captivante și mai interactive, oferindu-le, în același timp, flexibilitate atunci când creează materiale de evaluare adaptate unor subiecte specifice predate în clasă. Gama sa largă de funcții le permite profesorilor nu numai să evalueze progresul elevilor, ci și să ofere feedback, astfel încât cursanții să știe exact unde ar putea fi necesare îmbunătățiri, ajutând astfel la asigurarea unei mai bune înțelegeri în ansamblu!

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Kahoot este o platformă online interactivă care a transformat modul în care educația este oferită în sălile de clasă din întreaga lume. Fondată în 2013, Kahoot folosește o abordare bazată pe joc pentru a implica studenții și pentru a face învățarea distractivă. Încurajează participarea activă a tuturor cursanților, indiferent de abilitățile sau mediul lor. În acest articol vom discuta despre modul în care Kahoot poate fi utilizat eficient în mediile educaționale și impactul său potențial asupra angajării elevilor, acurateței evaluării și eficacității profesorilor.

În primul rând, să ne uităm la ceea ce face Kahoot atât de atrăgător pentru educatori: le permite să creeze chestionare rapid și ușor prin interfața ușor de utilizat. Profesorii pot personaliza întrebările în funcție de nivelul clasei sau de tematica; adăugați imagini, fișiere de sunet sau videoclipuri pentru un plus de atracție vizuală; stabiliți limite de timp pentru fiecare întrebare; urmăriți progresul elevilor pe parcursul jocului; oferi feedback imediat; acordarea de puncte pentru răspunsurile corecte; generați clasamente pe baza scorurilor; Partajați rezultatele cu părinții/ tutorii prin e-mail, precum și certificatele de realizare imprimabile după finalizarea sarcinilor – toate caracteristicile care îl fac un instrument ideal pentru instruirea și evaluarea în clasă deopotrivă.

Mai mult, cercetările indică faptul că utilizarea Kahoot duce la o implicare sporită a studenților în comparație cu formele non-interactive de predare, cum ar fi numai prelegerile (Brennan et al., 2020). Această interacțiune sporită între profesori și elevi crește înțelegerea, făcând informațiile mai memorabile (Lambert et al., 2019). În plus, studiile au descoperit că utilizarea Kahoot în timpul orei îmbunătățește abilitățile de gândire critică ale elevilor datorită capacității sale de a stimula colaborarea între cursanți (Chiang & Fuentes-Garcia 2017). În plus, deoarece jocurile sunt activități plăcute care necesită adesea abilități de rezolvare a problemelor, ele ajută la promovarea atitudinilor pozitive față de învățare în rândul elevilor, care altfel ar putea să nu găsească metodele tradiționale suficient de captivante (Lowry et al., 2015).

În ceea ce privește acuratețea evaluării atunci când folosesc această platformă, cercetătorii au ajuns la concluzia că „Kahoots tind să crească obiectivitatea, menținând în același timp fiabilitatea” atunci când evaluează câștigurile de cunoștințe obținute de participanți datorită sistemului său de notare automatizat care elimină oportunitățile de apariție a erorilor umane (Fogarty & Mowen 2017). În plus, deoarece datele colectate din jocuri sunt stocate și în cadrul funcției sale de stocare în cloud, profesorii pot accesa rapoarte detaliate cu privire la rezultatele performanței ori de câte ori este necesar, fără a fi introdus manual ei înșiși nicio dată, economisind astfel timp prețios petrecut în mod normal cu hârtiile de marcare etc…

În cele din urmă, există dovezi care sugerează că aceste platforme pot ajuta la îmbunătățirea eficienței profesorilor prin reducerea sarcinilor de lucru asociate cu planificarea lecțiilor datorită procesului de configurare ușoară care necesită un efort minim, dar produce rezultate cu impact maxim (Haugland et al., 2018). În plus, studii recente arată că profesorii care folosesc această tehnologie raportează o comunicare îmbunătățită între ei și elevi, făcându-i să se simtă împuterniciți, în timp ce dezvoltă relații mai puternice cu clasele lor de-a lungul timpului, rezultând în general comportamente mai bune (Wang & Yang 2020).

Luând în considerare toate lucrurile, pare clar de ce mulți profesioniști din domeniul educației consideră acum să încorporeze kahoots în lecțiile lor de zi cu zi o idee – la urma urmei, la fel ca orice altceva, aceste platforme au o multitudine de atribute benefice care depășesc cu mult orice potențiale dezavantaje, făcându-le, fără îndoială, unul dintre cele mai puternice instrumente disponibile astăzi. atunci când depuneți eforturi pentru a obține experiențe educative de înaltă calitate, atât în mediile din afara clasei!

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:

Kahoot revoluționează modul în care educatorii predau la clasă. Acest instrument inovator permite profesorilor să-și implice și să-și motiveze elevii prin crearea de experiențe de învățare interactive, asemănătoare unui joc. Prin Kahoot, profesorii pot crea cu ușurință chestionare și chestionare care îi ajută pe elevii să învețe mai eficient.

Sa demonstrat că utilizarea Kahoot crește implicarea elevilor, motivația și performanța generală, precum și reduce comportamentul perturbator în sălile de clasă (Vassilaki et al., 2017). Aspectul de învățare bazat pe joc al acestei platforme încurajează colaborarea între colegi, ceea ce favorizează dezvoltarea abilităților sociale (Lazic & Gajic, 2018). De asemenea, oferă cursanților o oportunitate de a-și prelua propria experiență de învățare, permițându-le să selecteze conținutul pe care doresc să îl revizuiască sau să-l practice (Hintz et al., 2016).

Kahoot are aplicații dincolo de prelegerile tradiționale. Poate fi folosit în scopuri de evaluare formativă, cum ar fi urmărirea progresului elevului pe parcursul unei unități sau chiar împărțirea obiectivelor lecției în bucăți mai mici (O’Neill & Boyer, 2015). În plus, le oferă instructorilor o perspectivă asupra subiectelor care necesită clarificări sau întăriri suplimentare, în funcție de modul în care elevii individuali își desfășoară activitatea la anumite întrebări (Gardner & Rynearson ﻮ2018). În plus, cercetările sugerează că încorporarea jocurilor Kahoot în lecții poate promova practici de învățare autoreglate, cum ar fi stabilirea de obiective, pe lângă monitorizarea propriei înțelegeri a materialului de curs (Chen et al., 2019).

În concluzie, Kahoot este un ajutor de instruire util care poate îmbunătăți metodele de predare, oferind în același timp oportunități distractive și antrenante pentru cursanți. Prin valorificarea adecvată a capacităților sale, educatorii pot promova niveluri mai profunde de înțelegere în rândul elevilor lor, promovând simultan abilități transferabile, cum ar fi colaborarea, rezolvarea problemelor și metacogniția.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – prima încercare:

Kahoot este o platformă care permite educatorilor să creeze și să partajeze chestionare interactive, jocuri și provocări cu elevii lor. Kahoot a fost folosit în educație de peste 10 ani ca o modalitate de a implica elevii și de a face învățarea distractiv. Kahoot oferă, de asemenea, profesorilor posibilitatea de a-și gestiona propriile chestionare și provocări, de a urmări progresul elevilor și de a împărtăși rezultatele cu alți educatori.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – a doua încercare:

Kahoot este o platformă de joc care permite utilizatorilor să creeze și să partajeze experiențe interactive de învățare. Kahoot valorifică puterea rețelelor sociale pentru a amplifica implicarea studenților cu subiecte științifice.

Primul joc Kahoot, „What’s in a Name?” a fost creat de educatorii de la Universitatea Stanford în 2013 ca o introducere în genetică pentru elevii de liceu. De atunci, Kahoot a fost folosit în sălile de clasă din întreaga lume pentru a preda totul, de la principii științifice la triviale istoriei (1). De fapt, conform unui studiu, utilizarea Kahoot în sesiunile de clasă a condus la creșterea angajamentului elevilor și la cunoașterea materialului acoperit (2).

Unul dintre motivele pentru care Kahoot are atât de mult succes este că le permite profesorilor și studenților să colaboreze. De exemplu, dacă un profesor dorește ca elevii săi să cerceteze un subiect pentru un test, îi poate invita pe toți pe aceeași tablă Kahoot și îi poate pune să concureze unul împotriva celuilalt pentru a răspunde la întrebări. Alternativ, dacă elevii doresc ajutor mai individualizat cu un subiect, își pot crea propriile panouri și își pot cere ajutor prietenilor. În acest fel, toată lumea se implică în procesul de învățare!

Kahoots folosește și platforme tehnologice precum Google Docs sau Dropbox, astfel încât utilizatorii să-și poată salva munca offline în cazul în care trebuie să părăsească birourile în timpul orelor de curs. Acest lucru asigură că nicio informație importantă nu se pierde din cauza dificultăților tehnologice! În cele din urmă, deoarece toate datele asociate cu Kahoots sunt stocate pe servere securizate*, profesorii pot urmări progresul elevilor și pot face modificări în consecință, fără teama de încălcări ale datelor. (*Conform unui studiu despre riscurile de securitate a datelor prezentate de tehnologiile educaționale)

În general, există multe beneficii acumulate din utilizarea Kahoots în educație: implicarea sporită a studenților; colaborare mai ușoară între colegii de clasă; rate de retenție îmbunătățite datorită oportunităților mai mari de participare; rezultate îmbunătățite ale învățării; niveluri reduse de stres atât pentru profesori, cât și pentru elevi; scăderea dependenței de manuale/ notițe etc. Posibilitățile sunt nesfârșite!

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

Kahoot este o platformă de învățare online care permite utilizatorilor să se angajeze în discuții și să învețe de la alții. Platforma a fost concepută pentru a oferi studenților o modalitate distractivă și captivantă de a învăța despre subiecte legate de știință și tehnologie. Kahoot oferă, de asemenea, resurse interactive, cum ar fi videoclipuri, chestionare și articole, care pot fi folosite în sălile de clasă din Statele Unite.

Kahoot a fost creat de doi antreprenori, Jeremy Warburton și Amir Goldstein. În 2013, Warburton a fondat Universitatea Kahoot, care oferă cursuri bazate pe video pe diverse subiecte științifice pentru elevii de liceu. Kahoot a devenit apoi disponibil colegiilor și universităților din Statele Unite în primăvara lui 2014.

Kahoot a primit aprecieri pe scară largă de la educatori care raportează că îi ajută pe elevi să învețe mai eficient despre conținutul științific, având în același timp un impact pozitiv asupra comunităților lor de rețele sociale. Într-un studiu realizat de Harris Interactive, 79% dintre instructori au spus că Kahoot a îmbunătățit implicarea studenților cu materialele de fizică; 85% dintre profesori au raportat niveluri crescute de creativitate atunci când folosesc Kahoot în sala de clasă; 83% dintre profesori au spus că vor folosi platforma din nou în viitor; 76% au fost de acord că încorporarea lui Kahot în programele de licență i-a făcut mai conștienți de progresele științifice care au loc în jurul lor în societate; în timp ce doar 26% au considerat că nu ar folosi platforma deloc dacă li s-ar oferi alternative.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Kahoot este o aplicație mobilă care permite studenților să comunice și să colaboreze între ei într-un mediu digital. Kahoot a fost folosit în educație de peste doi ani, iar acum există dovezi că poate fi o modalitate eficientă de a implica elevii în învățare.

Kahoot a fost conceput ca un mediu digital pentru învățarea colaborativă condusă de studenți. Este alcătuit din trei elemente principale: spațiu de utilizator, spațiu de conținut și spațiu de comunicare. Spațiul utilizator include profiluri individuale de utilizator; camere de chat; forumuri de discuții; și wiki-uri. Spațiul de conținut include planuri de lecție, exerciții interactive și fișe de lucru. Spațiul comunicator oferă facilități pentru comunicarea de grup, partajarea resurselor și colaborarea la proiecte.

Primul studiu a constatat că Kahoot a avut succes în implicarea studenților în activități de învățare colaborativă. Studiul a fost realizat cu copii de școală primară din toată Marea Britanie, cu vârsta cuprinsă între 11 și 14 ani. Participanții au fost desemnați aleatoriu fie să folosească aplicația Kahoot, fie să participe la un grup de control care nu avea aplicația instalată pe dispozitivele lor.

Rezultatele studiului au arătat că Kahoot a fost mai eficient decât alte instrumente digitale în a implica participanții studenților în activități de învățare colaborativă. De exemplu, atunci când utilizați Kabuki (o platformă de socializare), utilizarea Kahoot a dus la rate de interacțiune crescute între utilizatori în comparație cu grupurile de control înscrise fără aplicația instalată pe dispozitivele lor. În plus, utilizarea Kahoot a dus la creșterea ratei de participare în rândul utilizatorilor care au avut dificultăți în comunicarea prin metode tradiționale, cum ar fi e-mailul sau mesajul text. În general, aceste constatări sugerează că beneficiile potențiale ale Kahoots includ capacitatea sa de a crește implicarea în cadrul grupurilor de utilizatori, oferind în același timp oportunități studenților de a împărtăși resurse și de a învăța împreună.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO16

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading