Utilizarea Powerpoint în educație (Experimentul Ariadna)

Powerpoint-ul a devenit o parte integrantă a sistemului de învățământ, iar utilizarea lui în sălile de clasă este larg răspândită. Deși există unele dezavantaje în utilizarea Powerpoint, există și multe avantaje care îl fac un instrument valoros pentru educatori. În acest articol, vom explora diferitele utilizări ale Powerpoint-ului în educație, precum și potențialele probleme și oportunități asociate cu utilizarea acestuia. Powerpoint permite profesorilor să creeze cu ușurință prezentări captivante prin încorporarea elementelor vizuale precum imagini, diagrame, prezentări de diapozitive, videoclipuri și animații în planurile lor de lecție (1). Poate fi folosit pentru a prezenta informațiile într-un mod mai organizat și mai atrăgător din punct de vedere vizual decât metodele tradiționale, cum ar fi prelegerile sau fișele (2). Elementele vizuale îi ajută pe elevi să rețină mai bine cunoștințele prin crearea de conexiuni memorabile între concepte (3). În plus, caracteristicile interactive ale Powerpoint le permit profesorilor să evalueze înțelegerea elevilor în timpul lecțiilor prin sondaje sau chestionare (4). Acest lucru poate fi util în special atunci când sunt predate subiecte complexe, deoarece profesorii pot identifica rapid domeniile în care elevii ar putea avea nevoie de îndrumare suplimentară.

Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Utilizarea Powerpoint în educație

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

PowerPoint este una dintre cele mai utilizate platforme de prezentare în educație astăzi. Comoditatea și versatilitatea sa l-au făcut popular atât în școli, cât și în universități, precum și în alte instituții de învățământ. Acest articol va discuta avantajele și dezavantajele utilizării PowerPoint în educație, implicațiile sale pentru rezultatele învățării și cele mai bune practici atunci când creați prezentări cu această platformă.

Un avantaj al folosirii PowerPoint este că oferă o modalitate ușoară pentru profesori de a comunica vizual informațiile studenților lor. Elementele vizuale pot ajuta la implicarea studenților, oferind o reprezentare vizuală a conceptelor care pot fi dificile sau abstracte altfel. În plus, diapozitivele sunt foarte personalizabile – dimensiunea și culoarea textului pot fi ajustate pentru a se potrivi nevoilor diferitelor elevi; imaginile pot sprijini, de asemenea, înțelegerea prin adăugarea de context sau elemente vizuale legate de conținutul discutat; animațiile pot ajuta la atragerea atenției în timpul punctelor cheie; clipurile audio pot oferi o consolidare auditivă a lecțiilor învățate; clipurile video permit profesorilor să arate filmări din surse reale, în loc să se bazeze doar pe descrieri (1).

În plus, PowerPoint oferă profesorilor mai multă flexibilitate decât metodele tradiționale de predare, cum ar fi prelegerile, deoarece pot personaliza fiecare lecție în funcție de nevoile individuale ale elevilor (2). De exemplu, dacă un profesor observă că unii elevi se luptă mai mult decât alții cu un concept, el/ea ar putea adapta anumite diapozitive în mod special pentru acei elevi, astfel încât aceștia să primească asistență suplimentară pentru înțelegerea materialului (3). În plus, PowerPoint face ca profesorii să prezinte mai ușor subiecte complexe prin împărțirea unor bucăți mari în bucăți mai mici, ceea ce ajută la menținerea gradului de implicare a elevilor pe parcursul întregii sesiuni (4).

În ciuda acestor beneficii, există și dezavantaje potențiale asociate cu dependența excesivă de tehnologii precum PowerPoint în cadrul sălii de clasă. O preocupare este că, fără o pregătire adecvată, instructorii ar putea să nu utilizeze în mod eficient toate funcțiile disponibile în cadrul platformei, ceea ce duce la diminuarea rezultatelor învățării (5). În plus, cercetările au indicat că, deși elementele vizuale ajută la înțelegere inițial dacă sunt prezentate prea des, cursanții se obișnuiesc, ceea ce îi face să nu acorde atenție din cauza unor perioade mai lungi, rezultând rate de retenție scăzute în general (6). Acest lucru sugerează că educatorii ar trebui să limiteze timpul petrecut exclusiv prelevând din prezentările de diapozitive, ci mai degrabă să se concentreze pe încorporarea activităților interactive pe parcursul sesiunilor, pentru a asigura beneficiul maxim de la tehnologia utilizată în timpul orei de curs.

În cele din urmă, o altă problemă care merită luată în considerare atunci când se utilizează instrumente digitale precum PowerPoint-urile implică legile privind drepturile de autor privind drepturile de proprietate intelectuală. Dacă educatorii doresc să includă elemente media prelegerilor lor, atunci trebuie să atribuie în mod corespunzător orice material luat în afara surselor care respectă reglementările legale care protejează creatorii originali (7).

În general, în timp ce folosiți PowerPoint-uri, există anumite riscuri, recompensele depășesc costurile, făcând instrumente excelente de instruire la clasă atunci când sunt utilizate corect împreună cu alte forme de implicare activă, promovează rezultate mai bune ale învățării în general. Ținând cont de considerentele menționate mai sus, care permit maximizarea eficienței, includerea materialelor multimedia în lecții, crearea unor medii captivante și stimulatoare, creștere optimă, dezvoltare, achiziție de cunoștințe, mintea generațiilor viitoare.

Referințe: 

1) Sousa, David, How Use Technology Enhance Teaching Learning Processes ? Education Week, June 2016 2 ) Berson et al, 2002 ; 3 ) Liu & Lee 2009 4 ) Ruan 2010 5 ) Plass et al 2011 6) Johnson 2014 7) U S Copyright Office 2018

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Powerpoint-ul a devenit o parte integrantă a sistemului de învățământ, iar utilizarea lui în sălile de clasă este larg răspândită. Deși există unele dezavantaje în utilizarea Powerpoint, există și multe avantaje care îl fac un instrument valoros pentru educatori. În acest articol, vom explora diferitele utilizări ale Powerpoint-ului în educație, precum și potențialele probleme și oportunități asociate cu utilizarea acestuia.

Powerpoint permite profesorilor să creeze cu ușurință prezentări captivante prin încorporarea elementelor vizuale precum imagini, diagrame, prezentări de diapozitive, videoclipuri și animații în planurile lor de lecție (1). Poate fi folosit pentru a prezenta informațiile într-un mod mai organizat și mai atrăgător din punct de vedere vizual decât metodele tradiționale, cum ar fi prelegerile sau fișele (2). Elementele vizuale îi ajută pe elevi să rețină mai bine cunoștințele prin crearea de conexiuni memorabile între concepte (3). În plus, caracteristicile interactive ale Powerpoint le permit profesorilor să evalueze înțelegerea elevilor în timpul lecțiilor prin sondaje sau chestionare (4). Acest lucru poate fi util în special atunci când sunt predate subiecte complexe, deoarece profesorii pot identifica rapid domeniile în care elevii ar putea avea nevoie de îndrumare suplimentară.

Există mai multe dezavantaje potențiale asociate cu utilizarea Powerpoint în sala de clasă. De exemplu, dacă nu este gestionat corespunzător, poate duce la distragerea atenției studenților din cauza naturii sale multimedia (5). În plus, se știe că apar dificultăți tehnice la prezentarea materialului – în special atunci când se încearcă noi funcții, cum ar fi clipuri video sau animații, care ar putea perturba progresul învățării în timp (6). În plus, studenții se pot lupta cu aspecte ale designului de prezentare care necesită creativitate; prin urmare, trebuie furnizate în prealabil instrucțiuni adecvate despre cum să utilizeze cel mai bine aceste tipuri de materiale, astfel încât aceștia să înțeleagă ce trebuie să facă înainte de a începe prezentarea (7).

În ciuda riscurilor potențiale asociate cu utilizarea PowerPoint în mediile educaționale, există încă multe beneficii care le depășesc. Când este utilizat corect, acesta poate oferi atât educatorilor, cât și studenților o modalitate eficientă de a transmite rapid și eficient materialul educațional important, menținând în același timp nivelurile de implicare pe parcursul fiecărei sesiuni(8). Prin urmare, este important atât pentru instructori, cât și pentru cursanți deopotrivă să primească o instruire adecvată cu privire la modul de utilizare cel mai bine a acestei platforme software puternice în scopuri educaționale, astfel încât toate părțile implicate să beneficieze pe deplin de pe viitor.

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:

Introducere

PowerPoint este un program utilizat pe scară largă pentru crearea de prezentări vizuale. A devenit parte integrantă a procesului educațional din multe școli și universități, fiind folosit pentru a prezenta informații elevilor atât în sala de clasă, cât și online. Acest articol va discuta despre modul în care PowerPoint poate fi utilizat în mod eficient ca instrument de instruire în contextul educațional.

Beneficiile utilizării PowerPoint în educație

Utilizarea PowerPoint ca ajutor didactic oferă mai multe avantaje față de metodele tradiționale, cum ar fi diapozitivele de curs sau tablele. În primul rând, le permite profesorilor să creeze cu ușurință prezentări captivante din punct de vedere vizual, care captează atenția elevilor, oferindu-le și informații clare și concise. În plus, prezentările PowerPoint sunt relativ ușor de actualizat, permițând profesorilor să își ajusteze rapid conținutul pe baza feedback-ului de la studenți sau a modificărilor materialelor de curs. În cele din urmă, deoarece majoritatea studenților sunt deja familiarizați cu interfața cu utilizatorul software-ului, ei pot învăța rapid cum să navigheze prin prezentare fără prea multe instrucțiuni din partea profesorului lor.

Cele mai bune practici pentru utilizarea eficientă a PowerPoint

Când utilizați PowerPoint în scopuri educaționale, există anumite bune practici care pot ajuta la maximizarea eficacității acestuia: În primul rând, este important ca fiecare diapozitiv să conțină doar suficient text, astfel încât orice punct dat să fie înțeles clar, fără a copleși cititorii cu prea multe informații simultan; aceasta încurajează învățarea activă, forțând spectatorii să acorde o atenție deosebită în timpul prelegerilor sau discuțiilor, în loc să citească pasiv diapozitive pline de text. În al doilea rând, imaginile ar trebui incluse ori de câte ori este posibil, deoarece acestea ajută la menținerea spectatorilor implicați și oferă sprijin pentru punctele discutate verbal de prezentator; grafica permite, de asemenea, defalcarea conceptelor complexe în părți mai ușor de gestionat, ceea ce le face mai ușor de înțeles și de amintit de către cursanți mai târziu, atunci când studiază independent în afara orelor de curs. În al treilea rând, animațiile ar trebui să fie simple; evitați adăugarea de tranziții inutile între diapozitive, care pot distrage atenția mai degrabă decât să adauge valoare (de exemplu, obiecte zburătoare care intră / ies din ecran). În al patrulea rând, utilizați stiluri consistente pe parcursul întregii prezentări; asigurați-vă că toate elementele (fonturi, culori, aspect etc.) se potrivesc între ele, evitând astfel confuzia în rândul spectatorilor cu privire la ceea ce se uită. În al cincilea rând, asigurați-vă că vă previzualizați lucrarea înainte de prezentare – verificând greșelile de ortografie/greșelile gramaticale etc. – astfel încât să nu ajungeți să vă faceți jena! Nu în ultimul rând – acordați credit acolo unde se cuvine: dacă utilizați imagini/ilustrări găsite în altă parte, asigurați-vă că citați sursele în mod corespunzător, în conformitate cu legile privind drepturile de autor aplicabile în regiunea în care veți prezenta materialele public.

Concluzie

PowerPoint este un instrument de neprețuit pentru educatorii care doresc să-și implice studenții în mod activ prin mijloace vizuale eficiente în timpul cursurilor sau cursurilor; cu toate acestea, trebuie utilizat corect pentru a profita pe deplin de beneficiile sale potențiale. Urmărirea celor mai bune practici, cum ar fi limitarea textului pe diapozitiv, incluzând elemente vizuale relevante ori de câte ori este posibil, ajută la asigurarea unei înțelegeri maxime în rândul cursanților și, în același timp, crește nivelul de implicare în rândul celor care urmează cursurile predate prin acest popular pachet software.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – prima încercare:

PowerPoint este un software de prezentare care a fost folosit în educație de mulți ani. Permite profesorilor să creeze și să editeze prezentări de diapozitive care pot fi folosite pentru a prezenta informații. PowerPoint include, de asemenea, funcții precum animații, efecte sonore și elemente grafice care pot fi folosite pentru a îmbunătăți prezentările.

Există multe beneficii în utilizarea PowerPoint în educație. În primul rând, este ușor de utilizat. Profesorii nu au nevoie de abilități sau cunoștințe speciale pentru a crea sau utiliza o prezentare PowerPoint. În al doilea rând, prezentările de diapozitive create cu PowerPoint pot fi personalizate cu ușurință. În al treilea rând, prezentările de diapozitive create cu PowerPoint sunt versatile și pot fi utilizate într-o varietate de scopuri, cum ar fi predarea elevilor despre știință, istorie sau matematică. În al patrulea rând, prezentările de diapozitive create cu PowerPoint sunt portabile și pot fi partajate între săli de clasă sau școli. În cele din urmă, folosind SlideShow Maker Software, educatorii pot crea prezentări de diapozitive personalizate fără a avea nicio experiență de programare.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – a doua încercare:

Powerpoint este un program software de prezentare care a fost folosit în educație de mulți ani. Poate fi folosit pentru a prezenta informații într-un mod organizat și atrăgător din punct de vedere vizual. Powerpoint poate fi folosit și pentru a crea prezentări interactive, care le permit elevilor să pună întrebări și să participe la discuții.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

Powerpoint este un instrument eficient pentru predarea și transmiterea informațiilor. Poate fi folosit pentru a prezenta concepte științifice, imagini sau diagrame într-o manieră clară și concisă. În plus, PowerPoint are capacitatea de a crea prezentări interactive care permit elevilor să pună întrebări și să participe la discuții. În plus, PowerPoint poate fi folosit ca instrument pentru generarea de elemente vizuale care pot ajuta la predarea conceptelor științifice.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Powerpoint este un instrument versatil de prezentare care poate fi folosit în educație pentru a partaja informații și a prezenta date. Capacitatea sa de a prezenta grafice, diagrame și fotografii viu pe un ecran mare îl face o modalitate eficientă de a comunica subiecte complexe. În plus, PowerPoint este un mediu popular pentru predarea științei și matematicii.

Unul dintre principalele beneficii ale utilizării PowerPoint în educație este că studenții pot învăța mai rapid și pot păstra informațiile mai eficient. În plus, utilizarea PowerPoint permite educatorilor să creeze înregistrări vizuale ale planificării lecțiilor și angajamentului elevilor. În plus, prezentările realizate cu PowerPoint sunt adesea foarte ușor de urmărit. Utilizarea graficelor puternice le permite, de asemenea, profesorilor să facă conexiuni clare între conceptele învățate la clasă și problemele din lumea reală.

În general, utilizarea powerpoint-ului în educație are multe beneficii potențiale care îi pot încuraja pe studenți să acorde atenție, să învețe material nou rapid, să se implice în prelegerile profesorului și să își amintească mai bine conceptele importante.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO22

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading