Digitalizarea în învățământul superior (Experimentul Ariadna)

Digitalizarea în învățământul superior este un fenomen din ce în ce mai popular, pe măsură ce tehnologia a devenit mai avansată și mai accesibilă. De digitalizare pot beneficia atât studenții, cât și profesorii, oferind un mijloc convenabil de comunicare, stocare a datelor, colaborare și material de învățare. De asemenea, poate spori motivația și implicarea elevilor în sala de clasă prin încorporarea tehnologiilor digitale în procesul educațional. Această lucrare examinează starea actuală a digitalizării în învățământul superior și potențialele sale implicații pentru practicile de predare, rezultatele cercetării și experiențele de învățare ale studenților.

Cam așa se poate descrie, pe scurt, un aspect important al utilizării tehnologiilor digitale în educație. Acum, ce s-ar întâmpla dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”, ci (în mare parte) construit de o mașină (folosind inteligența artificială)? Ați reevalua modul în care ați perceput informația și ați schimba ceva în intenția sau modul în care ați utiliza-o?

Explorarea potențialului inteligenței artificiale în educație, în special în ce privește utilizarea inteligenței artificiale pentru a sintetiza, amalgama, rearanja, încorpora, amesteca, armoniza și (re)integra cunoștințe științifice, oferă o serie de satisfacții, în primul rând dintr-o perspectivă epistemologică – un profesionist caută mereu conținut nou și perspective noi. De asemenea, prilejuiește un moment de reflecție cu privire la evoluția educației și la rolul educatorului – trecutul, prezentul și viitorul capătă noi semnificații, (re)conturând scopul asumat al „devenirii”, al îmbunătățirii ființei umane în ansamblu. Sau cel puțin aceasta este speranța noastră…

În cele ce urmează, prezentăm „perspectiva IA” – mai bine spus „cum descrie IA un concept științific”, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023, pe aceeași temă). Este conținut generat de inteligență artificială, în diferite instanțe, folosind modele diferite și parametri diferiți, apoi tradus cu Google translate, comportând intervenții minore pentru îmbunătățirea fluenței lecturii, pe o temă importantă din domeniul integrării tehnologiilor digitale în educație:

Digitalizarea în învățământul superior

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – prima încercare:

Introducere

Digitalizarea în învățământul superior este un fenomen din ce în ce mai popular, pe măsură ce tehnologia a devenit mai avansată și mai accesibilă. De digitalizare pot beneficia atât studenții, cât și profesorii, oferind un mijloc convenabil de comunicare, stocare a datelor, colaborare și material de învățare. De asemenea, poate spori motivația și implicarea elevilor în sala de clasă prin încorporarea tehnologiilor digitale în procesul educațional. Această lucrare examinează starea actuală a digitalizării în învățământul superior și potențialele sale implicații pentru practicile de predare, rezultatele cercetării și experiențele de învățare ale studenților.

Background

În ultimii ani s-au făcut eforturi tot mai mari de a integra tehnologia în diverse aspecte ale educației la toate nivelurile. În special, instituțiile de învățământ superior au înregistrat o cerere crescută pentru instrumente digitale pentru a facilita comunicarea eficientă între membrii facultății și studenți, precum și pentru a oferi acces la materiale online, cum ar fi note de curs sau programe de curs (Mai et al., 2018). În plus, sunt disponibile o varietate de instrumente interactive care permit studenților să colaboreze la proiecte sau să partajeze fișiere cu colegii lor (Gonzalez & Beutelschies 2019). Aceste progrese au permis universităților să creeze săli de clasă virtuale în care prelegerile sunt susținute de la distanță prin intermediul unui software de videoconferință (Jung & Kwon 2017). În plus, platformele online oferă instructorilor o modalitate eficientă de a evalua performanța elevilor, permițându-le în același timp un control mai mare asupra livrării conținutului (Bonk et al., 2016). Întrucât astfel de progrese continuă să fie înregistrate în domeniul tehnologiei educaționale, este important să se ia în considerare modul în care aceste evoluții pot avea impact asupra practicilor de predare din universități.

Discuţie

Integrarea tehnologiilor digitale în învățământul superior prezintă mai multe avantaje atât pentru profesori, cât și pentru studenți. De exemplu, accesul digital la resursele de instruire permite instructorilor mai multă flexibilitate în proiectarea cursurilor pe baza nevoilor sau preferințelor individuale (Siemens 2009; Raupach 2010). În plus, acest tip de configurație încurajează colaborarea între studenți, ceea ce duce adesea la o înțelegere îmbunătățită datorită resurselor de cunoștințe partajate (Raupach 2011; Siemens 2013). Mai mult, accesul la surse multimedia le permite educatorilor să utilizeze ajutoare vizuale pentru a completa metodele tradiționale de instruire, ceea ce ajută la îmbunătățirea ratelor de înțelegere la diferite tipuri de elevi (Kooijman 2012; Lappalainen 2015). În cele din urmă, activitățile de evaluare desfășurate prin medii online le permit instructorilor să evalueze rapid progresul individual, oferind în același timp feedback personalizat, adaptat nevoilor fiecărui cursant (Bonk et al., 2016; Liebchen & Schneider 2017).

Concluzie

Pe măsură ce continuăm să facem progrese în tehnologia informației, devine evident că digitalizarea va juca un rol major în transformarea modului în care învățăm în instituțiile noastre de învățământ. Prin valorificarea noilor tehnologii, educatorii vor putea satisface mai bine cerințele diverse din partea alegătorilor lor, creând în același timp medii antrenante, care să conducă la învățare. Deși există provocări la integrarea acestor inovații în sistemele existente, acestea nu ar trebui să ne descurajeze să profităm de beneficiile care vin odată cu progresele tehnologice. În cele din urmă, concentrându-ne asupra dezvoltării de strategii cuprinzătoare în jurul implementării utilizării, vom asigura o experiență de cea mai înaltă calitate posibilă atunci când folosim aceste ultime resurse ca parte a eforturilor noastre pedagogice.

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a doua încercare:

Digitalizarea în învățământul superior: explorarea beneficiilor și provocărilor

Lumea devine rapid din ce în ce mai condusă de digital. Drept urmare, învățământul superior a trebuit să se adapteze acestei schimbări pentru a rămâne la curent. Digitalizarea învățământului superior este în desfășurare de zeci de ani, instituțiile care folosesc tehnologie și resurse digitale, cum ar fi platforme de învățare online, cursuri online masive deschise (MOOC), aplicații de realitate virtuală și alte inovații pentru a îmbunătăți experiențele de învățare ale studenților. În acest articol vom explora câteva dintre beneficiile, precum și provocările asociate cu digitalizarea în învățământul superior.

Beneficiile digitalizării

Unul dintre avantajele cheie ale digitalizării curriculum-ului universitar constă în capacitatea sa de a crește accesul studenților care ar putea să nu poată participa la cursuri tradiționale din cauza constrângerilor geografice sau financiare. Creșterea MOOC-urilor a oferit oricui cu o conexiune la internet posibilitatea de a urma cursuri la nivel de colegiu de la universități prestigioase din întreaga lume, oferind în același timp flexibilitate în ceea ce privește programarea cursurilor și economii de costuri, deoarece majoritatea cursurilor sunt gratuite sau cu costuri reduse în comparație cu taxele de școlarizare tradiționale. În plus, progresele în tehnologiile educaționale le-au făcut mai ușor atât pentru profesori/instructori, cât și pentru studenți, oferindu-le instrumente care pot automatiza sarcinile administrative și pot facilita comunicarea între părțile interesate, ceea ce poate duce la o colaborare îmbunătățită între toți cei implicați, ceea ce duce la rezultate mai bune în general. În cele din urmă, prin simulări virtuale, instructorii au reușit chiar să creeze experiențe practice care altfel ar fi imposibile sau prea costisitoare din cauza preocupărilor legate de siguranță sau a cerințelor de resurse, făcând posibil ca studenții din discipline precum știința și inginerie să câștige experiență practică valoroasă fără a avea vreo experiență reală. riscul asociat cu acesta, permițându-le astfel oportunități dincolo de ceea ce ar putea oferi cursurile la clasă înainte ca digitizarea să fie integrată în mediul academic.

Provocări cu care se confruntă instituțiile la adoptarea platformelor digitale

În ciuda tuturor acestor beneficii potențiale, există încă obstacole majore care trebuie depășite dacă instituțiile doresc implementarea cu succes a propriilor platforme digitale; în primul rând, instruirea cadrelor facultății cum să folosească în mod corespunzător diferitele pachete de software, astfel încât să se simtă confortabil predarea prin aceste noi medii este esențială, dar de multe ori un efort costisitor, în funcție de mărimea, bugetul instituției, baza de cunoștințe disponibilă, membrii personalului deja prezenți, în al doilea rând, care investesc hardware-ul necesar, platforma de suport rulată în mod eficient se poate dovedi descurajantă. sarcină în special școlile mai mici unde fondurile strânse în cele din urmă asigurarea siguranței securitatea datelor stocarea utilizatorilor sistemele accesate de la distanță critică asigurați că nu există actori rău intenționați încălcarea rețelelor exploatează punctele slabe ale sistemului furt informații confidențiale vandalism etc orice neglijență aici ar putea duce la pierderi semnificative timp bani atât perspectiva pe termen lung.

Concluzie

În concluzie, digitalizarea, învățământul superior vine cu siguranță în avantajele sale echitabile, totuși, atunci când este aplicat gestionat în mod judicios în mod eficient, câștiguri uriașe văzute termeni accesibilitate comoditate accesibilitate eficacitatea în sine ar trebui să facă investiții valoroase.

 

Generat cu modelul text-davinci-003 (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – a treia încercare:

Introducere

Digitalizarea în învățământul superior a devenit din ce în ce mai importantă în ultimii ani. Este văzută ca o modalitate de a îmbunătăți rezultatele învățării elevilor și de a face predarea mai eficientă, facilitând și mai accesibilă schimbul de informații. Acest articol va discuta modul în care digitalizarea are impact asupra învățământului superior, avantajele pe care le oferă și unele dintre provocările care pot apărea în urma implementării sale.

Ce este digitalizarea?

Digitalizarea poate fi definită ca procesul de digitizare sau transformare a datelor într-un format electronic pentru stocare, regăsire, analiză și transmitere ușoară. În învățământul superior, aceasta înseamnă, de obicei, utilizarea tehnologiilor online, cum ar fi platformele web sau aplicațiile mobile, pentru a facilita instruirea, colaborarea între studenți și educatori deopotrivă. Aceste instrumente digitale permit crearea și livrarea materialelor de curs mult mai rapide decât era posibilă în mod tradițional cu materialele tipărite.

Avantajele digitalizării

Există multe beneficii asociate cu implementarea tehnologiilor digitale în instituțiile de învățământ superior:

  • Accesibilitate sporită: studenții au acces la materialele de curs oricând au nevoie de ele – indiferent de locul în care se află geografic – ceea ce le face mai ușor să-și finalizeze studiile în propriul ritm, fără a fi nevoiți să aștepte în persoană manualele tradiționale sau prelegeri. În plus, programele de învățare la distanță oferă acum oportunități și mai mari pentru cei care nu pot participa fizic la cursuri din cauza constrângerilor geografice sau a constrângerilor financiare.
  • Rezultate îmbunătățite ale învățării: Studiile au arătat că, atunci când este utilizată în mod corespunzător, tehnologia de instruire poate duce la niveluri îmbunătățite de implicare a elevilor, ceea ce se traduce printr-o performanță mai bună la teste și sarcini (1). În plus, utilizarea acestor tehnologii oferă instructorilor o mai mare flexibilitate atunci când proiectează cursuri, deoarece pot adapta conținutul în funcție de nevoile individuale ale studenților (2).

Provocări cu care se confruntă instituțiile de învățământ superior

Deși există numeroase avantaje asociate cu încorporarea instrumentelor digitale în sălile de clasă la toate nivelurile de învățământ – de la K-12 până la nivel de facultate – rămân încă unele preocupări cu privire la problemele de securitate, precum și reglementările de confidențialitate referitoare la datele colectate în timpul instruirii (3). O altă potențială provocare cu care se confruntă educatorii este găsirea unor modalități de a evita legile drepturilor de autor care ar putea limita ce material poate fi partajat electronic între studenți (4). În cele din urmă, există întotdeauna riscul ca, dacă nu sunt implementate corect, aceste noi tehnologii ar putea ajunge să creeze mai multă distragere a atenției decât să îmbunătățească concentrarea în timpul lecțiilor (5).

Concluzie

Digitalizarea generală a fost benefică pentru instituțiile de învățământ superior atât din punct de vedere financiar (în termeni de economii de costuri), cât și din punct de vedere academic, datorită capacității sale de a îmbunătăți metodele de instruire, oferind în același timp opțiuni de accesibilitate sporite pentru cursanții din întreaga lume. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că aceleași progrese vin cu anumite riscuri, cum ar fi încălcarea securității sau încălcarea drepturilor de autor – ambele trebuie luate în considerare înainte de a lua orice decizie de implementare, astfel încât să poată fi puse în aplicare garanții adecvate în consecință.

 

Generat cu modelul text-curie-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):

Digitalizarea în învățământul superior se referă la utilizarea pe scară largă a tehnologiilor digitale în domeniile instruirii, cercetării și învățării. S-a sugerat că există multe beneficii care pot fi obținute din această schimbare, inclusiv eficiență și eficacitate sporite, implicarea și performanța studenților sporite și economii de costuri. Cu toate acestea, există și unele provocări potențiale asociate cu digitalizarea în învățământul superior. Acestea includ preocupări legate de confidențialitate și securitatea datelor, precum și probleme legate de hărțuirea cibernetică și hărțuirea online. Deși aceste provocări vor necesita, fără îndoială, vigilență și efort continuă din partea educatorilor și cercetătorilor deopotrivă, se speră că, abordându-le direct, putem maximiza beneficiile digitalizării pentru studenții de pretutindeni.

 

Generat cu modelul text-babbage-001 (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Digitalizarea în învățământul superior are o serie de beneficii atât pentru studenți, cât și pentru instituții.

Primul beneficiu este că permite instituțiilor să se conecteze mai ușor între ele și să partajeze resurse. Acest lucru poate ajuta la reducerea costurilor, la îmbunătățirea sprijinului studenților și, în plus, le poate oferi profesorilor noi instrumente pentru a preda mai eficient.

Digitalizarea a crescut, de asemenea, eficiența învățării, permițând elevilor să acceseze informații dintr-o varietate mai largă de surse. De exemplu, ar putea să urmărească prelegeri sau să susțină examene online, în loc să fie într-o locație fizică.

În plus, digitalizarea a ajutat universitățile să devină mai receptive la schimbările din economie și societate. De exemplu, ei sunt capabili să urmărească mai bine progresul elevilor și să facă modificări pe baza acestor date. În plus, aceste modificări au făcut mai ușor pentru studenți să găsească burse și burse disponibile.

În sfârșit, digitalizarea în învățământul superior a oferit universităților o oportunitate de a explora noi modalități de predare și învățare. De exemplu, acum pot folosi tehnologii precum chatbot-uri sau software-ul de realitate virtuală pentru a ajuta elevii să învețe mai repede diferite abilități. Acest lucru poate ajuta la reducerea timpului necesar pentru instruire, oferind și oportunități de implicare cu colegii de clasă în afara orelor de curs.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO10

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading