învățământ superior

  • Utilizarea Learningapps în educație (Experimentul Ariadna)

    Instrumentul Learningapps a fost folosit pentru a produce materiale de învățare interactive pentru o varietate de cursuri, inclusiv matematică, știință, predare în limba engleză, istorie, geografie, psihologie și sociologie. Pe lângă utilizarea în clasă, platforma a fost folosită pentru a sprijini inițiativele de auto-învățare, cum ar fi cărți electronice personalizate și note de curs. Platforma Learningapps…

  • Starea de bine a elevilor și studenților în medii virtuale de învățare (Experimentul Ariadna)

    Studiile sugerează că studenții se confruntă adesea cu stări de disconfort atunci când fac tranziția într-un mediu de învățare virtual (VLE). Factorii care contribuie la aceasta includ provocările tehnologice, lipsa de sprijin din partea colegilor, accesul redus la interacțiunea socială cu profesorii și alți studenți, timpul de ecran și volumul de muncă crescut (Bishop et…

  • Tehnologii digitale în universități (Experimentul Ariadna)

    Tehnologiile digitale au revoluționat modul în care învățăm, iar învățământul superior nu face excepție. În ultimii ani, tehnologia digitală a oferit numeroase oportunități de îmbunătățire a accesului la învățare, de a promova implicarea și colaborarea studenților, de a crește eficiența proceselor de predare și evaluare și de a sprijini activitățile de cercetare. Acest articol examinează…

  • Digitalizarea în învățământul superior (Experimentul Ariadna)

    Digitalizarea în învățământul superior este un fenomen din ce în ce mai popular, pe măsură ce tehnologia a devenit mai avansată și mai accesibilă. De digitalizare pot beneficia atât studenții, cât și profesorii, oferind un mijloc convenabil de comunicare, stocare a datelor, colaborare și material de învățare. De asemenea, poate spori motivația și implicarea elevilor…

  • Învățarea hibridă sau mixtă – Blended Learning (Experimentul Ariadna)

    În ultimii ani, în sistemul tradițional de educație și formare am încercat o nouă abordare a predării și învățării cunoscută sub numele de „învățare combinată”, învățare hibrid sau învățare mixtă. Învățarea mixtă este un model educațional care combină mediile digitale online cu instruirea tradițională față în față pentru a crea o experiență personalizată și mai…

  • Cursuri online (Experimentul Ariadna)

    Cursurile online devin din ce în ce mai populare datorită confortului și rentabilității lor. Aceste cursuri oferă studenților posibilitatea de a accesa materiale educaționale din orice locație, în orice moment al zilei. În plus, cursurile online pot oferi o gamă largă de subiecte care ar putea să nu fie disponibile în sălile de clasă tradiționale.…

  • Competențele digitale ale cadrelor didactice din învățământul superior

    În această pagină este reprodusă lista completă a competențelor digitale ale cadrelor didactice din învățământul superior, prevăzute în Cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice – DigCompEdu (https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466), integrate în legislația românească prin Ordinul ministrului educației 4150/ 29 iunie 2022 pentru aprobarea cadrului de competențe digitale al profesionistului din educație. Cele șase arii DigCompEdu…

  • Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning

    Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoașterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în același timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educației „virtuale” are deja semnificative acumulări proprii. Totuși, o serie de probleme rămân pe agenda preocupărilor curente…

  • Studiu Intel: Tendințe în utilizarea tehnologiei de către studenții români

    În decembrie 2009, Intel România a publicat rezultatele unui studiu care identifică tendinţele în utilizarea TIC de către studenţii români. Cercetarea, realizată de Hermes Advisors la iniţiativa Intel, a cuprins un eşantion de 130 de studenţi din Bucureşti, Cluj şi Timişoara, relevând o serie de aspecte definitorii pentru activitatea tinerilor în ziua de azi. Temele…

  • Modalități de utilizare a TIC pentru evaluarea studenților

    Tehnologiile moderne oferă câteva oportunităţi pentru evaluarea performanţei în învăţare. Există nenumărate proiecte la nivel european care vizează utilizarea noilor tehnologii în învăţământul superior, iar câteva dintre acestea vizează şi îmbunătăţirea sau eficientizarea practicilor de evaluare a studenţilor. Întotdeauna trebuie pus în balanţă ceea ce este posibil şi este facilitat prin tehnologie, pe de o…