Tehnologii digitale în universități (Experimentul Ariadna)

Tehnologiile digitale au revoluționat modul în care învățăm, iar învățământul superior nu face excepție. În ultimii ani, tehnologia digitală a oferit numeroase oportunități de îmbunătățire a accesului la învățare, de a promova implicarea și colaborarea studenților, de a crește eficiența proceselor de predare și evaluare și de a sprijini activitățile de cercetare. Acest articol examinează unele dintre cele mai importante moduri prin care tehnologia digitală transformă învățământul superior astăzi.

Cam așa se poate descrie, pe scurt, un aspect important al utilizării tehnologiilor digitale în educație. Acum, ce s-ar întâmpla dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”, ci (în mare parte) construit de o mașină (folosind inteligența artificială)? Ați reevalua modul în care ați perceput informația și ați schimba ceva în intenția sau modul în care ați utiliza-o?

Explorarea potențialului inteligenței artificiale în educație, în special în ce privește utilizarea inteligenței artificiale pentru a sintetiza, amalgama, rearanja, încorpora, amesteca, armoniza și (re)integra cunoștințe științifice, oferă o serie de satisfacții, în primul rând dintr-o perspectivă epistemologică – un profesionist caută mereu conținut nou și perspective noi. De asemenea, prilejuiește un moment de reflecție cu privire la evoluția educației și la rolul educatorului – trecutul, prezentul și viitorul capătă noi semnificații, (re)conturând scopul asumat al „devenirii”, al îmbunătățirii ființei umane în ansamblu. Sau cel puțin aceasta este speranța noastră…

În cele ce urmează, prezentăm „perspectiva IA” – mai bine spus „cum descrie IA un concept științific”, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023, pe aceeași temă). Este conținut generat de inteligență artificială, în diferite instanțe, folosind modele diferite și parametri diferiți, apoi tradus cu Google translate, comportând intervenții minore pentru îmbunătățirea fluenței lecturii, pe o temă importantă din domeniul integrării tehnologiilor digitale în educație:

Tehnologii digitale în universități

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – first attempt:

Utilizarea tehnologiilor digitale în învățământul superior a crescut exponențial în ultimul deceniu. Pe măsură ce tehnologia avansează, la fel crește și potențialul ei de îmbunătățire a rezultatelor învățării și de îmbunătățire a experienței studenților. Acest articol va explora diferitele moduri în care tehnologiile digitale sunt utilizate în învățământul superior, precum și va discuta avantajele și dezavantajele acestora.

Tehnologiile digitale au revoluționat modul în care studenții învață, oferind acces la o gamă largă de materiale din întreaga lume. Prin resurse online, cum ar fi prelegeri video, simulări interactive și săli de clasă virtuale, profesorii pot oferi studenților conținut captivant și oportunități de a aplica cunoștințele dincolo de manuale sau de o sală de curs. În plus, aceleași instrumente pot fi folosite pentru a crea evaluări care testează înțelegerea materialului de curs fără a se baza doar pe examene sau chestionare tradiționale.

Pe lângă furnizarea de conținut educațional direct studenților în mod digital, educatorii folosesc și soluții bazate pe tehnologie pentru a facilita comunicarea între instructori și cursanți în afara orelor de curs. De exemplu, multe universități oferă acum forumuri de discuții online unde studenții pot pune întrebări despre materialele cursului sau pot discuta cu colegii despre subiectele discutate în timpul prelegerilor. În mod similar, software-ul de conferințe web permite membrilor facultății să aibă ore de birou virtuale, unde pot răspunde mai rapid decât doar prin e-mail – ceva care este deosebit de valoros atunci când se iau în considerare colaborările internaționale între membrii facultății care ar putea să nu se poată întâlni în persoană din cauza unei distanțe extinse de călătorie. sau alte restricții din cauza condițiilor pandemice.

Deși tehnologiile digitale au permis multe schimbări pozitive în cadrul învățământului superior, există încă unele dezavantaje asociate cu o dependență crescută de ele în scopuri didactice. O preocupare este legată de securitatea datelor; dacă informațiile sensibile sunt stocate electronic, acestea trebuie protejate în mod corespunzător împotriva accesului neautorizat, care ar putea duce la încălcări ale confidențialității atât pentru utilizatorii individuali, cât și pentru instituții întregi deopotrivă (Garcia-Lorenzo et al., 2017). În plus, probleme precum decalajele de alfabetizare tehnologică în rândul educatorilor/învățătorilor pot apărea dacă anumite platforme necesită seturi de abilități pe care nu le posedă toată lumea (Koutsogiannis et al., 2018). În cele din urmă, în timp ce resursele digitale permit o mai mare flexibilitate în ceea ce privește modul în care sunt concepute cursurile, acest lucru ar putea duce la „predarea” să devină mai puțin personalizată, ceea ce ar reduce motivația în rândul cursanților (Tse & Yuen 2019).

În ciuda acestor provocări, nu se poate nega însă că tehnologia digitală a schimbat pentru totdeauna fața învățământului superior – permițând noi căi de colaborare; comunicare; evaluare; cercetare etc. – conducând în cele din urmă către experiențe de învățare îmbunătățite la fiecare nivel în toate disciplinele implicate în sistemul universitar modern de astăzi.

  Referințe:

Garcia-Lorenzo M., Rodriguez-Conde MJ., Martinez C., Perez A., Aguilar JF.(2017) Security Risks Derived From The Use Of Digital Technologies In Higher Education Institutions International Journal Of Information Systems And Social Change, 8(4): 28 – 46

Koutsogiannis D.; Vrettos G.; Papageorgiou E.; Trivellas P.: Leveraging Technology Skills Gap Within Greek Higher Education https://doi: 1020/9781783506148_018

Tse E W Y & Yuen A S K (2019) Challenges Faced By University Educators When Integrating Digital Technologies Into Teaching Practices Educational Technology Research And Development, 67 : 573–587

 

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – second attempt:

Progresele recente în tehnologie au dat naștere integrării tehnologiilor digitale în instituțiile de învățământ superior din întreaga lume. Tehnologiile digitale, cum ar fi platformele de învățare online și sălile de clasă virtuale, oferă o serie de beneficii atât pentru educatori, cât și pentru studenți. În acest articol, vom examina modul în care aceste tehnologii digitale pot fi utilizate pentru a îmbunătăți predarea și învățarea în învățământul superior.

Sa constatat că utilizarea tehnologiilor digitale în învățământul superior îmbunătățește implicarea studenților și păstrarea cunoștințelor. Studenții pot accesa mai ușor materialele de curs prin portaluri online, permițându-le să rămână la curent cu cursurile lor de oriunde cu o conexiune la internet. În plus, instructorii pot oferi feedback în timp real cu privire la teme sau evaluări prin intermediul forumurilor de discuții virtuale sau a camerelor de chat care permit studenților să interacționeze între ei fără a avea întâlniri fizice în persoană. Acest lucru permite o colaborare îmbunătățită între colegi, ceea ce îmbunătățește experiența educațională generală.

Platformele digitale oferă, de asemenea, oportunități pentru activități de predare la distanță, permițându-le membrilor facultății să susțină prelegeri sau seminare prin servicii de videoconferință precum Zoom sau Skype, în loc să se bazeze doar pe instruire față în față. În plus, platformele eLearning le permit instructorilor să creeze cu ușurință conținut captivant folosind instrumente multimedia, cum ar fi videoclipuri, fișiere audio și exerciții interactive, care ajută la menținerea motivației studenților pe parcursul cursurilor, reducând în același timp costurile asociate cu setările tradiționale ale clasei (de exemplu, cheltuielile de călătorie).

Pe lângă faptul că oferă experiențe de predare îmbunătățite atât pentru educatori, cât și pentru cursanți, tehnologiile digitale facilitează, de asemenea, metode de evaluare mai bune decât cele utilizate în mod tradițional în instituțiile de învățământ superior, datorită în mare parte, în mare parte, deoarece le permit instructorilor un control mai mare asupra modului în care sunt administrate examenele (quiz-uri/ teste online) ca precum și monitorizate (folosind inteligența artificială), asigurând astfel corectitudinea în timpul examenelor, menținând în același timp integritatea academică prin procese de autentificare securizate, cum ar fi sistemele de autentificare cu doi factori instituite de administratorii rețelelor universitare.

În cele din urmă, este important să nu uităm de potențialele aplicații ale analizei de date mari atunci când se utilizează tehnologia digitală în scopuri de cercetare în cadrul universităților; folosind în mod specific tehnici de analiză predictivă care analizează seturi mari de date colectate din diverse industrii, astfel încât cercetătorii să poată lua decizii informate bazate pe tendințele istorice, mai degrabă decât să se bazeze exclusiv pe intuiție atunci când efectuează experimente de cercetare sau dezvoltă noi produse/ servicii.

În general, este clar că integrarea tehnologiilor digitale în învățământul superior este foarte promițătoare atunci când se ia în considerare capacitatea sa de a îmbunătăți rezultatele pe mai multe fronturi; și anume creșterea angajamentului studenților și păstrarea cunoștințelor, facilitarea activităților de predare la distanță, furnizarea de metode de evaluare mai bune și permiterea accesului cercetătorilor la instrumente analitice puternice, cum ar fi analiza predictivă, ar trebui să ne conducă spre realizarea unei înțelegeri mai cuprinzătoare cu privire la modul în care putem utiliza cel mai bine capacitățile noastre actuale din era informațională în viitor. chiar mai jos pe linie – deschizând astfel calea către un viitor și mai luminos!

 

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – third attempt:

Tehnologiile digitale au revoluționat modul în care învățăm, iar învățământul superior nu face excepție. În ultimii ani, tehnologia digitală a oferit numeroase oportunități de îmbunătățire a accesului la învățare, de a promova implicarea și colaborarea studenților, de a crește eficiența proceselor de predare și evaluare și de a sprijini activitățile de cercetare. Acest articol examinează unele dintre cele mai importante moduri prin care tehnologia digitală transformă învățământul superior astăzi.

În primul rând, tehnologiile digitale schimbă modul în care studenții accesează materialele de curs. Platformele online precum Coursera permit instituțiilor să ofere cursuri online la scară într-o varietate de formate (de exemplu, prelegeri video), permițând cursanților din întreaga lume să aibă acces chiar și atunci când nu pot participa la cursuri fizice în campus sau în locații îndepărtate din cauza timpului. constrângeri sau limitări financiare. În plus, resursele educaționale deschise (OER) pot oferi conținut gratuit pentru toate tipurile de cursanți, permițându-le să dobândească cunoștințe fără a plăti taxe de școlarizare costisitoare asociate universităților tradiționale.

Pe lângă faptul că oferă noi modalități pentru ca studenții să dobândească cunoștințe digital, progresele tehnologice cresc, de asemenea, implicarea studenților în sălile de clasă, prin valorificarea instrumentelor interactive, cum ar fi simulările de realitate virtuală sau strategiile de gamification, care fac învățarea mai captivantă ca niciodată. Ca un exemplu al acestei tendințe de interactivitate sporită în sălile de clasă prin tehnici de instruire mediate de tehnologie, cum ar fi abordările de clasă inversată, au fost utilizate cu succes în multe discipline, inclusiv cursuri de inginerie, în care instructorii folosesc videoclipuri pentru materialele inițiale de curs, apoi petrec timpul de clasă discutând aplicațiile cu studenții în loc să meargă. din nou peste prelegeri, ceea ce crește interesul general în rândul participanților, oferind, de asemenea, mai multă flexibilitate instructorilor, deoarece elimină nevoia acestora de a fi prezenți fizic în timpul sesiunilor.

În plus, capacitățile de analiză avansate activate de tehnologiile digitale pot ajuta profesorii să conceapă evaluări mai bune, oferindu-le perspective asupra modului în care studenții lor realizează standarde relative stabilite atât la nivel național, cât și la nivel global, ajutând astfel la asigurarea rezultatelor de calitate în diferite inițiative legate de livrarea curriculei. Instrumentele digitale, cum ar fi sistemele automate de notare care utilizează algoritmi de inteligență artificială, nu numai că economisesc timp profesorilor, ci oferă, de asemenea, feedback obiectiv privind nivelurile de performanță, facilitând ca educatorii să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la dezvoltarea curriculumului/revizuirea ofertelor de curs etc.

În cele din urmă, progresele în serviciile de dezvoltare software le permit acum cercetătorilor să dezvolte aplicații personalizate adaptate în mod specific proiectelor folosind date colectate din diverse surse, arhivele publice, arhivele publice, baze de date externe etc., facilitând astfel prototiparea rapidă, testarea, evaluarea, validarea ipotezelor, mult mai rapid decât oricând, accelerarea descoperirilor, descoperirile, descoperirile, descoperirile, cercetările științifice în domeniu, deschiderea foarte mult. sus posibilități întregi zone studiază explorare anterior inaccesibile posibil din cauza costului resurselor constrângeri alți factori.

În ansamblu, aceste exemple demonstrează doar câteva moduri prin care tehnologiile digitale îmbunătățesc peisajul învățământului superior astăzi, cu siguranță există multe altele, cele menționate mai sus, fiecare jucând un rol important, creând un viitor mediu universitar mai bun, mai inteligent, unul plin cu potențial de oportunitate mai mare pentru toți cei implicați.

 

Generated with text-curie-001 model (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – first attempt:

În învățământul superior, tehnologiile digitale sunt folosite pentru a facilita învățarea. Ele pot fi folosite în mai multe moduri, inclusiv pentru:

  • Respectarea cerințelor cursului și a termenelor limită
  • Găsirea și utilizarea informațiilor
  • Lucrul la sarcini
  • Participarea la discuții sau laboratoare
  • Participarea la cursuri online
  • Sustinerea examenelor

 

Generated with text-curie-001 model (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2) – second attempt:

Tehnologiile digitale au revoluționat învățământul superior în ultimii ani. Acestea permit profesorilor să prezinte materiale de curs într-o varietate de formate, inclusiv video, prezentări de diapozitive și podcasturi; facilitează accesul studenților la materiale de curs de oriunde; și oferă instructorilor feedback cu privire la progresul studenților.

Tehnologiile digitale îi ajută și pe profesori să își îmbunătățească calitatea predării. De exemplu, ei pot folosi instrumente digitale pentru a crea sarcini interactive de învățare care le permit studenților să exploreze concepte în mod independent. În plus, instrumentele digitale pot ajuta profesorii să evalueze mai eficient performanța studenților. În cele din urmă, tehnologiile digitale pot ajuta profesorii să se conecteze cu alți educatori din întreaga lume prin forumuri de discuții online și platforme de social media.

În general, tehnologiile digitale fac învățământul superior mai accesibil și mai eficient atât pentru studenți, cât și pentru profesori.

 

Generated with text-babbage-001 model (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Tehnologiile digitale în învățământul superior au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, multe instituții căutând să le folosească pentru a îmbunătăți experiența studenților și a crește eficiența. Există o varietate de beneficii ale utilizării tehnologiilor digitale în învățământul superior, inclusiv:

  • Mai multă implicare și învățare: instrumentele digitale permit studenților să acceseze informații și resurse la care altfel nu ar fi avut acces, ceea ce face mai probabil ca aceștia să învețe și să se implice în cursurile lor. Acest lucru poate duce la o mai bună înțelegere a subiectelor și la o mai bună înțelegere generală a materialului de curs.
  • Comunicare îmbunătățită între studenți și profesori: instrumentele digitale permit o comunicare ușoară între studenți și profesori, ceea ce poate economisi timp și bani în predarea la clasă. Acest lucru poate ajuta, de asemenea, să ne asigurăm că prelegerile sunt împărțite în mod egal între toți participanții, ceea ce duce la o experiență educațională generală îmbunătățită.
  • Procese de comandă online mai eficiente: sistemele de comandă online oferă utilizatorilor mai multe opțiuni de plată pentru articole, ceea ce poate face mai ușor pentru studenți să obțină ceea ce au nevoie rapid și ușor. Acest lucru este benefic în special atunci când vine timpul să achiziționați materiale precum manuale sau materiale de curs.

 

AI21Studio 

Generated with j1-jumbo model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1). Preset: Summarize reviews – Irrelevant output (two attempts)

Generated with j1-grande-instruct (beta) model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1) – first attempt:

Tehnologiile digitale revoluționează învățământul superior. Ele oferă noi modalități pentru profesori și studenți de a interacționa, de a împărtăși cunoștințe și de a dezvolta noi materiale academice. Unele universități implementează strategii digitale cuprinzătoare care se concentrează pe utilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți fiecare aspect al experienței universitare. Alții dezvoltă strategii direcționate pentru a utiliza tehnologia pentru a îmbunătăți anumite părți ale experienței educaționale.

Universitățile folosesc tehnologia digitală într-o varietate de moduri. Unele instituții creează programe de licență online care permit studenților să finalizeze cursurile în propriul ritm. Alte școli oferă studenților instrumente interactive de învățare online, care le permit să predea singuri materialele subiectului. Alții folosesc realitatea virtuală pentru a ajuta studenții să exploreze repere istorice sau să călătorească în locuri îndepărtate.

Multe colegii și universități adoptă platforme online care facilitează comunicarea studenților și a profesorilor. Aceste platforme permit membrilor facultății să posteze anunțuri, programe de curs și teme pentru acasă. Studenții pot folosi platformele pentru a comunica între ei și cu profesorii lor.

Unele școli apelează la inteligența artificială (AI) pentru ajutor. Programele AI pot analiza rapid cantități mari de date. Ele pot ajuta profesorii să identifice tendințele în performanța studenților și să determine care metode de predare sunt cele mai eficiente. Unele programe AI sunt chiar dezvoltate pentru a evalua eseurile sau testele studenților.

 

Generated with j1-grande-instruct (beta) model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1) – second attempt:

Tehnologiile digitale transformă învățământul superior. Aceste noi tehnologii includ programe de învățare online, manuale online și resurse digitale de învățare. Beneficiile utilizării tehnologiilor digitale în învățământul superior sunt numeroase. De exemplu, tehnologia digitală facilitează accesul la educație. Reduce costul educației și mărește accesul la conținut educațional. În plus, îmbunătățește experiența de învățare.

 

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

 

202212RO11

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading