Educația digitală (Experimentul Ariadna)

Educația digitală, sau e-learning, este un domeniu în creștere rapidă al tehnologiei educaționale, care a revoluționat modul în care predăm și învățăm. Oferă numeroase avantaje față de metodele tradiționale de predare față în față și poate fi folosit pentru a ajunge la cursanți din întreaga lume. Cu educația digitală, elevii au acces sporit la conținut și resurse în ritmul și comoditatea lor. Pe măsură ce tehnologia continuă să avanseze, educatorii găsesc noi modalități de a o folosi pentru a promova implicarea, colaborarea, evaluarea și experiențe de învățare personalizate pentru studenții de toate vârstele.

Așa se poate rezuma această temă. Destul de uimitor, dar nu complet neașteptat. Dar dacă v-am spune că acest prim paragraf nu este „conținut autentic”? A fost generat (în mare parte) de inteligență artificială. Ar face asta o diferență în modul în care utilizați aceste informații?

Potențialul inteligenței artificiale în educație este nelimitat. La fel este și imaginația ființelor umane atunci când explorează modalitățile de ameliorare a educației și a pedagogiei. În cele ce urmează, vă prezentăm „perspectiva AI” – conținut generat de inteligența artificială, în diferite instanțe și folosind modele diferite, uneori cu parametri diferiți, în 2022 (și promitem să repetăm experimentul la sfârșitul lui 2023) – pe o temă importantă în domeniul tehnologiilor digitale în educație:

Educația digitală

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – first attempt:

Introducere

Educația digitală devine din ce în ce mai populară ca metodă de predare și învățare în școli. Această abordare bazată pe tehnologie a instruirii oferă numeroase avantaje, de la implicarea sporită a studenților până la un acces îmbunătățit pentru studenții cu dizabilități. Scopul acestui articol este de a explora potențialele beneficii pe care le poate aduce educația digitală și de a identifica provocările cheie asociate implementării acesteia.

Background

Creșterea popularității educației digitale a fost determinată de progresele tehnologiei moderne, cum ar fi internetul, laptopurile și tabletele. Tehnologiile digitale oferă noi modalități pentru educatori de a-și angaja studenții, oferind experiențe interactive care pot fi adaptate nevoilor individuale. De exemplu, instrumentele de realitate virtuală le permit profesorilor și cursanților să exploreze conținutul mai profund decât oricând înainte, în timp ce platformele de învățare online le permit studenților din întreaga lume să colaboreze la proiecte sau activități, indiferent de locația geografică sau diferențele de fus orar. În plus, resursele digitale oferă o modalitate accesibilă pentru cei cu dizabilități fizice sau alte nevoi speciale, cărora le este dificil sau imposibil să participe la o clasă tradițională.

Beneficii

Există mai multe beneficii asociate cu utilizarea tehnologiilor digitale în cadrul educațional; acestea includ niveluri sporite de implicare în rândul cursanților datorită interactivității crescute în comparație cu metodele tradiționale, acces îmbunătățit pentru cei care locuiesc la distanță sau se confruntă cu dificultăți de mobilitate din cauza deficiențelor cu dizabilități și o flexibilitate mai mare atunci când vine vorba de programarea cursurilor în funcție de angajamentele profesionale etc., ceea ce înseamnă că mai multe persoane se pot alătura. cursuri pe care anterior nu le-ar fi putut nici ei din cauza lipsei de disponibilitate la anumite ore/locații din apropierea lor. Mai mult, cercetările au arătat, de asemenea, dovezi care sugerează că elevii educați digital tind să-și depășească colegii care studiază prin mijloace convenționale atunci când susțin teste standardizate – deși aici sunt necesare cercetări suplimentare pentru a confirma această noțiune în mod concludent (Mueller et al 2020). În cele din urmă, există și potențialul de a reduce costurile asociate cu configurarea sistemelor de suport pentru infrastructură dacă se folosește cloud computing în locul instalațiilor hardware (Ernst & Young 2018).

Provocări

În ciuda multor aspecte pozitive discutate mai sus, rămân încă unele provocări legate de utilizarea educației digitale, care trebuie luate în considerare în adoptarea acestei abordări într-o gamă mai largă de instituții: în primul rând, setarea costurilor de întreținere a aplicațiilor software poate fi ridicată, ceea ce face ca întreprinderile mici să fie prohibitive; în al doilea rând, problemele de securitate trebuie abordate pentru a se asigura că informațiile confidențiale nu sunt compromise în niciun fel; în cele din urmă, problemele tehnice apar atunci când utilizatorii nu sunt familiarizați cu dispozitivele de operare, ceea ce duce la frustrare, dificultăți în îndeplinirea sarcinilor (Baker 2019). În plus, studii recente au sugerat că copiii mici ar putea avea dificultăți în adaptarea acestui tip de mediu suficient de rapid pentru a menține clasa de ritm, rezultând note mai mici în general, în comparație cu grupurile de vârstă mai înaintate – dar, din nou, sunt necesare mai multe cercetări pentru a verifica dacă există un efect adevărat pe termen lung aici (Lozano et al 2021).

Concluzie

În concluzie, în ciuda diferitelor critici ridicate de-a lungul articolului, nu se poate nega faptul că educația digitală oferă o experiență extrem de benefică, atât studenții, profesori, oferind oportunități de accesibilitate la un nivel mult mai mare decât metodele tradiționale singure ar putea spera vreodată să le obțină. Deși, cu siguranță, nu ar trebui văzută ca înlocuind tehnicile existente, mai degrabă o suplimentare eficientă, ele permițând educatorilor să folosească cât mai bine posibil instrumentele disponibile oferă elevilor cele mai bune șanse de a reuși, indiferent de domeniul academic pe care îl urmăresc viața înaintea lor.

 

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – second attempt:

Educația digitală, sau e-learning, este un domeniu în creștere rapidă al tehnologiei educaționale, care a revoluționat modul în care predăm și învățăm. Oferă numeroase avantaje față de metodele tradiționale de predare față în față și poate fi folosit pentru a ajunge la cursanți din întreaga lume. Cu educația digitală, elevii au acces sporit la conținut și resurse în ritmul și comoditatea lor. Pe măsură ce tehnologia continuă să avanseze, educatorii găsesc noi modalități de a o folosi pentru a promova implicarea, colaborarea, evaluarea și experiențe de învățare personalizate pentru studenții de toate vârstele.

Acest articol va discuta unele dintre beneficiile majore ale educației digitale, precum și potențialele dezavantaje ale acesteia. În primul rând, un avantaj este că educația digitală elimină granițele geografice, permițând profesorilor să se conecteze cu elevii, indiferent de locul în care se află în lume. Acest lucru oferă unei game mai largi de indivizi o oportunitate de instruire de calitate fără a fi nevoiți să călătorească pe distanțe lungi sau să suporte costuri mari asociate cu modelele tradiționale de școlarizare. În plus, educația digitală creează sisteme de livrare mai eficiente, oferind acces mai ușor la materialele de curs, cum ar fi prelegeri sau teme, care pot fi finalizate rapid online, în loc să utilizeze documente pe hârtie care trebuie tipărite de fiecare dată când sunt necesare.

Un alt beneficiu este capacitatea sa de a personaliza instruirea în funcție de nevoile individuale ale elevului; acest lucru îi ajută pe instructori să adapteze lecțiile în funcție de diferitele niveluri de înțelegere a elevilor lor, oferindu-le, de asemenea, o perspectivă asupra modului în care să se potrivească cel mai bine cerințelor particulare de succes ale fiecărui cursant într-un anumit curs sau domeniu. În cele din urmă, cu instrumente moderne precum realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR) și inteligența artificială (AI), instructorii sunt capabili să creeze medii captivante care simulează scenarii din viața reală, făcându-le mai ușor pentru studenți să înțeleagă concepte complexe prin experiență practică. de a asculta pasiv în timpul cursurilor sau de a citi manuale singur acasă.

Cu toate acestea, în ciuda acestor avantaje, există încă câteva dezavantaje asociate cu platformele de învățare digitală, care nu trebuie trecute cu vederea: în primul rând, problemele tehnice, cum ar fi vitezele reduse ale internetului, pot duce la întreruperi ale cursurilor; în plus, pot apărea preocupări privind confidențialitatea datelor dacă cursanții trebuie să trimită informații sensibile, cum ar fi numerele de card de credit, atunci când accesează anumite servicii; în cele din urmă, există întotdeauna riscul lipsei interacțiunii umane între profesori elevi, ceea ce înseamnă că elevul poate pierde feedback valoros critici constructive oferite de obicei sălile de clasă prezent fizic instructor.

În concluzie, deși există cu siguranță dezavantaje, digitalul în ansamblu oferă o metodă convenabilă și rentabilă de a livra materiale pentru grupuri mari de oameni, indiferent de locația lor, permițând astfel unui public mai larg să participe în mod activ la procesul de promovare a oportunităților educaționale disponibile tuturor.

 

Generated with text-davinci-003 model (temperature 0.7, max length 4000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1) – third attempt:

Avansul educației digitale: explorarea potențialelor beneficii și provocări 

Educația digitală, cunoscută și sub numele de învățământ online sau la distanță, a devenit mai populară în ultimii ani datorită progreselor tehnologiei. Capacitatea de a accesa materiale educaționale de oriunde cu o conexiune la internet le-a permis cursanților să urmeze cursuri care erau odată accesibile doar într-un cadru școlar tradițional. Această accesibilitate sporită a dus la o creștere dramatică a numărului de înmatriculări în educația digitală din întreaga lume. În acest articol, explorăm câteva dintre beneficiile și provocările potențiale asociate educației digitale.

Beneficii

Un beneficiu major al educației digitale este potențialul său de implicare mai mare a studenților decât o pot oferi sălile de clasă tradiționale datorită naturii sale îndepărtate, care le oferă studenților mai mult timp pentru reflecție și explorare în propriile lor condiții. În plus, oferă studenților acces la resurse din întreaga lume în orice moment, oferindu-le oportunități care altfel ar fi indisponibile sau greu de obținut doar prin instruire fizică. Mai mult, progresele tehnologice au permis experiențe de învățare personalizate, adaptate în mod specific nevoilor individuale care nu sunt posibile într-un mediu de clasă. În cele din urmă, oferă acces convenabil pentru cei care nu pot călători cu ușurință pe distanțe lungi sau merg la cursuri în timpul orelor obișnuite din cauza angajamentelor de muncă/viață, cum ar fi părinții care cresc copiii sau persoanele care trăiesc în zonele rurale fără opțiuni ușoare de transport în apropiere.

Provocări

În ciuda acestor beneficii, există încă numeroase provocări asociate educației digitale, inclusiv interacțiunea limitată între profesori și studenți; lipsa feedback-ului personal; dificultate în menținerea motivației în rândul cursanților; probleme tehnice (de exemplu, conexiune slabă la internet); preocupări legate de confidențialitate; risc de plagiat; concurență crescută între colegi, ceea ce poate duce la creșterea nivelului de stres prea mare dacă nu este gestionat corespunzător etc. În plus, există, de asemenea, dovezi care sugerează că mediile virtuale de învățare pot provoca izolarea socială în rândul participanților în comparație cu metodele de predare față în față (Turkle & Papert 1996). În cele din urmă, costul rămâne o problemă, deoarece multe cursuri online sunt adesea scumpe în comparație directă cu programele fizice echivalente de la universități/colegii etc.

În concluzie, deși există cu siguranță avantaje ample asociate cu utilizarea tehnologiilor digitale în mediile educaționale, acestea trebuie cântărite cu atenție față de diferitele obstacole prezentate de acest mediu relativ nou, pentru a asigura cel mai bine rezultate de calitate în toate aspectele vizate, adică atât ratele de succes a studenților, cât și viabilitatea financiară. – ceva care necesită investigații suplimentare înainte de a fi adoptat în masă, mergând mai departe în ceea ce pare să fie din ce în ce mai concentrat pe viitor!

 

Generated with text-curie-001 model (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 2):

Educația digitală există de ceva vreme, dar abia recent a devenit mai populară. Există multe motive pentru această creștere a popularității, iar unul dintre motivele principale este că educația digitală este mult mai accesibilă decât educația tradițională. În plus, educația digitală oferă multă flexibilitate și comoditate pentru studenți.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale educației digitale este că poate fi livrat practic oriunde în lume. Aceasta înseamnă că studenții pot învăța de oriunde au acces la o conexiune la internet și la un computer. În plus, platformele digitale de învățare facilitează urmărirea progresului elevilor și menținerea lor implicată în cursurile lor.

Un alt mare avantaj al învățării digitale este că le permite profesorilor să-și personalizeze lecțiile în funcție de nevoile specifice ale elevilor lor. Aceasta înseamnă că nu există două săli de clasă exact la fel, ceea ce oferă studenților o mare varietate atunci când răsfoiesc opțiunile educaționale.

În general, educația digitală oferă o serie de avantaje față de metodele tradiționale de instruire. Acestea includ costuri mai mici, flexibilitate mai mare și accesibilitate mai mare.

 

Generated with text-babbage-001 model (temperature 0.7, max length 2000, top P 1, freq. penalty 1, pres. penalty 1):

Educația digitală este utilizarea tehnologiei în procesul educațional pentru a oferi elevilor acces la informații, instrumente și experiențe de învățare care susțin gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor. În ultimii ani, educația digitală a devenit o parte importantă a curriculum-ului multor școli din întreaga lume.

Unele beneficii ale utilizării tehnologiilor digitale în educație includ:

  • Instruire și comunicare mai bune, deoarece studenții pot accesa informații în orice moment și din orice loc.
  • Flexibilitate sporită, deoarece studenții pot folosi medii de realitate virtuală sau augmentată pentru a învăța despre diferite subiecte.
  • Livrare mai rapidă a conținutului, deoarece noi actualizări de software sunt lansate în mod constant, făcând învățarea mai interactivă și mai captivantă.
  • Noi modalități prin care profesorii se pot conecta cu studenții prin sondaje online, camere de chat, platforme de social media și alte forme de comunicare.

 

AI21Studio

Generated with j1-grande-instruct (beta) model (temperature 0.7, max length 2048, top P 1, freq. penalty 250/500, pres. penalty 2.5/5, count penalty 0.5/1):

Învățarea digitală este o metodă educațională care utilizează computere electronice pentru a furniza conținut, instrucțiuni și evaluări. Este, de asemenea, cunoscut sub numele de e-learning, formare bazată pe computer sau învățare online.

O multitudine de cercetări arată că cursanții experimentează atât beneficii, cât și dezavantaje atunci când studiază digital. Avantajele includ posibilitatea de a accesa conținut și materiale în orice moment și în orice locație, precum și comoditatea de a finaliza sarcinile pe un computer. Cu toate acestea, unele studii sugerează că elevii pot fi mai puțin motivați atunci când învață de la un computer, deoarece se pot simți deconectați de profesorii și colegii lor. În plus, se pot simți izolați, deoarece nu interacționează personal cu alte persoane.

Eficacitatea educației digitale depinde de curs și de student. Pentru unele cursuri, cum ar fi cursurile de limbi străine, poate fi foarte eficient. Pentru matematică, știință și alte subiecte care necesită muncă practică, este posibil să nu fie potrivită.

* * *

Acest text este o parte din rezultatele generate în cadrul „Experimentului Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas” – prima etapă, decembrie 2022 – care urmărește să evalueze și să consemneze evoluția conținutului științific de tip text generat de inteligență artificială.

Conținutul este elaborat de autor cu contribuția OpenAI (modelul GPT-3 de generare de limbaj pe scară largă) și a AI21Studio. Pentru elaborarea conținutului, autorul a revăzut, editat și revizuit minimal textul generat de AI și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestui articol.

Imaginea a fost generată cu Canva: 20221217_canva_computers_in_the_classroom_03.jpg

 

202212RO02

Experimentul Ariadna: Artificial intelligence advancement to nurture social sciences areas (Etapa întâi – decembrie 2022)

 

Loading