cercetare

  • Cercetare: „Un an de școală online. Elemente pentru inovarea educației”

    Cercetare: „Un an de școală online. Elemente pentru inovarea educației”

    Peste 10.000 de profesori din învățământul preuniversitar au participat la cercetarea evaluativă privind desfășurarea activităților cu elevii în perioada de suspendare a activității față-în-față, martie 2020 – februarie 2021. 70% dintre aceștia semnalează că profesorul lucrează mai mult decât de obicei, însă în aceeași măsură sunt de acord că abilitățile digitale dobândite în această perioadă…

  • Tehnologii viitoare cu impact asupra educației

    Tehnologii viitoare cu impact asupra educației

    O serie de noi tehnologii, care acum câțiva ani păreau departe, încep să-și facă loc în laboratoarele cercetătorilor și în practica educatorilor, alimentate de entuziaști, dar și de persoane obișnuite care caută modalități mai eficiente de a-și desfășura activitățile curente profesionale sau personale. Matematica, tehnologiile, ştiinţele şi ingineria (așa-numitul compozit STEM- sciences, technologies, engineering, math)…

  • De la ce vârstă pot copiii să înceapă să utilizeze computerul?

    Articole recente atrag atenția asupra vârstei de la care copiii ar putea sa fie lăsați să lucreze la computer. Unii experți susțin că elevilor ar trebui să li se interzică utilizarea computerelor în școli până la vârsta de 9 ani, deoarece utilizarea prematură a tehnologiei le diminuează, în timp, volumul și concentrarea atenției. Alți cercetători…

  • Utilizarea noilor tehnologii în școlile românești

    Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele…

  • Importanța tehnologiilor digitale în formarea cadrelor didactice

    Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare la nivel european. În acest context favorabil modernizării, formarea cadrelor didactice în ce priveşte utilizarea…

  • Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizați în societatea de mâine

    Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor fi marginalizaţi în societatea de mâine. În privinţa informatizării sistemului de educaţie, statele avansate tehnologic…