competențe digitale
O viziune pentru educație: platforma Caperton-Papert
Autori: Seymour Papert și Gaston Caperton Traducere în limba română de Olimpius Istrate I. Nevoia Abordarea secolului XXI afirmă că „societatea informațională” cere și face posibile noi forme de educație. Suntem total de acord. Dar nu suntem de acord că întârzierea în traducerea acestor declarații în realitate poate fi atribuită, așa cum se…
Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning
Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoașterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în același timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educației „virtuale” are deja semnificative acumulări proprii. Totuși, o serie de probleme rămân pe agenda preocupărilor curente…
De la ce vârstă pot copiii să înceapă să utilizeze computerul?
Articole recente atrag atenția asupra vârstei de la care copiii ar putea sa fie lăsați să lucreze la computer. Unii experți susțin că elevilor ar trebui să li se interzică utilizarea computerelor în școli până la vârsta de 9 ani, deoarece utilizarea prematură a tehnologiei le diminuează, în timp, volumul și concentrarea atenției. Alți cercetători…
Utilizarea noilor tehnologii în școlile românești
Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie (TEHNE) şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele…
În Romania, 7 profesori din 10 preferă ajutorul calculatorului
Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,…
Cât mai avem de recuperat?
La o analiză sumară a domeniului elearning în România, observăm că reformele sunt ţinute în loc de întârzierile datorate incompetenţei şi imposturii persoanelor care ar trebui să-şi asume progresul şi schimbarea în educaţie. Strategia nu există, legislaţia este deficitară, atitudinea este inadecvată. De câţiva ani, cu fiecare ministru care trece, scad şi speranţele noastre că…
Importanța tehnologiilor digitale în formarea cadrelor didactice
Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare la nivel european. În acest context favorabil modernizării, formarea cadrelor didactice în ce priveşte utilizarea…
Academia Online
Academia Online este o platformă de elearning dezvoltată în colaborare de către InsideMedia, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Asociaţia pentru Excelenţă în Carieră. În ultimii patru ani, cursurile gratuite ale Academiei Online, disponibile la adresa www.academiaonline.ro, au constituit pentru mai mult de 40.000 de cursanţi online o experienţă fascinantă de formare prin Internet… ideea…
Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizați în societatea de mâine
Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor fi marginalizaţi în societatea de mâine. În privinţa informatizării sistemului de educaţie, statele avansate tehnologic…