digitalizare
Tehnologii digitale în universități (Experimentul Ariadna)
Tehnologiile digitale au revoluționat modul în care învățăm, iar învățământul superior nu face excepție. În ultimii ani, tehnologia digitală a oferit numeroase oportunități de îmbunătățire a accesului la învățare, de a promova implicarea și colaborarea studenților, de a crește eficiența proceselor de predare și evaluare și de a sprijini activitățile de cercetare. Acest articol examinează…
Digitalizarea în învățământul superior (Experimentul Ariadna)
Digitalizarea în învățământul superior este un fenomen din ce în ce mai popular, pe măsură ce tehnologia a devenit mai avansată și mai accesibilă. De digitalizare pot beneficia atât studenții, cât și profesorii, oferind un mijloc convenabil de comunicare, stocare a datelor, colaborare și material de învățare. De asemenea, poate spori motivația și implicarea elevilor…
Competențele digitale ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar – DigCompEdu
În această pagină este reprodusă lista descriptorilor pe niveluri de competențe digitale pentru profesorii din învățământul preuniversitar, prevăzute în DigCompEdu – Cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice – (https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466), integrate în legislația românească prin Ordinul ministrului educației 4150/ 29 iunie 2022 pentru aprobarea cadrului de competențe digitale ale profesionistului din educație. Cele șase…
Competențele digitale ale cadrelor didactice din învățământul superior
În această pagină este reprodusă lista descriptorilor pe niveluri de competențe digitale pentru profesorii din învățământul superior, prevăzute în DigCompEdu – Cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice – (https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466), integrate în legislația românească prin Ordinul ministrului educației 4150/ 29 iunie 2022 pentru aprobarea cadrului de competențe digitale al profesionistului din educație. Cele șase…
O viziune pentru educație: platforma Caperton-Papert
Autori: Seymour Papert și Gaston Caperton Traducere în limba română de Olimpius Istrate I. Nevoia Abordarea secolului XXI afirmă că „societatea informațională” cere și face posibile noi forme de educație. Suntem total de acord. Dar nu suntem de acord că întârzierea în traducerea acestor declarații în realitate poate fi atribuită, așa cum se…
Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning
Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoașterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în același timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educației „virtuale” are deja semnificative acumulări proprii. Totuși, o serie de probleme rămân pe agenda preocupărilor curente…
Ghid pentru implementarea TIC în școlile primare
Scopul acestui ghid este de a arăta care sunt paşii necesari pentru succesul iniţiativelor de introducere a tehnologiei în şcolile primare şi de a evidenţia trăsăturile distincte ale acestor şcoli inovative. Ghidul se adresează autorităţilor, inspectorilor şcolari, directorilor de instituţii educaţionale şi cadrelor didactice care doresc să valorifice potenţialul de transformare a şcolilor primare şi…
Studiu Intel: Tendințe în utilizarea tehnologiei de către studenții români
În decembrie 2009, Intel România a publicat rezultatele unui studiu care identifică tendinţele în utilizarea TIC de către studenţii români. Cercetarea, realizată de Hermes Advisors la iniţiativa Intel, a cuprins un eşantion de 130 de studenţi din Bucureşti, Cluj şi Timişoara, relevând o serie de aspecte definitorii pentru activitatea tinerilor în ziua de azi. Temele…
Academia Online
Academia Online este o platformă de elearning dezvoltată în colaborare de către InsideMedia, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Asociaţia pentru Excelenţă în Carieră. În ultimii patru ani, cursurile gratuite ale Academiei Online, disponibile la adresa www.academiaonline.ro, au constituit pentru mai mult de 40.000 de cursanţi online o experienţă fascinantă de formare prin Internet… ideea…
Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizați în societatea de mâine
Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor fi marginalizaţi în societatea de mâine. În privinţa informatizării sistemului de educaţie, statele avansate tehnologic…